Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@01:23:17 GMT

برخی اصرار دارند تا ناکارآمدی‌شان در گینس ثبت شود

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۰۱۳

به گزارش فارس از همدان، مهرداد بذرپاش عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای طلبه همدان و یادبود روحانی شهید همدانی «حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی» اظهار کرد:‌ شهادت مظلومانه این روحانی، فراتر از همه تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی و تائیدکننده اعتقاد به مهدویت و درک شرایط آخرالزمانی است.

وی گفت:‌ این امکان وجود داشت تا تقدیر دیگری برای این برادر عزیز رقم بخورد و به مرگ طبیعی از دنیا برود اما خواست خدا این بود که به شهادت برسد و قطعا این افتخار، نشانه منتخب بودن اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه ریشه‌یابی این جنایت و مواجهه امنیتی با مسببان آن ضروری است گفت: بنده می‌خواهم از زاویه دیگری به ماجرا نگاه کنیم، به رغم تلخی این حادثه، ببینیم که باب شهادت هنوز هم برای مدافعان از دین و انقلاب باز است؛ چه در میدان نبرد مستقیم و چه در کوچه و خیابان بر اثر ترور.

هزاران روحانی شهید، سند خدمت و حمایت از مردم هستند

وی افزود: به گفته دکتر شریعتی، هیچ آخوند نجف رفته‌ای پای هیچ قرارداد خائنانه‌ای را امضا نمی‌کند، حالا باید بگوییم هزاران روحانی شهید، سند خدمت و حمایت از این مردم و مصالح کشورشان هستند.

بذرپاش با بیان اینکه این سند خدمت، قدمت تاریخی دارد تأکید کرد: امروز هم همین روحانیت خدوم و مردمی است که هم در شام و عراق و هم در خیابان‌های همدان خونشان مظلومانه به زمین می‌ریزد.

وی ادامه داد: نتیجه این ترورهای وحشیانه این خواهد شد که روحانیت انقلابی بیشتر به لباس و مرام خود افتخار کرده و حضور مردمی و اجتماعی‌اش بیشتر شود.

 حتی دشمن می‌داند روحانیت انقلابی و مردمی مرجعیت اجتماعی دارد

این عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: القای کینه و کدورت نسبت به روحانیت در این قبیل مسائل باطل است، امروز حتی دشمن و عوامل بی‌سواد و نادانش در داخل می‌دانند که روحانیت انقلابی و مردمی مرجعیت اجتماعی دارد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیت جوان و خدوم همچنان در عرصه‌های مختلف پیشقدم هستند گفت: دشمنان در فضای مجازی عقده‌گشایی می‌کنند اما روحانیت در فضای حقیقی و در کنار مردم با آنها زندگی می‌کنند.

بذرپاش با بیان اینکه شهادت این طلبه با ایام شهادت معلم بزرگ انقلاب آیت الله مطهری مصادف شد گفت: مرام قتل و ترور ناجوانمردانه بیانگر این نکته است که دشمن در عرصه فکری و اجتماعی کم آورده است.

وی با اشاره به اینکه روحانی باید روحانی باشد تصریح کرد:‌ روحانی فاصله گرفته از مردم که روحانی نیست، امام(ره) به عنوان یک روحانی اگر از مردم فاصله می‌گرفت، مگر می‌توانست استبداد مورد حمایت استکبار را از کشور بیرون کند؟

اگر امنیت نباشد نه از اقتصاد خبری هست نه حتی از کنسرت و پرده نقره‌ای سینما

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه امنیت یکی از دو نعمت بزرگ الهی برای جوامع بشری است و تنها کسانی قدردان آن هستند که دچار ناامنی شده‌اند، افزود: اگر امنیت نباشد نه از اقتصاد خبری است و نه از قانون و نظم و عدالت و خانواده؛ و نه حتی از کنسرت و پرده نقره‌ای سینما.

وی گفت: امنیت برای ملت غیرتمند ایران آنقدر اهمیت داشت که فقط استان پرافتخار همدان بیش از 8 هزار شهید تقدیم این کشور کرد، 14 شهید مدافع حرم و حاج حسین همدانی که گل سرسبد مدافعان حرم است.

بذرپاش خطاب به برخی مسؤولین گفت: از خانه‌های آنچنانی بیرون بیایید و اثر رویکرد لیبرالی خود به کشور را ببینید، امروز اکثر مردم همچون روحانی شهید قاسمی که جهیزیه دخترش را با نماز و روزه‌ قضا تامین کرد، دچار مشکل‌اند؛ کشور را به اینجا رسانده‌اید، حالا باید پاسخ دهید. ظاهرا برخی اصرار دارند تا ناکارآمدی‌شان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

کشور را 6 سال به اسم مسکن اجتماعی به رکود کشاندند

وی با بیان اینکه کشور را باید علمی اداره کرد افزود: افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و رهاشدگی بازار کجایش علمی است؟ کشور را 6 سال به اسم مسکن اجتماعی به رکود کشاندند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه مدیریت علمی یعنی کشور را با آزمودن و خطا اداره نکردن گفت: کشور آزمایشگاه نیست که روش‌های ذهنی خود را در آن تست کنیم.

وی ادامه داد: اداره‌ علمی کشور یعنی آن خودژنرال‌پندارخسته که چهار دوره تجربه وزارت دارد و هنوز در حال خام‌فروشی نفت است، سر کار نباشد.

بذرپاش افزود: اداره علمی کشور یعنی به نام طرح تحول سلامت، چنین هزینه‌ای به کشور تحمیل نشود؛ یعنی تمام برنامه‌ریزی‌ها صرفا بر مبنای خشکسالی نباشد که گویا اصلا ترسالی نخواهیم داشت و چنین حادثه بزرگی مانند سیل رخ نمی‌داد.

وی افزود: سهمیه‌بندی بنزین که در گذشته مدت‌ها کار شد و برای اجرای آن، بسیار هزینه شد و کارت سوخت به مردم داده شد، ولی به خاطر رویکرد سیاسی آن را جمع کردند و حالا مجددا پیگیر اجرا آن هستند. کدام دادگاه باید به این مسائل رسیدگی کند؟ کدام عقل سلیمی در این شرایط که تلاطم فزاینده قیمت‌ها بی‌سابقه است، تصمیم به افزایش قیمت بنزین می‌گیرد؟

آقازاده‌های واقعی انقلاب مردم همدان هستند

این عضو هیأت علمی دانشگاه با بیان اینکه آقازاده‌های واقعی انقلاب مردم همدان هستند گفت: نسل جوان و مومن و انقلابی از نسل شهیدآوینی در نگاه نو و متفاوت از نسل شهیدان همت و باکری در رشادت است. از نسل شهیدشهریاری در علم و فناوری است که نمونه‌ آن، جوان همشهری شما، مصطفای شهید است.

وی افزود: انقلاب از چهل سالگی و سن پختگی عبور کرد اما بعضی از مسوولان هنوز از رفتار کودکانه دست برنداشتند؛ اقداماتی همچون نازکردن برای مردم، لجبازی در مقابل خواست ملت و با یک آبنبات گول رقیب را خوردن.

بذرپاش در پایان تأکید کرد: مادر بسیاری از چالش‌‌های پیش روی انقلاب، بی‌عزمی و بی‌همتی است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعدی؛ از روحانیِ زمانه خود تا شاعری در زمانه ما که باید تدینش اثبات شود!

به گزارش مبلغ امروز اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی شیرازی در تقویم رسمی است. شاید عجیب باشد ولی همچنان در بسیاری از محافل دینی و حوزوی، سخن گفتن در مورد سعدی همراه با اثبات این حقیقت انجام می شود که وی در اشعار و آثار خود به مباحث اعتقادی و دینی هم می پرداخته است و احترام خاصی به پیامبر و اهل بیت قائل بوده است. چیزی که در تیتری هم که خبرگزاری ایکنا برای مصاحبه با استاد محمود مهدوی دامغانی با موضوع بزرگداشت انتخاب کرده است، مشهود است: «انعکاس مسائل تربیتی و اعتقادی در اشعار سعدی نمایان است» همه اینها در حالی است که سعدی، ملای زمانه خود و عالم به علوم دینی و به گواهی تاریخ یک فقیه، حکیم، دانشمند و البته شاعر بوده است و در واقع به بیان امروزی، رواحانی بوده است که زبان شعر را بهترین راه برای تعلیم مردم زمانه خود می دانسته است. اینکه چه شد امثال سعدی، حافظ، فردوسی و ... امروزه در حوزه های علمیه ما مهجور هستند با اینکه خود از بزرگان و دانشمندان دینی زمانه خودشان بوده اند جای بسی تأمل دارد.

محمود مهدوی دامغانی قرآن‌پژوه و مترجم قرآن کریم، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، به مناسبت اول اردیبهشت‌ماه و بزرگداشت سعدی شیرازی، اظهار کرد: ادبیات منظوم فارسی به جز تنی چند از شاعران و فرهیختگان که با امور تربیتی و عرفانی آشنا نشده‌اند، با مطالب تفکری و اندیشه‎‌ای، اعتقادی، دینی و اعمال عبادی آمیخته شده است. ۲۰۰۰ بیت از اشعار فردوسی ویژه توحید، نوبت، امامت، معاد و حج است، بنابراین آدم از سیر تفکری فردوسی در شاهنامه متحیر می‌شود، همچنین انعکاس نماز در شاهنامه حتی به میزان نماز شب در شرح حال وزرای اندیشمند ایرانی در این اشعار توجه شده است که بیانگر اهمیت سیر تفکر و دینی اندیشمندان ایرانی است. علاوه بر فردوسی، نظامی، مولوی و خاقانی از شاعران بزرگ ایرانی هستند، اما از میان تمامی آنها اشعار سعدی متفاوت است و به صورت ویژه‌ای سروده شده، زیرا انعکاس مسائل اعتقادی و تربیتی در آثار ارزشمند سعدی به خوبی نمایانگر شده است.

وی ادامه داد: در طی سال‌های سال در میان نوجوانان، بوستان و گلستان سعدی بسیار مورد استقبال قرار گرفته و اشعار لطیف سعدی در جان آنها ریشه دوانده است. در سال‌های اخیر موسیقی‌دان‌های ماهر ایرانی برای افرادی که آواز را به خوبی فرا گرفته‌اند، از اشعار سعدی انتخاب کرده و آنها را به خواندن اشعار سعدی تشویق می‌کنند.

مهدوی دامغانی بیان کرد: در این سده اخیر فرهیختگان ارجمندی مانند استاد غریب در مقدمه گلستانی که در سال ۱۳۱۰ شمسی چاپ کرده است، چنان از عهده معرفی سعدی برآمده است که بسیار متفاوت و تحیربرانگیز است و همچنان برای پژوهش در حوزه زندگانی و اشعار سعدی، منبع ارزنده‌ای محسوب می‌شود. با توجه به متون و کتاب‌های ارزنده‌ای که از اساتید بزرگ ایرانی در خصوص سعدی نگاشته شده است، متوجه می‌شویم که این خورشید تابان در افق ادب ایران گرما و درخشش خاصی را داراست. به عنوان مثال سعدی هنگامی که می‌خواهد بگوید انسان نمی‌تواند خداوند را وصف کند، با ادبیات عارفانه، عاشقانه زیبایی سروده است:

ای برتر از خیال و قیاس و گمان و وهم/ وز هرچه گفته‌اند ما شنیده‌ایم و خوانده‌ایم
مجلس تمام گشت و به پایان رسید عمر/ ما همچنان در اول وصف تو مانده‌ایم

این مترجم قرآن کریم افزود: این سروده غیر از تعبیر و معنی سخن پیامبر اکرم(ص) چیزی نیست، زیرا حضرت محمد(ص) در این باره سخنان گران‌بهایی فرموده‌اند. در وصف ساحت قدس نبوی جستجوهایی داشته‌ام و طی آن برای مقدمه تالیف کتابی به دنبال شعری با معنی بودم که این سروده را از سعدی برگزیدم و مانند آن شعر، در اشعار دیگر شعرا ندیده‌ام. زیرا سعدی سروده است:

هزار جهد بکردم که سر عشق بپوشم/ نبود بر سر آتش میسرم که نجوشم
به هوش بودم از اول که دل به کس نسپارم/ شمایل تو بدیدم نه صبر ماند و نه هوشم

وی در ادامه گفت: سعدی حضرت محمد(ص) را به‌گونه زیبایی معرفی می‌کند، شعر او در ادبیات جهان بی‌بدیل محسوب می‌شود، او در غزلی سروده است:

ماه فروماند از جمال محمد/ سرو نباشد به اعتدال محمد
قدر فلک را کمال و منزلتی نیست/ در نظر قدر با کمال محمد
وعده دیدار هر کسی به قیامت/ لیله اسری شب وصال محمد
آدم و نوح و خلیل و موسی و عیسی/ آمده مجموع در ظلال محمد

مهدوی دامغانی تصریح کرد: سعدی علی‌رغم سرسپردگی به شاعران بسیار بزرگ قبل از خود و همچنین به صوفیان بزرگ زمان خود و با دلبستگی بسیار زیاد او به وطن برای گریز از ناملایمات و افزایش معلومات توصیه به ترک وطن می‌کند و در این خصوص سروده است:

دلم از صحبت شیراز به کلی بگرفت/ وقت آن است که پرسی خبر از بغدادم
هیچ شک نیست که فریاد من آنجا برسد/ عجب ار صاحب دیوان نرسد فریادم
سعدیا حب وطن گرچه حدیثی‌ست صحیح/ نتوان مرد به سختی که من این جا زادم

این قرآن‌پژوه اظهار کرد: سعدی در اشعار خود درس‌های بسیار زیادی برای زندگی آدمی بیان کرده است و در خصوص نیکو عمل کردن، اینچنین سروده است:

طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی/ صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست

وی ادامه داد: بسیاری از مسلمانان در خصوص سعدی این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا سعدی شیعه بوده است یا خیر؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت عاشقان را مذهب و دین خداست. خود سعدی هم در این باره سروده است:

خدایا به حق بنی فاطمه/ که بر قولم ایمان کنم خاتمه
اگر دعوتم رد کنی ور قبول/ من و دست و دامان آل رسول
چه کم گردد ای صدر فرخنده پی/ ز قدر رفیعت به درگاه حی
که باشند مشتی گدایان خیل/ به مهمان دارالسلامت طفیل
خدایت ثنا گفت و تبجیل کرد/ زمین بوس قدر تو جبریل کرد
بلند آسمان پیش قدرت خجل/ تو مخلوق و آدم هنوز آب و گل

مهدوی دامغانی گفت: بنابراین در سروده‌های او این نکته را نمایانگر است که سعدی قائل به تفضیل است، زیرا ایشان حضرت علی(ع) را از دیگران برتر می‌داند و به خاندان اهل بیت(ع) ارادت ویژه دارد.

این مترجم قرآن کریم در خصوص باب‌های بوستان سعدی نیز بیان کرد: سعدی به مسائل اعتقادی بسیار معتقد بوده و این امر را در باب‌های بوستان خود بیان کرده است زیرا باب اول آن در خصوص عدل و تعبیر، باب دوم احسان، باب سوم عشق و مستی، باب چهارم تواضع، باب پنجم رجاء، باب ششم قناعت و باب هفتم تربیت، باب هشتم عافیت و باب نهم توبه و بدین ترتیب در خصوص معارف و تربیت است.

انتهای پیام

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897563

دیگر خبرها

  •  استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری
  • خانم ترانه علیدوستی، یک ایران نگران حال شماست!
  • پیش بینی دولتمرد حسن روحانی از وضعیت اقتصادی؛ سال سختی پیش‌رو است
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • عکسی جالب از تفاوت استقبال از حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در فرودگاه پاکستان /تراز دیپلماسی!
  • بهترین خبر ممکن برای بارسلونا از هلند
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • سعدی؛ از روحانیِ زمانه خود تا شاعری در زمانه ما که باید تدینش اثبات شود!