Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@00:20:25 GMT

خطر آتش سوزی جنگل های باغملک را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۳۶۸

خطر آتش سوزی جنگل های باغملک را تهدید می کند

باغملک – ایرنا – فرماندار شهرستان باغملک گفت: بارش های بهاری خوزستان موجب رشد گیاهان در مناطق جنگلی باغملک شده است که این مسئله تهدید ایجاد حریق را در فصل تابستان ایجاد می کند.

محمد نجاتی پور شنبه در نشست شورای اداری شهرستان باغملک اظهار داشت: با گرم شدن تدریجی هوا و نزدیک شدن به فصول گرم، مراتع انبوهی که در اثر بارش های بهاری در مناطق مختلف باغملک ایجاد شده اند کم کم خشک می شوند و به صورت مناطق مستعد آتش سوزی در خواهند آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اکنون باید به دنبال فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم و گردشگران باشیم تا با علم به شرایط حساس طبیعی از ایجاد آتش در جنگل ها و مراتع خودداری کنند چرا که در صورت بروز آتش و باتوجه به حجم بسیار زیاد علوفه و گیاهان، کل منطقه در معرض تهدید قرار می گیرد.
رییس شورای تامین شهرستان باغملک در پایان یادآور شد: صیانت از جنگل ها و منابع طبیعی وظیفه همه دستگاه ها و آحاد مردم است که از هر طریق نسبت به آگاه سازی مردم به ویژه گردشگران بکوشند.
سال گذشته با وجود بارش های کم نزولات آسمانی و پوشش کم گیاهی، چند منطقه شهرستان باغملک از جمله جنگ های مالآقا دچار حریق شده بود که با تلاش دستگاه های اجرایی و سمن ها و نیروهای مردمی خاموش شد.

***قاچاق گندم، تجارت جدید سوداگران
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باغملک گفت: قاچاق گندم چالش جدید برداشت محصول کشت پاییزه در باغملک است.
جلال غریبوند نوترکی در شورای اداری شهرستان باغملک اظهار داشت: تلاش های کشاورزان و مسئولان در عرضه نهادهای کشاورزی اعم از بذر و کود مناسب محصولات کشت پاییزه و بارندگی های مناسب، منجر به ثمر دهی مطلوب و ایجاد رونق اقتصادی در بخش کشاورزی شد.
وی تصریح کرد: سطح مصوب اولیه کشت کلزای شهرستان باغملک یکهزار و 300 هکتار بود که با پیگیری های به عمل آمده این میزان به یکهزار و 740 هکتار رسید و 120 درصد رشد را در این بخش شاهد هستیم.
غریب وند با اشاره به نزدیکی زمان برداشت محصول گندم و کلزای منطقه توضیح داد: اختلاف قیمت برخی محصولات کشاورزی دربازار کشورهای همسایه موجب شده است که بیم قاچاق محصول گندم و کلزای منطقه را داشته باشیم و از این جهت، نیاز به نظارت دستگاه های امنیتی و انتظامی هستیم تا ذخایر استراتژیک کشور محفوظ بماند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان باغملک ضمن اشاره به راه های تبدیل محصولات کشاورزی بیان کرد: ممکن است محصول گندم به صورت غیر قانونی به کارخانه های تبدیلی فروخته شود و در نهایت در کیسه های آرد قاچاق شود که برای این مسئله هم تدابیر لازم دیده شده است.
غریبوند در پایان ابراز امیدواری کرد تا مسئله قاچاق محصولات کشاوری کشت پاییزه به صورت ویژه در شورای تامین شهرستان باغملک بررسی شود.
6064

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آتش سوزي باغملك تهديد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • تولید ۱۲۰ هزار تن گندم و ۵۰ هزار تن جو در ورامین
  • آغاز برداشت گندم از مزارع عنبرآباد
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • کشت گندم به روش خاکورزی در خرمشهر
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم در شهرستان دهلران