Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تاکنون در حوزه پارچه و تبیین نقش فرهنگی آن در پوشش مردم یک جامعه اقدامی فرهنگی و هنری انجام نشده است، اظهار داشت: جشنواره ملی پارچه فجر در سال ۹۷ طراحی شد و یزد به عنوان خاستگاه تولیدات نساجی فاخر از وزارت ارشاد کد برگزاری جشنواره دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جشنواره با هدف ترغیب و تشویق طراحان پارچه برای دستیابی به طراحی نوین، تشویق صنعتگران به تولید ملی، کشف خلاقیت‌های نو در حوزه پارچه و منسوجات، هم اندیشی طراحان پارچه و شناسایی نیروهای بالقوه طراحی و معرفی آنها به بازار برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به برنامه‌هایی که برای این جشنواره پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان طراحی پارچه و گردآوری طرح‌های پرفروش از برنامه‌های مهم این جشنواره خواهد بود.

جوادیان زاده یادآور شد: بهترین طراحان پارچه متعلق به استان یزد بوده‌اند که مشهورترین آنها غیاث‌الدین نقش‌بند است و بسیاری از طراحان دیگر نیز گمنام مانده‌اند که تلاش ما معرفی سابقه و پیشینه غنی استان یزد در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا چاپ کتاب طراحان معاصر نیز در دستور کار این جشنواره قرار گرفته است.

جوادیان زاده از توزیع فراخوان این جشنواره در دانشگاه‌ها خبر داد و بیان کرد: در این جشنواره همچنین نمایشگاهی نیز برپا خواهد شد تا طراحان پارچه از سراسر کشور در آن گردهم آیند و بتوانیم بزرگترین فستیوال پارچه ایران را در یزد برگزار کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین با بیان اینکه پیگیر راه اندازی موزه پارچه و نساجی نیز در یزد هستیم، افزود: تلاش‌هایی در این راستا انجام شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز تصمیم قطعی برای مکان برگزاری جشنواره و نمایشگاه پارچه فجر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره قرار است در روزهای ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ماه جاری با همکاری شورا و شهرداری یزد، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و دانشگاه یزد برگزار شود.

کد خبر 4608564

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ارشاد یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند!

علی قلهکی در انتقاد از بازگشت گشت ارشاد نوشت: ‏برآوردم این است که طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های سازمانی زندگی کرده، در محیط‌های ایزوله سیر می‌کنند و فهمی از فضای عمومی کشور ندارند! تبعاتِ تصمیماتِ اشتباه آنها را قشرِ مُتدینی می‌دهند که توسط توده‌ی مردم، حامی گشت ارشاد به حساب می‌آیند!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • میمند میزبان جشنواره گل و گلاب
  • «به پایان ماجرا نزدیک می‌شوید!» / نصب پارچه نوشت مقابل دانشگاه‌های بزرگ تهران +تصاویر
  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد در شهرک‌های سازمانی زندگی می کنند!
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در گچساران
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در تایباد
  • برگزاری سومین جشنواره ملی زیبایی شتر در انبارالوم
  • دوازدهمین دور جشنواره ملی گل ارغوان در پروان
  • صنعت اسباب بازی، مسئله جدی دانشگاه‌های جهان
  • بیست‌وششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار