Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:22:45 GMT

سیستان و بلوچستان سرآمد در حوزه چشم پزشکی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۵۵۹۹

سیستان و بلوچستان سرآمد در حوزه چشم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در حوزه چشم پزشکی در کشور سرآمد هستیم.

‌به گزارش ایسنا- دکتر هاشمی شهری در جلسه تجلیل از اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، افزود: بیان این همه توسعه علمی و دانشگاهی و دستاوردهای عرصه سلامت حاصل زحمات ۳۵ ساله قشر بزرگی از تلاشگران عرصه سلامت در همه حوزه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با دارا بودن حدود ۵۶۰ عضو هیأت علمی از دانشگاه‌های تیپ یک ارائه خدمات سلامت و آموزش پزشکی در سطح منطقه است، گفت: توسعه تیپ یک بودن دانشگاه از پیشرفت‌های آموزش و پژوهش دانشگاه نشأت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر دانشگاه زاهدان در ۱۶ رشته دستیار تخصصی تربیت می‌کند و در رشته‌هایی که دستیار تخصصی تربیت می‌کنیم در استان کمبود نداریم و حتی می‌توانیم به سایر دانشگاه‌ها نیز کمک کنیم.

هاشمی شهری با اشاره به اینکه در حوزه چشم پزشکی در کشور سرآمد هستیم، افزود: تربیت ۱۲۰ پزشک در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خدمت بزرگی به نظام سلامت کشور بوده است و توسعه این شاخص علمی در استان باعث شده از نظر بیماری‌های چشم و تراخم حداقل مشکلات را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توسعه متوازن همه سازمان‌ها و نهادها را از لازمه‌های توسعه پایدار عنوان کرد و افزود: اگر به همین میزان که در علوم پزشکی پیشرفت داشتیم سایر بخش‌های توسعه نیز پیشرفت می‌کردند، قطعاً وضعیت شاخص‌های عدالت در سلامت و عدالت اجتماعی روند مطلوب‌تری داشت.

وی دستیابی به پوشش همگانی سلامت را لازمه دستیابی به عدالت آموزشی برشمرد و ابراز امیدواری کرد: در دو حوزه آموزش پزشکی و بهداشت و درمان با حرکتی متجانس ضمن تشخیص نیازهای منطقه‌ای و شرایط خاص هر منطقه زمینه‌های ارائه خدمات مداوم و مطلوب با همت بومیان همان منطقه فراهم شود.

رئیس دانشگاه افزود: تأکید و آموزش اساتید بر ایجاد علاقه به خدمت در سرزمین مادری در ماندگاری دانشجویان و خدمات آنان برای مردم محروم منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چشم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز _چهارشنبه ۵ اردیبهشت_ در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند، زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی ادامه داد: لازم است مدیران هم‌اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون‌رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

نعیمی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم، نوع برخوردشان و هم تلاش آنها برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند، به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت‌الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین‌کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیک‌شهر است.

وی ادامه داد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیئت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه‌بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

زهرا نیکبخت، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 747515

دیگر خبرها

  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل