Web Analytics Made Easy - Statcounter

مونا فرجاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که شب گذشته در جشن شب بازیگر جایزه دومین برگزیده بازیگر زن برای نمایش «پرواز در تاریکی» را دریافت کرد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: طبیعتاً دیده شدن تلاش‌مان در هر حرفه‌ای که مشغول به کار هستیم می‌تواند اتفاقی خوشایند باشد و من نیز وقتی به عنوان یک بازیگر مورد توجه قرار می‌گیرم از این بابت خوشحال هستم و روز گذشته پیش از اینکه جایزه را دریافت کنم آرزو می‌کردم که جایزه‌ای از این جشن نصیبم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرجاد خاطرنشان کرد: دوری من از تلویزیون تا حدی تعمدی بوده و من بیش از هر چیز سعی داشتم در آثاری حضور داشته باشم که برایم چالشی به همراه داشته باشند و بتوانم نقشی متفاوت را تجربه کنم و از آنجا که چنین پیشنهادی به من در این سال‌ها داده نشده از تلویزیون فاصله گرفتم و در سینما نیز تنها وقتی حضور خواهم داشت که نقش خوبی به من پیشنهاد شود اما در تئاتر امکان بیشتری برای کسب تجربیات جدید وجود دارد و معمولاً نقش‌های متفاوتی را می‌توان روی صحنه تئاتر تجربه کرد.

وی افزود: با وجود اینکه دستمزدها در تئاتر قابل مقایسه با سینما و تلویزیون نیست هیچکس از بازی کردن در آن لطمه نمی‌خورد، تئاتر علاوه بر اینکه یک هنر فاخر است عرصه‌ای مناسب برای تربیت بازیگر و کسب تجربه به حساب می‌آید که ارزشش بسیاری مواقع از مسائل اقتصادی بیشتر است. تئاتر قدرتی دارد که تا بازیگر نباشید و روی صحنه تئاتر قرار نگیرید نمی‌توانید قدرت آن را درک کنید، برای یک بازیگر حضور بر روی صحنه و اجرای یک نمایش حس خوبی دارد که بسیار روحیه‌بخش است.

این بازیگر در ادامه این بحث گفت: ممکن است برای هر بازیگری اتفاق افتاده باشد که علاوه بر دریافت یک دستمزد خوب از حضور در یک اثر خوشحال نباشد، من تجربه بازی در یک اثر تلویزیونی را داشته‌ام که شاید دستمزد خوبی نیز به من داده باشند اما از اینکه در آن اثر کار کردم چندان خوشحال نبودم با این حال در یک اثر نمایشی شاید دستمزد چندانی در کار نباشد اما هر گاه که روی صحنه قرار می‌گیرم و نقشی ایفا می‌کنم حسی دارم که گویا از همه دغدغه‌های روزمره جدا شده و در زندگی دیگری قرار گرفته‌ام. تئاتر به بازیگر این شانس را می‌دهد که با مخاطبان خود ارتباطی نزدیک برقرار کند و بازخوردها را شاهد باشد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «مزرعه آفتابگردان» خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر این شانس را داشتم که با گروه‌های خوبی همکاری کنم و تجربیات بسیاری را کسب کردم و از بزرگان تئاتر این کشور بسیار آموختم. من اولین بار در 7 سالگی در نمایش «آن شب که تورو زندانی بود» به روی صحنه رفتم و از همان ابتدا این شانس را داشتم که با بازیگران خوبی چون ابوالفضل پورعرب و جلیل فرجاد همکاری کنم و از آنها بسیار آموختم. گلاب آدینه از بازیگرانی است که هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ حرفه‌ای الگوی بزرگی برای من بوده، من شانس بازی کردن در نمایشی به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و نویسندگی ساناز بیان را داشتم. من در نمایشی به کارگردانی آرش دادگر ایفای نقش کردم و توانستم با بازیگرانی چون مهران امام‌بخش، شبنم فرشادجو و پانته‌آ پناهی‌ها همبازی شوم که در تمرینات از همه آنها بسیار آموختم و اینها را می‌توانم از خوش‌شانسی‌های خود در حرفه بازیگری بدانم.

فرجاد خاطرنشان کرد: من شانس بازی نمایشی به کارگردانی شهره سلطانی را داشتم که از 90 دقیقه زمان نمایش من 80 دقیقه روی صحنه بودم، وقتی با اشخاصی چون شهره سلطانی، شهاب حسین‌پور و خیرالله تقیانیپور کار کنی مطمئناً تجربیاتی کسب کرده‌ای که کمتر بازیگری چنین شانسی را دارد. همکاری با افشین هاشمی در دو نمایش «شیرهای خان‌باباسلطنه» و «پرواز به تاریکی» برای من در عرصه بازیگری اتفاقی بسیار خوب بود که از وی نیز بسیار آموختم.

این بازیگر در ادامه اظهار داشت: پیش از عید نوروز نیز با دو گروه که کارگردان‌های جوانی داشتند همکاری کردم و حس و حال عجیبی در آثار وجود داشت که برایم بسیار لذت‌بخش بود و خوشحالم که حتی در همکاری‌های اخیرم خوش‌شانس بودم و وقتی در نمایش ابراهیم پشت کوهی در مجارستان روی صحنه می‌رفتم کاملاً برایم مشخص بود که تماشاگران خارجی نیز با اثر ارتباط برقرار کرده و با بازخوردهای مثبتی که پس از اجرا می‌گرفتم حالم بسیار خوب می‌شد و خستگی را دیگر احساس نمی‌کردم. همچنین در نمایش «وقتی خروس غلط می‌خواند» به کارگردانی علی شمس نیز حضور داشتم که همکاری با این گروه و کارگردان نیز برای اتفاق بسیار خوبی بود.

وی افزود: مطمئناً جایزه‌ای که شب گذشته دریافت کردم برایم بسیار ارزشمند است. بازیگران بسیاری هستند که دریافت این جایزه حقشان است و من از امروز از خودم توقع بیشتری دارم و به خودم از گذشته سخت‌گیرتر خواهم بود و امروز که شانس دیده شدن را داشتم و هیأت داوران جشن شب بازیگر من را مستحق دریافت جایزه دانستند مسئولیت بیشتری را احساس می‌کنم که مطمئناً با توقع بیشتری از خودم به فعالیت بازیگری‌ام ادامه می‌دهم.

این بازیگر در پایان از فعالیت‌های جدید خود گفت و اظهار داشت: در حال حاضر مشغول تمرین در نمایش «تراس» به کارگردانی مسعود کرامتی هستم که از 22 اردیبهشت در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد ناظرزاده روی صحنه می‌رود. در این نمایش احمد ساعتچیان و فریده سپاه‌منصور ایفای نقش می‌کنند.

خبرنگار: علی ناصری

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی تئاتر دستمزد سینما و تلویزیون مسائل اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد که شامل ۱۰ نمایش است.

به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، مهدی سیم ریز اظهار داشت: نمایش «یک اتفاق ساده» به نویسندگی و کارگردانی مهدی حبیبی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به نمایش درخواهد آمد.

وی با بیان اینکه، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی مهدی خجستگی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم اجرا می‌شود، افزود: نمایش‌های «سفر پرماجرا» به نویسندگی و کارگردانی رضا جوشعار نیز از ۱۱ تا ۲۰ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای طوبی بندرعباس و «چهارمین نفر» به نویسندگی امیر مشهدی عباس و کارگردانی سولماز محمدی و صادق حسنی نیز از یکم تا ۱۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به روی صحنه خواهد رفت.

به گفته سیم ریز، نمایش «خداداد» به نویسندگی سیروس همتی و کارگردانی محسن اکرمی از ۱۰ تا ۲۰ اردیبهشت ماه در مدارس نواحی یک و ۲ شهر یزد و نمایش «نارنجی» به نویسندگی و کارگردانی سید سوران حسینی نیز از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت در سالن تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های «گم» به کارگردانی رضا عربشاهی از پنجم تا ۲۰ اردیبهشت در مرکز تئاتر شماره هفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد و «بی بی و دشت ارغوانی» به نویسندگی شهرام کرمی و کارگردانی مهیار هزارجریبی ۸ تا ۲۱ اردیبهشت در تماشاخانه آنا بهشهر به روی صحنه می‌روند، اظهارداشت: نمایش «من و برادرم اقبال» به نویسندگی و کارگردانی محسن پورقاسمی نیز از پنجم تا ۱۵ اردیبهشت در سالن تئاتر مجتمع شهیدآوینی همدان به نمایش درخواهد آمد.

دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی گفت: نمایش «صاحب سرزمین نور» به نویسندگی سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سید رهبان مسلمی از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در سالن تئاتر فرهنگسرای ویلا گرگان به روی صحنه خواهد رفت.

چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی از ۲۵ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ماه امسال به صورت غیرمتمرکز و در قالب اجرا‌های عمومی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • «رجوع» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود
  • فروش ۴ میلیاردی نمایش بهرام افشاری در هفته اول اجرا
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی