Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور کشاورزیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اهمیت اجرای طرح فاضلاب در مناطق روستایی به منظور بازچرخانی آب و جلوگیری از چالش های زیست محیطی کمتر از مناطق شهری استان سمنان نیست.
وی ادامه داد: تعدادی از روستاهای استان در شهرستان های دامغان و میامی در کنار سدها قرار دارند که اجرای طرح فاضلاب در این مناطق برای جلوگیری از چالش های زیست محیطی بسیار اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح بازچرخانی آب و استفاده از پسماندها در روستاهای دارای جمعیت قابل توجه استان سمنان ضروری است چرا که آب های تصفیه شده را دوباره می توان در بخش های کشاورزی و تولید استفاده کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف تنها وظیفه شهروندان نیست بلکه با استفاده از ظرفیت ها و بهره برداری بهینه از منابع آبی می توان برای توسعه مناطق روستایی گام برداشت.
کشاورزیان تصریح کرد: اولویت مهم وزارت نیرو استفاده بهینه آب و سازگاری با چالش کم آبی است و با برنامه ریزی اصولی می توان منابع موجود را مدیریت کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان گفت: یکی از چالش های کنونی روستاهای کشور کم آبی و مهاجرت است که باید با حفاظت منابع موجود برای ماندگاری جمعیت در این مناطق اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، از مجموع 400 روستای سمنان بیش از 284 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارد که با استفاده از 133 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود.
7339/7408
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آب و فاضلاب استفاده از ظرفیت شرکت آب و فاضلاب کشاورزی وزارت نیرو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان

عزیز ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: باید هم‌زمان با اجرای طرح‌های هادی در سطح روستاها یا بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی، بافت و اصالت خانه‌های روستایی هم حفظ شود که این مساله به‌ویژه در روستاهای هدف گردشگری مورد توجه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به شناسایی ۱۶ روستای دارای بافت با ارزش در قوچان به‌ویژه روستاهای هدف گردشگری، بیان کرد: برای شروع کار از روستای هدف گردشگری شمخال شروع که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و طرح آن مراحل نهایی را طی می‌کند تا به سمت اجرایی شدن حرکت کند.

وی با تأکید بر این مطلب که باید نمای سنتی نیز در ساخت خانه‌های روستایی به‌جای نماهای سنگی فرهنگ‌سازی تا هویت روستایی حفظ شود، گفت: این مساله در روستای عمارت در حال انجام بوده و حتی طرح سنتی برای دیوارهای مسجد این روستا پیش‌بینی‌شده است تا همان حالت سنتی قدیم مورد توجه قرار بگیرد.

ابراهیمی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت را طرح نهضت ملی مسکن دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و ۱۰۳ واحد در سطح روستاهای این شهرستان سهمیه در نظر گرفته‌شده بود که یک هزار و ۳۸ واحد انعقاد قرارداد انجام دادند و تاکنون برای ۱۹۰ واحد پایان کار صادرشده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه ۵۸۴ واحد مسکن روستایی این طرح نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع ۴۰ هزار پاکت سیمان تقسیمی نیز برای شهرستان ۱۵ هزار ۵۹۳ پاکت به‌صورت رایگان تحویل متقاضیان شده است.

کد خبر 6087358

دیگر خبرها

  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • وقوع ۱۲ حادثه به دلیل فرونشست در اصفهان
  • تکرار شکستگی لوله در خیابان میر / محدودیت ترافیکی اعمال شد
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • نشست زمین در خیابان میر/ ثبت ۱۲ حادثه در سال ۱۴۰۳
  • اصلاح و بازسازی ۱۷۰۵ متر از شبکه جمع آوری فاضلاب شهر جوانرود