Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@13:28:41 GMT

یک قاب رویایی و شگفت انگیز/ عکس

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۴۶۵۵

تصویر شگفت انگیز مذکور که "حوزه میراث هابل"(Hubble Legacy Field) نامیده می‌شود، شامل حدود ۲۶۵ هزار تصویر کهکشان‌ها است که ۵۰۰ میلیون سال پس از بیگ بنگ به وجود آمده اند.

هزاران کهکشان در یک قاب

"حوزه میراث هابل" نتیجه چندین کاوش فراژرف هابل از دهه ۹۰ تاکنون است و شامل تصویر "زمینه فراژرف دور ترین نقطه هابل"(XDF) که در سال ۲۰۱۲ ثبت شده نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخترشناسان برای ایجاد این تصویر تقریباً از ۷۵۰۰ تصویری که توسط هابل ثبت شده استفاده نمودند. نکته قابل ذکر این است که اخترشناسان بیش از ۲۵۰ روز را صرف ایجاد این تصویر کردند.

تصویر مذکور نمایی از "بزرگترین و جامع‌ترین کتاب تصویری تاریخ جهان" محسوب می‌شود.

تصویر فوق منطقه‌ای از آسمان شب را پوشش می‌دهد که اگر از سطح زمین مشاهده شود می‌تواند به اندازه ماه باشد. برای مقایسه تصویر "زمینه فراژرف دورترین نقطه هابل"(XDF) که حاصل ۱۰ سال تصویر برداری تلسکوپ فضایی هابل بود، تنها یک ناحیه را که کمتر از یک دهم قطر ماه است را پوشش می‌دهد.

با نگاهی عمیق‌تر و دورتر به فضا، دانشمندان می‌توانند سرنخ‌هایی درباره تشکیل جهان اولیه به دست آورند. اکنون اخترشناسان در حال کار بر روی دومین تصویر از داده‌های هابل هستند که طی آن ۵۲۰۰ تصویر ثبت شده توسط هابل مورد بررسی قرار می‌گیرد.

"تلسکوپ فضایی جیمز وب"(James Webb Space Telescope) که قرار است سال ۲۰۲۱ پرتاب شود نیز به دانشمندان در درک جهان هستی کمک خواهد کرد. اطلاعات تلسکوپ مذکور دانشمندان را قادر می‌سازد تا نحوه تکامل یافتن کهکشان‌های نوزاد را در طول زمان دریابند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: زمین تلسکوپ فضایی هابل جهان تلسکوپ نوزاد تلسکوپ فضایی تلسکوپ فضایی هابل جهان کهکشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۴۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ

پخش مستقیم تصاویر یک باند فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس، فرود ناموفق یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را ضبط کرده است. در این تصاویر هواپیمای مسافربری بعد از باز شدن چرخ‌ها، روی باند می‌آید ولی موفق به فرود نمی‌شود و دوباره پرواز می‌کند. به گزارش رویترز این هواپیما دقایقی بعد موفق به فرود بی‌خطر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # هواپیما سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • سفر در فضا و زمان؛ میراث ماندگار هابل
  • تلسکوپ فضایی هابل ۳۴ ساله شد
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • پهپاد‌های شگفت انگیز