Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@20:30:19 GMT

رقابت بین اوپل و بیسو

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۵۹۵۹۴

رقابت بین اوپل و بیسو

بیسو خودروی تازه‌واردی در ایران است که با غیبت خودروهای اروپایی و آمریکایی بعد از تحریم‌ها در یکی دو سال پیش در کشور ما ظاهر شد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام وب‌سایت دیوار، در متن زیر به بررسی تفاوت بین خرید بیسو t۵، و اوپل موکا می‌پردازیم.

این خودروی چینی ابتدا با t۳ خودش را نشان داد و حدود یک سال پیش با بیس وT۵ با موتوری ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ لیتری به بازار آمد. این خودرو موتور چهار سیلندر توربو داشت که باعث می‌شد میزان قدرت تولیدی آن به حداکثر ۱۵۰ اسب بخار قدرت برسد و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک جعبه دنده هشت دنده اتوماتیک وظیفه انتقال این نیرو را به محور جلو دارد؛ البته وزن سنگین آن در برابر موتور کوچکش باعث می‌شود، شتاب بالا را راننده در دور موتور بالا و همچنین با سر و صدای بالا تجربه کند. چیزی که برای مثال در بی ام و ۲۱۸i با همین مشخصات موتور اصلاً شنیده نمی‌شود.

اگر بیسو t۵ را در کنار رقیب خود تیگو ۷ بگذاریم شاهد مشخصات فنی بهتری در بیسو خواهیم بود اما اگر همین خودروی تازه وارد را با اوپل موکا مقایسه کنیم خواهیم دید که مشخصات فنی خودروی آلمانی حرف بیشتری برای زدن دارد.

اوپل موکا

موکا در سری و قدرت‌های متفاوتی ساخته شده اما مدل ایکس آن مشهور به ادیشن توانسته راه خودش را به کشور ما هم باز کند. همانطور که بالاتر هم گفته شد وزن بالای بیسو به خصوص در شتاب اولیه برای راننده کمی دست و پا گیر است. موکا ادیشن حدود ۴۰۰ کیلوگرم وزن کمتری دارد ولی موتور آن ۱۰۰ سی‌سی از بیسو کوچک‌تر است. با این حال هر دو ۱۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. این وزن پایین باعث می‌شود که در اپل موکا از شتاب اولیه بالاتر، لذت بیشتری هم ببریم.

این خودروی آلمانی دنده شش سرعته خودکار دارد برای همین هم ما را به این نتیجه می‌رساند فشار تحمیل شده روی پیشرانه آن بیشتر از بیسو t۵ است. بنابراین می‌توان توقع داشت در صورت برابری کیفیت هر دو پیشرانه، طول عمر بیشتری در نیروی محرکه T۵ دیده شود. از نظر کلاس بدنه، اوپل طراحی محافظه‌کارانه‌ای دارد و خط خمی که در بیسو ما را به وجد می‌آورد در این خودرو دیده نمی‌شود اما برخی هم این خط و خطوط را خشن و دوست‌نداشتنی می‌دانند. بیسو قد بلندتر و عرض و طول کشیده‌تری دارد. ابعاد بزرگ آن باعث شده که بعضی‌ها آن را به ون‌های خانوادگی تشبیه کنند.

با اینکه مقایسه سدان اپل اینزیگنیا با بیسو به دلیل تفاوت در ابعادشان شاید از ابتدا غلط باشد اما این خودرو در بین محصولات اپل قدرت و شتاب بالاتری داشته و خوشبختانه جز لیست فروش ساپرا موتور (نمایندگی اپل) هم قرار دارد.

با اینکه هر دو از دسته کراس-اوورهای بازار ایران هستند اما به نظر می‌آید بیسو با وجود سن و سال کمتر ریشه‌های عمیق‌تری در خاک کشور ما ساخته است. با سخت شدن تحریم‌ها پیدا کردن تجهیزات و لوازم یدکی موکا کار سخت‌تری خواهد شد؛ این در حالی است که محصولات بیسو در ایران قرار است روز به روز افزایش یابد و هم‌اکنون تعداد نمایندگی‌های آن هم در کشور ما بیشتر از اوپل است. با این حال با انتخاب هر کدام از این دو خودرو برای خرید می‌توانید به سایت دیوار سر بزنید و نمونه دست دوم و سالم آن را انتخاب کنید.

انتهای رپرتاژ خبری

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خرید و فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۵۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد

مردم ایران در حالی شاهد جولان سوناتا مدل ۲۰۱۷ در خیابان‌ها هستند که جدیدترین مدل این محصول توسط شرکت هیوندای تولید و رونمایی شده است. شرکت هیوندای به تازگی مدل ۲۰۲۴ خانواده سوناتا را عرضه کرده است؛ محصول زیبایی که چشم بسیاری از علاقه‌مندان را خیره به خود کرده است و باید دید حال که بازار ایران به واردات خودروی خارجی دست آشتی داده است، دوستداران سوناتا چه زمانی می‌توانند شاهد عرضه و واردات این محصول جذاب باشند.

به گزارش اقتصادنیوز، اما محصول جدید سوناتا چه ویژگی‌هایی دارد؟ خودروی جمع و جور شهری ​​هیوندای سوناتا ۲۰۲۴ با یک نوسازی گسترده در چرخه میانی مواجه شده است که به استایل بیرونی و داخلی آن می‌پردازد و کمی قدرت تهاجمی بیشتری ارائه می‌دهد. این خودرو در عین حال تجربه‌ای راحت را برای رفت و آمد روزانه حفظ می‌کند.

با یک نگاه به سوناتا ۲۰۲۴، با توجه به تفاوت ظاهری و داخلی آن با مدل ۲۰۲۳، فکر می‌کنید کاملاً جدید است. طراحی جدید ابرو و چراغ‌های مخفی سدان هیوندای به ارائه ظاهری مدرن و زیباتر از قبل کمک می‌کند. در داخل، همه چیز از ستون B به جلو مورد بررسی قرار گرفته است، از جمله داشبورد، سیستم اطلاعات سرگرمی و نمایشگر راننده، کنترل‌های A/C و صندلی‌های جلو.

طراحان هیوندای مجموعه ابزار و نمایشگر‌های اطلاعات سرگرمی را در یک پنل منحنی ترکیب کردند و ظاهر یک نمایشگر را به آن بخشیدند. این صفحه نمایش به بیش از ۲۴ اینچ اضافه می‌کند که تقریباً در وسایل نقلیه معمولی بی سابقه است و با گرافیک جدید و منو‌های آسان‌تر مشخص می‌شود.

جزئیات کابین مخصوص N-Line شامل تزئینات قرمز رنگی است که روی داشبورد و دریچه‌های هوا کشیده می‌شود و در اتاق خودرو فضای زیادی وجود دارد. صندوق عقب نیز فضای کافی برای دو چمدان بزرگ دارد. فضای داخلی سوناتا ارتقا یافته یک جهش واقعی و رو به جلو برای سرنشینان است.

تمامی مدل‌های هیوندای سوناتا N-Line مدل ۲۰۲۴ توسط نسخه‌ای از موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار خطی هیوندای که ۲۹۰ اسب بخار نیرو و ۳۱۱ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند، پیش می‌روند. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته دو کلاژه جفت شده است، قدرت موتور قوی است و هر بار که آن را برای عبور از خودرو‌هایی که کندتر حرکت می‌کنند، استفاده می‌کند لبخند بر لبان ما می‌نشاند.

نگاهی به اعداد نشان می‌دهد سوناتا N-Line برای یک سدان متوسط ​​معمولی سریع است و شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت آن ۵.۶ ثانیه است. این اعداد با فولکس واگن گلف GTI بلندمدت ۲۰۲۳ همخوانی نزدیکی دارند. در واقع، سوناتا در طول یک چهارم مایل کمی سریعتر است. هیوندای در مقایسه با پسر عموی خود، کیا K۵ GT با همان پیشرانه، ۰.۲ ثانیه در تست شتاب صفر تا ۶۰ مایل در ساعت و ۰.۱ ثانیه در یک چهارم مایل عقب‌تر است. با این حال، همه این‌ها سوناتا N-Line را به یک ماشین سرگرم کننده برای رانندگی در خیابان تبدیل می‌کند.

سوناتا N-Line با برخورد با جاده‌های پرپیچ و خم اطراف لس‌آنجلس، توانایی‌های خود را نه تنها با ایجاد مشت قوی در بالا رفتن از تپه، بلکه با گرفتن در پیچ‌های تهاجمی به شیوه‌ای آسان و کاملاً کنترل شده نشان داد. گیربکس در کاهش دنده تردیدی ندارد و با خوشحالی دنده‌ها را در صورت نیاز نگه می‌دارد، مخصوصاً زمانی که حالت اسپرت درگیر است.

وقتی جاده‌ها به این پیچ و خم نیستند، سوناتا همچنان یک سواری مجلل ارائه می‌کند که کابین را عمدتاً عاری از لرزش نگه می‌دارد، در حالت عادی، فرمان آن حس نرم، اما دقیقی را ایجاد می‌کند و کابین حتی زمانی که با سرعت بالا در بزرگراه حرکت می‌کنید، ساکت است. برای رفت و آمد روزانه و در ترافیک توقف و حرکت، سوناتا N-Line را راحت و آرام یافتیم.

عدم وجود دو ویژگی در سوناتا N-Line آن را به یک سدان اسپورت با هندلینگ محدود بهتر تبدیل می‌کند. اولین مورد دیفرانسیل لغزش محدود است. سوناتا با توجه به تمام گشتاور پایین لاستیک جلویی بدون وزن، به راحتی می‌چرخد. گزینه دیگری که باید در دسترس قرار گیرد مجموعه‌ای از لاستیک‌های تابستانی مناسب است، زیرا آن‌ها می‌توانند چسبندگی بیشتری نسبت به لاستیک استاندارد تمام فصل آن در پیست داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • ببینید | اقدام عجیب یک شهروند تهرانی؛ مسدود کردن ورودی متروی ولیعصر با موتور!
  • نوآوری و تاب‌آوری، موتور جهش تولید
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • EV2؛ خودروی مقرون‌به‌صرفه‌ کیا آماده رقابت با تسلا می‌شود
  • صفر تا صد این خودروی چینی-انگلیسی کمتر از ۲ ثانیه طول می‌کشد/خودرویی شبیه به قطره اشک/عکس
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • (تصاویر) وقتی مرسدس بهتر از این نمی‌شود!
  • رقیب مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و از آسیا آمد/ فیلم