Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@14:08:59 GMT

دوشنبه، آغاز ماه مبارک رمضان در کشورهای عربی و اسلامی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۹۲۲۱

دوشنبه، آغاز ماه مبارک رمضان در کشورهای عربی و اسلامی

تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی امروز را پایان ماه شعبان المعظم و فردا را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، تعدادی از کشورهای عربی و اسلامی با عدم ثبوت رویت هلال ماه مبارک رمضان در شب شنبه(14 اردیبهشت)، امروز یکشنبه(15 اردیبهشت) را پایان ماه شعبان المعظم و فردا (دوشنبه 16 اردیبهشت) را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ثقیل الشمری» رئیس کمیته رویت هلال در وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر در کنفرانس مطبوعاتی، گفت: رویت هلال ماه رمضان شب شنبه مسیر نشده است، برهمین اساس امروز پایان ماه شعبان و فردا دوشنبه اولین روز ماه مبارک رمضان است.

کویت نیز در بیانیه ای امروز را روز پایان ماه شعبان و روز دوشنبه روز اول ماه مبارک اعلام کرد؛ همچنین دیوان وقف سنی در عراق نیز دوشنبه را آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

در همین حال، دادگاه عالی در عربستان شب گذشته، هلال ماه مبارک رمضان را مشاهده نکرد و اعلام کرد که روز یکشنبه نشستی برای صدور تصمیم مبنی بر اثبات رویت هلال ماه مبارک برگزار خواهد شد.

نتایج رویت هلال ماه رمضان در تعدادی از کشورهای اسلامی مطابق با محاسبات فلکی که از روزهای پیش گزارش داده شده، اتخاذ می شود. به همین دلیل امروز پایان ماه شعبان اعلام شده است.

ترکیه و استرالیا نیز براساس محاسبات فلکی، دوشنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

«شیخ عبداللطیف دریان» مفتی لبنان در بیروت در بیانیه ای اعلام کرد که رویت هلال ماه رمضان به ثبوت نرسید، به همین دلیل یکشنبه پایان ماه شعبان و دوشنبه اول ماه رمضان است.

رویت هلال ماه رمضان امشب در مصر، سودان، فلسطین، اردن، مراکش، تونس، الجزایر و موریتانی انجام خواهد گرفت.

عربستان، امارات، بحرین، لیبی، سومالی و یمن، رویت هلال ماه رمضان در شب شنبه به اثبات نرسید. برهمین اساس، یمن فردا دوشنبه را اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ماه رمضان مرحله کشوری مشهد مراسم افتتاحیه مجلس خوانسار رمضان مسجد شهید مطهری رمضان شعبان کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد مشرف شامگاه یکشنبه در مراسم شکرانه خدمت خادمان حرم بانوی کرامت در ایام ماه مبارک رمضان گفت: خادمان در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان خدمات ویژه ای را به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت علیهم السلام ارایه کردند.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت گفت: سفره های افطاری در صحن های مختلف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برپا بوده و آمارها نسبت به سال قبل افزایش داشت.

وی ادامه داد: ۳۹۰ هزار افطاری ساده و ۱۷۰ هزار افطاری گرم در ایام ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها توزیع شد.

وی ادامه داد: در چاپخانه های حضرتی و موکب های اطراف حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز به زائران در ماه مبارک رمضان خدمات ارائه می شد.

وی ادامه داد: اسکان زائران، گل آرایی صحن ها، فضاسازی حرم مطهر در مناسبت های مختلف و اهدای گل به زائران از جمله برنامه ها حرم مطهر در این ایام بود که ۱۱ هزار شاخه گل به زایران و مسافران اهدا شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: ۱۶ هزار قرص نان در صحن جواد الائمه علیه السلام توسط سه نانوایی پخت می شد و در بین زائران توزیع شد.

وی اضافه کرد: برگزاری ۴ محفل بزرگ ترتیل خوانی ویژه خواهران، عمومی، نوجوانان و خانوادگی از برنامه های فرهنگی حرم در ایام ماه مبارک رمضان بود که این برنامه ها از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش شد.

حجت الاسلام مشرف گفت: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸ فرمود، برنامه ارزشمند ترتیل خوانی از قم شروع شد و به سایر نقاط مختلف کشور و دنیا انتقال یافت.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت ادامه داد: ۴ محفل مناجات شبانه در شب های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در صحن های مختلف به صورت باشکوه برپا شد.

وی بیان کرد: اجرای ۱۸ هزار دقیقه برنامه تلویزیونی در قالب های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان از حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها پخش شد.

حجت الاسلام مشرف اضافه کرد: در سحرهای ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن برنامه سحر از حرم بانوی کرامت پخش می شد و این برنامه از پربیننده ترین برنامه های سحرگاهی بود.

وی بیان کرد: برنامه روزه اولی ها برای دختران و پسران در حرم مطهر کریمه اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت اضافه کرد: ۱۲ هزار خادم آقا و خانم در یک ماه مبارک رمضان حضور و مشارکت فعال داشتند که از تلاش های آنان سپاسگزاری می کنیم.

کد خبر 6084851

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ نفر در کرمانشاه برگزیده طرح مسطورا در ماه مبارک رمضان شدند
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد