Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@12:01:01 GMT

صدای خوش « ربّنا» می آید

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۵۸۸۷

صدای خوش « ربّنا» می آید

مهمانان ماه خدا، خوشبخت ترین انسان های عالم می شوند، وقتی با دنیای غیب ارتباط حقیقی پیدا می کنند و در ضیافتی شاهانه، سبد خوشبختی خویش را پر از خوبی هایی می کنند که دیگر واماندگان عالم در حسرت آن مانده اند.

خبرگزاری شبستان - البرز: صدای مرغان خوش الحان بهشتی این روزها، درست همزمان با لحظات سحرگاهی اذان صبح شنیده می شود و این بشارت فرارسیدن ماه مهمانی خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوای دلربای « حیّ علی الصلا» از منّاره های مساجد بلندتر از همیشه به گوش می رسد و این نخستین بارقه دعوت به حریم امن دوست است.

 

چه مهربان پرودگاری است که در میانه « لااکراه فی الدین، قد تبین الرشد من الغی» این بار فریاد برآورده است که بشتاب به سوی من، شتابی که امانگاه بشریت در این روزگار است. ده کوره تاریک دنیا با آن زندان تنگ و بی مقدار خود در برابر عظمت ماه مهمانی خدا به بهشتی مبدل شده است که بهشتیان، غبطه آن را می خورند.

 

در مجال آمدن ماه رمضان صفت های حقیرانه ای که گاهی دست و پای انسان را به زنجیر می کشد به پشت کوه های نامرئی خداوند، فرو می روند تا انسان بار دیگر استحکام ایمان را مزه کند. استحکامی که او را از احوالات عادی روزمره، از عصبانیت های گاه و بی گاه، از خلاء های روحی و روانی و ... در امان نگاه دارد.

 

بوی عود و عنبر، ذکرهای برگرفته از قرآن و دعاهای مفاتیح در میان هوای پاک ماه خدا در صحن امامزادگان، حسینیه ها و مساجد بالا می رود. بزنگاه تاریخ نزدیک می شود، آن جا که انسان به ماه فرصت می رسد. فرصتی برای آراستگی تن و جان.

 

جغرافیای ماه رمضان به وسعت تمام عالم است، این را از احوالات دگرگون عالم می توان دریافت. کافی است تنها برای یک بار در این بزم مهمانی، جام طهورایی ایمان، دوست داشتن و دوست داشته شدن را چشیده باشی. طراوتی می بارد از کائنات وجودی انسان که هیچ زبانی توان شرح آن را ندارد.

 

مهمانان ماه خدا، خوشبخت ترین انسان های عالم هستند، وقتی با دنیای غیب ارتباط حقیقی پیدا می کنند و در ضیافتی شاهانه، سبد خوشبختی خویش را پر از خوبی هایی می کنند که دیگر واماندگان عالم در حسرت آن مانده اند. وقتی در شب های قدر، خدا را در می یابند.

 

و جز این نیست که انسان های مومن با تکیه بر صفت های خوب انسان های دیگر، زندگی را معنا می کنند. آن چنان که دست های آنانی را خواهند گرفت که هنوز خود را بر سر سفره این مهمانی نرسانده اند. از این رو انسانیت باردیگر رنگ می گیرد تا در بزم عطرآگین مهمانی ماه خدا، همگان بر گرد یک سفره بنشینیم.

 

یگانه عنصری که انسان را از باتلاق طبیعت خارج می کند، گوهر « ایمان» است. اخم ها، غصه ها، حساسیت ها و ... رخت می بندد و مومنان در حریم خانواده آسمانی، آرام و قراری دوباره می یابند و این گونه می شود که ماه مهمانی خدا، سرآغاز خوبی های دوباره عالم است.

 

و اینک؛ بر سر سفره ای می نشینیم که لحظه لحظه آن، معطر به نور الهی حق تعالی است. جام های معرفت و ایمان در هر صباح قدسی، انتظار همت ما را می کشند که یک جرعه آن را سر کشیم و آرامش را در سایه سار « الا بذکر الله تطمئن القلوب» تجربه کنیم.

 

یادداشت: مهدیه دانایی

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مراسم اختتامیه مرحله کشوری نماز جمعه مشهد کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان روز معلم مراسم افتتاحیه ماه مبارک رمضان رمضان ماه فرصت ایمان الهی یادداشت خبرنگار انسانیت ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تازه‌ترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) / مثلاً جنگ نیست

سحرگاه امروز، برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در سحرگاه امروز _جمعه دهم فروردین_ برای همدردی با مردم و کودکان مظلوم غزه در ایام ماه مهمانی خدا از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) با عنوان «مثلا جنگ نیست» رونمایی شد.

طراح گرافیک این طرح به عهده دانیال فرخ و طراحی نوشتار توسط مجتبی حسن‌زاده انجام شده است.

در توضیح این دیوارنگاره آمده است:

برای ماه و خودش هر چه دوست داشت کشیده
اگرچه معجزه‌ی تازه‌ای به سفره نتابید
به آسمان ترک خورده هم تعارف کرد
پری کوچک غمگین ما گرسنه نخوابید
شاعر: یوسف نظری

کد خبر 740115

دیگر خبرها

  • بلاهای دنیوی حکیمانه است
  • (ویدئو) تقلید صدای جالب یوسف تیموری در برنامه شب خوش
  • رونمایی از تازه‌ترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) / مثلاً جنگ نیست
  • دین، بدون اعتقاد و ایمان به نبوت، معنایی ندارد
  • سکانس‌هایی از فیلم مهمانی خصوصی
  • کلید‌های حال خوش به روایت حافظ
  • طاغوت‌ها می‌خواهند رابطه انسان را با خداوند از بین ببرند
  • (ویدئو) لحظه انفجار در نوشهر/ صدای انفجار در چالوس هم شنیده شد
  • ماه مهمانی خدا از نیمه گذشت
  • دو تفسیر از خلیفه‌اللهی انسان/ تفاوت رأفت و رحمت خداوند