Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه طرح جابر بن حیان یکی از طرح‌های اولویت‌دار در آموزش و پرورش است گفت: در این راستا طرح "جابرابن حیان" با مشارکت دانش آموز‌ان استان ایلام و با ارائه طرح‌های علمی اجرایی شده است. ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، اسفندار رستم‌زاد، صبح امروز در مراسم برگزاری جشنواره«طرح جابرا‌بن حیان» در ایلام اظهار داشت : هدف از برگزاری این جشنواره افزایش قدرت تفکر و پرورش ذهن خلاق در دانش آموزان دوره ابتدایی است چرا که پرورش قدرت خلاقیت در همین دوره سنی امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قم| مشارکت بیش از 63 هزار دانش‌آموز قمی در جشنواره جابر بن حیانجشنواره جابر بن حیان در گرگان آغاز شدزاهدان| 1900 طرح دانش‌آموزی در جشنواره جابر بن حیان عرضه شد+ تصویر

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: : دانش آموزان از وسایل دورریز و امکاناتی که در اطراف خود دارند، با کمک اولیا و مربیان و خلاقیت و ابتکار  خودشان آثاری را برای ارائه در این جشنواره تولید کردند که در نمایشگاه این جشنواره به مدت یک هفته به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره برای هفتمین بار در ایلام برگزار می شود، تصریح کرد: آثار موجود در این نمایشگاه توسط معلمان باتجربه در این زمینه داوری می شود و به مرحله استانی می رود. پس از آن  نیز آثار قابل دفاع به مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان راه پیدا می‌کند.

رستم زاد؛ با تاکید بر این که دست به دست هم دهیم و کودکان خود را از حصارهای ساخته شده و اضطراب نامطلوب خارج کنیم اظهار داشت: این موضوعات باید در بین خانواده‌ها تکرار شود و این باور که مهارت جای حفظ محوری را بگیرد تقویت شود.

وی خاطر نشان کرد: اگر دانش آموزان موفق به درک صحیح چگونه آموختن و یادگرفتن باشند با خلاقیت خود می‌توانند موفق باشند.

وی بیان کرد: سیستم آموزشی امروز مبتنی بر محفوظات است و در آن پژوهش و ترغیب دانش آموز به خلاقیت و مهارت تقریباً جایی ندارد و با وجود طرح‌هایی چون جابر بن حیان و غیره در آموزش و پرورش می‌توان به فردا امید داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: طرح جابرابن حیان به منظور تقویت روحیه پژوهشگری، پرورش خلاقیت، تقویت همکاری و کار گروهی در دانش آموزان، تقویت میل به یادگیری و ارتقاء سطح علمی در مدارس دنبال می‌شود.

آینده  وابسته به دانش آموزان است

در ادامه مراسم محمد نوذری اظهار داشت: باید توجه بیشتری به پتانسیل‌های خلاق داشته باشید و امکانات خوبی به همراه آموزش های هدفمند برای دانش آموزان  مهیا شود چرا که آینده  وابسته به همین دانش آموزان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام گفت: جشنواره جابرابن حیان به عنوان طرح کم نظیر، کودکان را در محور مناسبی قرار داده است.

وی افزود:  برای اینکه برنامه خوبی برای دانش آموزان تنظیم شود و خلاقیت آنان ظهور و بروز کند باید صدای ما به والدین برسانید.

انتهای پیام/ ت

R7718/P/S6,52/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری

به گزارش خبرنگار مهر، عباس فرامرزی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر این طرح در پیشگیری از حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها افزود: دانش‌آموزان به دلیل عدم تشخیص و درک از محیط پیرامونی و خطرات ترافیکی بایستی آموزش‌های ایمنی عبور و مرور را فرا گیرند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته برای ارتقای ایمنی تردد کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها، آموزش و توزیع اقلام ایمنی شامل هزار عدد کلاه ایمنی، نصب شب رنگ بر روی ۲ هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه موتوری و آموزش هشت هزار نفر موتورسوار انجام شد.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر یادآور شد: در سال جاری نیز طرح‌های ارتقای ایمنی تردد به کاربران آسیب‌پذیر راه‌ها در حداقل ۶۰ منطقه دیگر در دستور کار است.

وی یادآور شد: همچنین طرح آشکارسازی هزار دستگاه ناوگان باری نیمه سنگین و سنگین استان برای ارتقای ایمنی تردد اجرایی شده و این روند ادامه دارد.

کد خبر 6084166

دیگر خبرها

  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • اجرای برنامه توانمندسازی ۲ هزار دانش‌آموز کارآفرین هنرستانی
  • ترمز ناگهانی اتوبوس ۶ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • آموزش ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری با قوانین ایمنی عبور و مرور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • آموزش قوانین ایمنی عبور و مرور به ۱۶۰۰ دانش‌آموز بوشهری
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد