Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-16@20:04:45 GMT

بارش باران طلا و اورانیوم در منظومه شمسی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۰۷۴۰

برخورد جدی میان باقی مانده‌های دو ستاره نوترونی موجب بارش انبوهی از ذرات فلزات سنگین و از جمله طلا و اورانیوم در منظومه شمسی شده است. به گزارش جنوب نیوز به نقل از نیواطلس، البته این برخورد در گذشته‌های بسیار دور رخ داده و اگر امروزه چنین رویدادی تکرار شود، نتیجه آن درخشش آسمان در شب به گونه‌ای بی سابقه در همه اعصار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاره‌های نوترونی باقی مانده‌های ستاره‌های عظیمی هستند که پس از انفجار ابرنواخترهای متنوعی را شکل می‌دهند. نتیجه این رویداد پراکنده شدن فلزات سنگین در فواصل بسیار دوردست است.

هسته ستاره‌های نوترونی از چگالی بین دو تا سه برابر بیشتر از خورشید برخوردار است و ادغام یا برخورد این ستاره‌ها نیز به تولید موج‌های گرانشی عظیمی منجر می‌شود که از چند سال قبل با استفاده از امکانات موجود در برخی رصدخانه‌ها قابل کشف کردن هستند.

پژوهش‌هایی که در دانشگاه‌های کالیفرنیا و فلوریدا در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد بخش زیادی از اورانیوم و طلای پراکنده در منظومه شمسی حاصل برخورد ستاره‌های نوترونی است و تلاش برای تخمین قدمت این مواد از سوی دانشمندان ادامه دارد. بررسی‌های اولیه از برخورد ستاره‌های نوترونی به یکدیگر در ۴.۶ میلیارد سال قبل خبر می‌دهد.

منبع: مهر

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حلاج با تاکید بر این که رژلب از جمله فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است و استفاده فراوانی را در نقاط مختلف دنیا دارد عنوان کرد: زنان در طول زندگی خود مقدار قابل ملاحظه‌ای رژلب را به صورت ناخواسته می‌بلعند. مصرف مستقیم خوراکی این محصول اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می کند.

وی افزود: استفاده مداوم از این فرآورده های آرایشی می‌تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژلب افزایش دهد. همچنین فلزات سنگین موجود در رژلب‌های غیراستاندارد و قاچاق به ویژه برای زنان باردار و کودکان، پیامدهای زیانبار به همراه دارد.

حلاج استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آنها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی را تهدید کننده سلامت عموم مردم به ویژه زنان عنوان کرد و افزود: فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق اکثراً حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین نظیر ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه هستند. چنین ترکیباتی به دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد. این امر می‌تواند عوارض و اثرات جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

بیشتر بخوانید

از این لوازم آرایشی دوری کنید کلاه پیج‌های اینستاگرامی و تلگرامی لوازم آرایشی خارجی جولان محصولات آرایشی و بهداشتی زیرزمینی در بازار کد خبر 844619 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها خبر مهم سازمان غذا و داروی ایران لوازم آرایشی

دیگر خبرها

  • بارش سنگین باران و جایر شدن سیلاب| سد خیرآباد نیکشهر سرریز کرد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌ها
  • ستارگانی که به سرعت لاغر می‌شوند
  • ۷ محور مواصلاتی به علت وقوع سیلاب مسدود شد
  • عوارض خطرناک استفاده از رژلب‌های قاچاقی
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند
  • فیلم| اولین اثر رنگین‌کمان در سیاره‌ای خارج از منظومه شمسی
  • یک پدیده عجیب فضایی