Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین معنوی غبارروبی هر سال در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای آماده سازی مساجد و تکایا به منظور میزبانی روزه داران با حضور گروه های مختلف مردم در شهرستان رودان برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ آیین معنوی غبارروبی هر سال در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برای آماده سازی مساجد و تکایا به منظور میزبانی روزه داران با حضور گروه های مختلف مردم درشهرستان رودان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول ماه مبارک رمضان فعالیت های مختلفی از جمله برپایی نماز جماعت، برگزاری محفل انس با قرآن، کلاس احکام و پاسخ گویی به پرسش های شرعی در مساجد و حسینیه های شهرستان رودان برپا است.

این امر در دهه پایانی ماه شعبان به صورت نمادین و به جهت زنده نگه داشتن این سنت حسنه صورت می گیرد چرا که در روایتی از رسول اکرم(ص) در فضیلت غبارروبی مساجد آمده است هرکس مسجدی را جارو کند، خداوند برای او ثواب آزاد کردن برده ای را می نویسد.

بندگان خدا در ماه مبارک رمضان از سفره بی‌کران الهی بهره می‌برند و خداوند از سفره گسترده خود،بی‌منت تر از قبل همه مخلوقاتش را بهره‌مند می‌کند.

غبار روبی مساجد بهانه‌ای برای استقبال از بهترین و با فضیلت‌ترین ماه خدا و فرصتی که با طهارت مساجد، بندگان خدا نیز همت کرده و با طهارت قلب خود به میهمانی خداوند در ماه رمضان بروند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد

همزمان با گرامیداشت هفته کار و کارگر مردم و مسئولان خرمشهر با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه بر مزار شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با ادای احترام به روح بلند و ملکوتی شهدا بار دیگر با آرمان‌های والای آنان تجدید میثاق کردند.

در مراسم غبارروبی گلزار شهدای خرمشهر یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع و حماسه به ویژه شهدای کارگر گرامی داشته شد.

هفته کار و کارگر امسال با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» از پنجم اردیبهشت آغاز و تا یازدهم اردیبهشت ادامه دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره اراذل و اوباش در رودان
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند