Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-18@17:27:45 GMT

گردوخاک در جنوب استان تهران و برخی شهرها

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۵۶۹۳

به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،‌ امروز در شمال غرب، جنوب غرب، غرب و ‌مرکز کشور و دامنه‌های البرز مرکزی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در سواحل غربی دریای خزر بارش باران را شاهد هستیم.

امروز همچنین افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت در استان‌های فارس و بوشهر محتمل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز شدت بارش‌ها در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل کردستان، کرمانشاه‌، زنجان و قزوین است؛ همچنین پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در خوزستان، ایلام، لرستان و استان مرکزی رخ داده است.

بعد از ظهر امروز علاوه بر مناطقی ذکر شده در استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمان و جنوب استان تهران و سمنان به علت وزش باد شدید، گرد و خاک دور از انتظار نخواهد بود.

فردا بارش‌های پراکنده گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد در شمال شرق، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، استان‌های کرمان، یزد و شمال استان‌های فارس، سمنان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز شرقی رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد و در استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی‌ رگبار و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

‌از ظهر دوشنبه و در روز سه‌شنبه در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز وزش باد شدید رخ خواهد داد که در این مدت ارتفاع موج بین ۱.۵ تا ۲ متر برآورد می‌شود، بر این اساس توصیه می‌شود از تردد غیرضروری شناورهای سبک و تفریحی در این مناطق خودداری شود.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۶ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک در این مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری، ۲۹۳.۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۲۳.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۱۳۷.۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور (۵۰ سال اخیر) در بازه زمانی مذکور ۲۰۳.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۴۴.۲ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سی و یکم سال زراعی متعلق به‌ امیرآباد در استان مازندران به میزان ۵۷.۹ میلیمتری بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۹.۱ درجه سلسیوس و سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان ۵.۸ درجه سلسیوس زیر صفر بوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احمد شیرانی، با اشاره به اطلاعیه سازمان هواشناسی، اظهار داشت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی، طی روزهای آتی شاهد بارش‌های قابل توجهی در استان‌های جنوب شرق کشور (سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و بوشهر) خواهیم بود.

وی افزود: توصیه ما این است که هموطنان عزیز حتی‌المقدور از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنند و در صورت ضرورت، حتماً با کسب اطلاع از وضعیت راه‌ها اقدام به سفر نمایند.

بنا به هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی روز سه شنبه (۲۸ فروردین ماه) استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، بارش‌های سنگینی خواهند داشت و برای فردا این بارش‌ها برای استان‌های سیستان و بلوچستان هستند که احتمال آب گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل‌ها و اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهری را در پی دارد.

کد خبر 6080350

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در ایران
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • توصیه مهم پلیس راهور؛ از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • پلیس: از سفر به استان های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • پلیس: از سفر به استان‌های جنوب شرقی اجتناب کنید
  • اجتناب از سفر به استان‌های جنوب شرقی با توجه به هشدار هواشناسی
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور