Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله وطن خواه (فعال مستقل کارگری) یکی از آسیب‌های قراردادهای موقت در زندگی کارگران را عدم تأمین ضامن برای دریافت وام‌ها و تسهیلات حمایتی دولت در زندگی کارگران دانسته و گفت: سلب امنیت از زندگی کارگران با حذف قوانین حمایتی و نبود امنیت شغلی و سرکوب و فریز کردن دستمزد کارگران برای افزایش حریم سودبری سرمایه، اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وطن‌خواه تصریح کرد: وقتی قرادادهای سفید امضا و روزانه و ماهانه در روابط کار حاکم می‌شود این عدم توانایی کارگران برای یاری رساندن به هم‌قطارانی که توسط ضلع دیگر سرمایه به بند کشیده شده‌اند، عملا به کارگران تحمیل می‌شود. همچنین هزینه فعالیت‌های اجتماعی و صنفی برای کارگران بالا و بالاتر می‌رود تا با تفرقه بین کارگران‌، بیشتر نیروی کار با ارزان‌سازی و حذف قوانین آمره و حمایتی تحت فشار قرار بگیرد.

او ادامه داد: فرعِ اعمال سیاست‌های نئولیبرالیستی یکی هم همین بی مدرک بودن کارگران است؛ برای یاری‌رسانی‌های لازمی همچون کمک کارگران به یکدیگر برای دریافت وام از نظام بانکی. در دایره مناسبات سرمایه‌داری بانک‌ها وام را با حفظ حتمیت سود ارائه می‌دهند و کارگران هم در این دایره اگر استثناً بتوانند به طریقی از نوعی از وام‌ها برخوردار شوند، در عمل پشت فرمالیته‌ی دیوانسالارانه‌ی سرمایه گرفتار می‌شوند و پول‌ها به قدرتمندان حاضر در دایره قدرت وثروت بسته به فاصله‌های دور یا نزدیکی‌شان به این دایره محاسبه می‌شود.

این فعال کارگری خاطرنشان کرد: نهایتاً کارگران برای تأمین هزینه‌های بالای زندگی و فاصله یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی با سبد معیشت خانوار نیز از «دریافت وام‌» نیز محروم می‌مانند. این مساله به سیاست‌های جمع‌گریزی و رفتارهای فردگرایانه در بین کارگران دامن زده و اشاعه‌گر رفتارهای فردی و جداسازی آنها می‌شود.

این درحالی است که حدود ۹۵ درصد قراردادهای کارگران موقت یا سفید امضا بوده و این رقم به جز کسانی است که به صورت کارگر زیرپله‌ای از کمترین حقوق قانون کار نیز محروم هستند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله | زمان و مبلغ ضمانت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نوزدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر این اساس، زمان برگزاری جلسه حراج از ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و وجه الضمان آن مبلغ سه میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳۵۰ میلیون تومان) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضیان خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان خود را پرداخت کنند. مبلغ وجه الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تایید واریز وجه از سوی این مرکز باشد.

گفتنی است؛ «فروشندگان عمده شمش طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «تولیدکنندگان و سازندگان فعال مصنوعات طلا دارای پروانه کسب مجاز و معتبر»، «خرده فروشان طلای آبشده دارای پروانه کسب مجاز و معتبر» و «بانک عامل با تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» می توانند متقاضیان خرید شمش طلای مرکز مبادله ایران باشد.

شایان ذکر است، شمش طلای قابل عرضه در مرکز مبادله ایران، استاندارد و اصالت سنجی شده توسط آزمایشگاه و مورد تایید سازمان استاندارد ایران است که در قالب شمش یک کیلوگرمی و حداقل عیار ۹۹۵ است.

اعلام زمان هجدهمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله | چه کسانی می توانند متقاضیان خرید شمش طلا باشند؟

علاوه براین، حراج حضوری در مرکز مبادله به دو شیوه حراج خرد و حراج عمده صورت می گیرد. متقاضی خرید می تواند در حراج خرد حداقل یک و حداکثر پنج قطعه شمش طلای یک کیلوگرمی خریداری کند و سقف خرید خرد در هر هفته تقویمی، صرفا پنج قطعه شمش طلای استاندارد است.

متقاضی خرید در حراج عمده نیز مجاز به خرید حداقل یک و حداکثر چهار بسته شمش طلای استاندارد است. هر بسته شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، حاوی پنج قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار است.

در پایان باید اشاره داشت، سقف خرید عمده در هر هفته تقویمی، صرفا ۲۰ قطعه شمش طلای استاندارد است.

کد خبر 845713 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران مرکز مبادله ارز و طلا

دیگر خبرها

  • زکات موجب افزایش رزق و برکت در زندگی می‌شود
  • جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله | زمان و مبلغ ضمانت
  • آمریکا یک میلیارد دلار دیگر تسلیحات به اسرائیل می‌دهد
  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • فیفا و فدراسیون فوتبال، استقلال را ضمانت کردند
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد
  • دستگیری زنی که دایی مرده خود را به بانک برای ضمانت برد + عکس | امضا کن خسته شدم!
  • چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟
  • گلایه رئیس سازمان بورس از سود بانکی ۳۰ درصدی؛ مردم به سمت سهام نمی‌آیند!
  • نماد زندگی فانی و باقی