Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل صدا و سیمای مرکز ایلام، از ضرورت برنامه‌ریزی ‌برای استفاده مثبت از فضای مجازی در ماه مبارک رمضان خبرداد. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

محمد بازوند در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: برنامه سازان رسانه استانی با تلاش شبانه روزی خودضمن ایجاد فضای معنوی وپر‌نشاط برای مومنان و روزه‌داران، ویژه برنامه‌های متنوع رادیویی و تلویزیونی متناسب با ماه مبارک رمضان را تقدیم مخاطبان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منتظری: آقایان قبل از قطعی شدن تصمیمات قضایی، وضع فضای مجازی را اصلاح کنیدحواشی خرید و فروش سلاح در فضای مجازیشایعات فضای مجازی در جدیدترین کتاب بشیر حسینی

بازوندبه برنامه‌های معاونت سیمای مرکز ایلام اشاره کرد و گفت: پخش زنده ویژه برنامه افطار با عنوان «روشنا »هر روز به مدت 60 دقیقه ،و ویژه برنامه سحر با عنوان« سحوره »به مدت 60 دقیقه و همچنین ویژه برنامه تفسیر قرآن با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ،جمع خوانی قرآن ، پخش سریال های داخلی و خارجی متناسب با ماه مبارک رمضان ،سریال زیر زمین،آیتم های آرشیوی رمضان در ایلام ،مستند های پیر موذن ومستند گزارشی نان حلال ، ادعیه روز های ماه مبارک رمضان ، انیمیشن قصه های رمضان ، مجموعه خارجی قلب های شکسته و همچنین پوشش زنده مراسم لیالی قدر از جمله برنامه های متنوع معاونت سیمای مرکز ایلام در ماه مبارک رمضان است.

وی همچنین از حال و هوای معنوی رادیو ایلام در این ماه خبر داد و افزود: تهیه کنندگان و برنامه‌سازان صدای مرکز ایلام با دو برنامه «در خلوت سحر» و «مهمانی» ویژه سحر و افطار به صورت زنده ، پخش جمع خوانی قرآن کریم، سخنرانی و حضور کارشناسان مذهبی، پخش مستند‌های فرهنگ و آداب رمضان در استان مخاطبان رادیو ایلام را با حال و هوای ماه مبارک رمضان همراه می‌کنند.

مدیر‌کل صداوسیمای مرکز ایلام به ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده در معاونت خبر مرکز ایلام اشاره کرد و گفت: تهیه گزارش‌ها‌ی متنوع همچون معرفی مساجد شهرستانها‌ی مختلف استان، غبار‌رویی مساجد، اعزام مبلغان به مناطق مختلف استان ، رمضان در مرز، تهیه و ارسال اخبار مکتوب ، ارتباط زنده با شبکه‌های خبر سراسری از جمله برنامه های معاونت خبر مرکز در ماه مبارک رمضان است.

بازوند افزود:در حوزه فضای مجازی هم برای تولید تامین و انتشار آثار و پیام‌های اثر بخش و پر محتوا متناسب با ماه مبارک رمضان در قالب پو ستر ، موشن گرافی ، پادکست به استقبال ماه مبارک رمضان خواهیم رفت.

وی افزود:  برنامه‌ریزی ‌برای  استفاده مثبت از فضای مجازی در ماه مبارک رمضان ضروری است.

انتهای پیام/ن

R7718/P/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران