Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-23@08:50:46 GMT

نگرانی نبوی از برخی زوایای FATF

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۵۷۴۸

نگرانی نبوی از برخی زوایای FATF

تین‌نیوز | 

مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تصویب FATF گفت: ما به هر میزان که جلو می‌رفتیم، استدلال «دلواپسان» درباره FATF غلبه پیدا می‌کرد و الان خود بنده هم دلواپس شده‌ام.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، نبوی افزود: ما هم به‌تدریج دلواپس شدیم؛ به‌ویژه خود بنده تا مدت‌ها مُردد بودم تا آنکه اروپایی‌ها موضع‌گیری کردند و گفتند، «باید تصویب کنید یعنی تهدید کردند و این دخالت در امور داخلی ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او گفت: در هیأت حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه جلساتی داریم که می‌خواهیم به تدوین آن برسیم تا بفهمیم که ریشه‌های اختلاف از چه جایی سرچشمه می‌گیرد در حال تدوین این هستیم که کدام یک از اصول قانون اساسی می‌تواند مورد ابهام و اختلاف باشد؛ چراکه در جایی، قوانین منشأ اختلاف است و آن‌طور که باید و شاید، شفاف نیست.

نبوی ادامه داد: ما در بررسی‌ها به یک اِشکال برخورد کردیم و آن اینکه باید در کشور ایران، قانون تدوین و تنقیح می‌شد که هیچ وقت اتفاق نیفتاد؛ درحالی‌که قرار بود چنین اتفاقی از سال ۵۰ رخ بدهد. بنابراین قوانین متعارض زیادی وجود دارد؛ یعنی اگر درباره موضوعی، یک مصوبه وجود دارد، مصوبه دیگر، معارض آن است که منشأ سوءاستفاده چه در قوه‌قضائیه و چه در قوه‌مجریه می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام مرتضی نبوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟

این یادداشت پاسخ به  پرتکرارترین توصیه رهبر انقلاب طی حدود یک ماه اخیر است.

۱: پرهیز از منازعه که نقطه مقابل وحدت و همدلی است، نهی صریح قرآن کریم است.

وَأَطِیعُوااللَّهَ و َرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ (۴۶ انفال) 

و همه، پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید که خدا همیشه با صابران است؛ و چه پرمعنا و حکمت‌آمیز است، امر به اطاعت از خدا و رسول و همچنین صبر، در کنار نهی از اختلاف و نزاع. 

۲: وحدت و همدلی از مهم‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بوده است. 

وحدت در هدف، وحدت در راه رسیدن به هدف و وحدت در رهبری. اندیشمندان بر این باورند که عامل وقوع و حدوث یک پدیده، عامل بقای آن نیز هست؛ باوری که طی ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در مقاطع مختلف تجربه و تأیید شده است.

۳: بنابر آنچه گفته شد، وحدت و همدلی، یک راهبرد غیرقابل تغییر در همه شرایط و زمان‌هاست، در عین حال این راهبرد باید هر از چند گاه یادآوری و تأکید شود تا مورد غفلت قرار نگیرد.

یادآوری راهبرد‌ها در مقاطع مختلف از جمله برهه‌ای که نسل، نو شده و ممکن است اهمیت و کارکرد راهبرد‌ها را در یاد نداشته باشد و یا به هر دلیلی خلاف آن عمل می‌شود و این نگرانی وجود دارد که با غفلت از آن و حرکت در خلاف جهت راهبرد، خسارات جبران‌ناپذیری به جامعه تحمیل و منافع عمومی و حتی امنیت ملی با مخاطره روبه‌رو شود، اهمیت و ضرورتی دوچندان پیدا می‌کند.

به نظر نویسنده، تأکیدات مکرر رهبر انقلاب طی حدود یک ماه اخیر بر موضوع وحدت و همدلی، علاوه بر دو مورد اول، تحت تأثیر دلیل سوم است. نگاهی به عملکرد، رفتار و مواضع برخی نامزد‌ها و فعالان سیاسی و رسانه‌ای به‌ویژه در انتخابات ۱۱ اسفند، این نگرانی را دامن زد که نه‌تن‌ها راهبرد اساسی وحدت و همدلی مورد توجه نیست، بلکه خط نفرت‌پراکنی دشمن شاد‌کن در حال تقویت است.

فراموش کردن دشمن اصلی و دشمن‌انگاری خودی‌های دارای سلایق و نظرات متفاوت نیز رو به تزاید گذاشته بود و افشاگری‌های هیجان زده و نابرخوردار از تقوی و عدالت؛ اما بنام و با ادعای عدالت‌خواهی گسترش می‌یافت.

۴: بُعد مهم دیگر کنشگری ضد راهبرد وحدت و همدلی، ایجاد دوقطبی‌های کاذب در جامعه و شقه‌شقه کردن صفوف مردم است.

توجه داشته باشیم که دوقطبی با اختلاف نظر و سلیقه کاملا متفاوت است.

اختلاف نظر و سلیقه اولا غیرقابل اجتناب است، ثانیا می‌تواند مفید و پیش‌برنده باشد؛ اما دوقطبی به‌ویژه اگر کاذب باشد، اولا قابل اجتناب و ثانیا مخرب و حتی ویرانگر است!

در دوقطبی ها، حق و مصلحت ذبح می‌شود. دوقطبی‌ها به هیجانات مضر و نفرت پراکنی دامن می‌زند و رهزن عقلانیت و منطق است.

سخن پایانی اینکه این روز‌ها و هم‌زمان با عملیات غرورآفرین و با‌شکوه «وعده صادق» شاهد یک اجماع و همدلی تماشایی هستیم.

همدلی و اتحادی دلچسب برای دوستداران ایران و انقلاب و آزاردهنده برای دشمنان.

همگی تلاش کنیم اولا این همدلی را صیانت کنیم و ثانیا آن را روز به روز افزایش دهیم و تعمیق ببخشیم.

منبع: صبح نو

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • لحظه عملیات استشهادی در قدس اشغالی از زوایای مختلف | اولین تصاویر از محل وقوع عملیات
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟
  • زوایای هوشمندسازی انرژی در برنامه هفتم توسعه
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز
  • نگرانی جدی بارسا: چمن برنابئو افتضاح است!
  • آل سعود آیات قرآن و احادیث نبوی را از برنامه‌های درسی حذف می‌کند تا مایه خشم صهیونیست‌ها نشود
  • حل و فصل ۳۵ درصد از دعاوی کارگری و کارفرمایی در لرستان
  • دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟