Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@11:15:07 GMT

مخالفان جنگ سفارت ونزوئلا در واشنگتن را اشغال کردند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۶۳۸۵

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، گروه صلح طلب موسوم به «کد صورتی» (Code Pink) که از دو هفته پیش در اطراف ساختمان سفارت ونزوئلا در واشنگتن تجمع کرده بودند، از روز گذشته وارد این ساختمان شده اند و هنوز بر ماندن در آن پافشاری می کنند.
این گروه مخالف جنگ که با خود لباس اضافی، زیرانداز و لوازم شخصی به این ساختمان آورده اند، تاکید کردند تا زمانی که دیپلمات های دولت قانونی ونزوئلا به سفارت کشورشان بازنگردند، از آنجا خارج نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعضای گروه کد صورتی که از حدود دو هفته پیش در اطراف ساختمان سفارت تجمع کرده بودند، وقتی با گروهی از طرفداران خوان گوایدو سرکرده مخالفان دولت در ونزوئلا روبرو شدند، وارد ساختمان شدند تا از اشغال آن جلوگیری کنند.
دیپلمات های ونزوئلایی چند هفته پس از آنکه تنش میان کاراکاس و واشنگتن به دلیل حمایت دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از گوایدو افزایش یافت، سفارت را ترک کردند.
همچنین روز گذشته «ساموئل مونکادا» نماینده ونزوئلا در سازمان ملل از غارت سفارت کشور در واشنگتن از سوی افرادی که به این ساختمان حمله کرده بودند، خبر داد.
آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه خود علیه ونزوئلا، محدودیت های فراوانی بر دیپلمات های این کشور در آمریکا و در سازمان ملل متحد اعمال و حساب های دیپلماتیک کاراکاس را مسدود کرده است.
مخالفان جنگ پلاکاردهایی در مخالفت با کودتا در ونزوئلا در دست داشتند و پوستر بزرگی را با نوشته «کودتا را متوقف کنید» از دیوار ساختمان سفارت ونزوئلا آویختند.
گروه کد صورتی در زمینه صلح طلبی بسیاری فعال است و اعضای آن سال گذشته در هیاتی 30 نفره به ایران سفر کرده و با محمد جواد ظریف وزیر خارجه نیز دیدار کردند.
یکی از اعضای این گروه به نام «میدیا بنجامین» که در میان حاضران در سفارت ونزوئلا نیز هست، پیشتر با اظهارات خود در کنفرانس خبری برایان هوک مقام وزارت خارجه آمریکا پیرامون ایران جنجال آفرید.
بنجامین در میان سخنان هوک رئیس گروه اقدام علیه ایران درباره تحریم ها به سمت او رفت و در مقابل دوربین رسانه ها خواستار توقف اقدامات یکجانبه و ضدایرانی کاخ سفید علیه ایرانیان شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد آمریکا بخشی از خاک این کشور را اشغال کرده است و از تروریسم حمایت می‌کند اما گاهی دیدارهایی با مقامات آمریکایی انجام می‌شود.   به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز در کاخ ریاست جمهوری در دمشق گفت: آمریکا بخشی از خاک ما را به صورت غیرقانونی اشغال کرده است و از تروریسم و اسرائیل حمایت می‌کند؛ اسرائیلی که خود خاک ما را اشغال کرده است.   وی افزود: با این حال ما گاهی دیدارهایی با آن‌ها داریم هرچند که این دیدارها به هیچ نتیجه‌ای ختم نمی‌شود اما همه چیز تغییر خواهد کرد.     وی درباره محور این دیدارها یا مسؤولانی که در آن شرکت می‌کنند، چیزی نگفت.   بشار اسد در جواب سوالی درباره مذاکرات با غرب گفت: امید همیشه هست. حتی زمانی که بدانیم نتیجه‌ای وجود نخواهد داشت باز هم باید تلاش کنیم. به رغم دیدگاه منفی که نسبت به آن‌ها داریم باید با آن‌ها کار کنیم و برایشان توضیح دهیم که ما هرگز از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم و با آن‌ها تنها براساس برابری همکاری خواهیم کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • دستگیری معترضان و مخالفان کمک به اسراییل در آمریکا
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره آمریکا
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه