Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری طرح توسعه سپهر و جفیر در شرکت متن با بیان اینکه تمام موانع برای آغاز عملیات اجرای این طرح توسعه یکپارچه، برداشته شده است، از انجام عملیات اصلی این پروژه طی هفته های آتی خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، محمدرضا محمدزاده در مورد آخرین وضعیت طرح توسعه یکپارچه سپهر و جفیر، گفت: این قرارداد توسعه ای با استفاده از مدل جدید قراردادهای نفتی (IPC)، ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به امضا رسید و مقرر شد برای نخستین بار یک شرکت اکتشاف و تولید (E & P) ایرانی به عنوان طرف دوم ایفای نقش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محمدزاده، تفاهمنامه مطالعاتی میدان‌های سپهر و جفیر بین شرکت نفت و شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، بهمن ماه ۱۳۹۵ امضا شده بود که پس از دریافت نتایج مطالعات و الگوی فنی و مالی این شرکت و انجام بررسی‌های لازم در بخش‌های مختلف شرکت ملی نفت ایران، این پیشنهاد مورد تایید قرار گرفت و مذاکرات قراردادی بر اساس مدل IPC با این شرکت آغاز و پس از یک دوره مذاکرات فشرده نهایی شد.

وی هدف از توسعه میادین سپهر و جفیر را افزایش تولید با استفاده از روش های جدید، اعلام کرد و گفت: در فاز نخست این طرح توسعه افزایش ۴۰ هزار بشکه ای نفت و در فاز بعد، افزایش ۱۱۰ هزار بشکه ای پیش بینی شده است.  

محمد زاده ادامه داد: طرح توسعه ای تایید شده از سوی شرکت ملی نفت ایران برای میادین سپهر و جفیر، طرح اولیه شروع به کار است.

وی در مورد شیوه مورد استفاده برای ازدیاد برداشت و افزایش ضریب بازیافت در طرح توسعه میادین سپهر و جفیر، گفت: روش ازدیاد برداشت ما در این میدان خرق عادت های سنتی و فنی است.

محمد زاده افزود: نکته مهم این است که در این طرح توسعه ای، اساس بر جوانگرایی است و این جوانان کسانی هستند که عمدتا تحصیل کرده و صاحب تجارب بین المللی هستند. این نقطه قوت است که ما در این طرح، از تجربیات بین المللی در راستای پیروی از منویات رهبری و هدف گذاری مقام عالی وزارت نفت بتوانیم به نحو احسن استفاده کنیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۲۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟

به گزارش همشهری آنلاین، افزایش تنش‌های نظامی در منطقه بحث برسر تحریم‌های نفتی ایران را افزایش داده و حتی جمهوری‌خواهان در آمریکا در تدارک طرحی برای افزایش تحریم‌های نفتی ایران هستند، اما روز گذشته بلومبرگ اعلام کرد بایدن تمایلی به افزایش تحریم‌های نفتی ایران ندارد.

بلومبرگ همچنین توضیح داد: درحالی‌که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدیدی، تأثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد. تحلیلگران بازار نفت می‌گویند که بایدن از انجام هرگونه حرکتی که قیمت نفت خام یا بنزین را افزایش دهد، بیزار است. آمارها نیز نشان می‌دهد شیب قیمت نفت نزولی شده و دیروز حتی قیمت نفت به مرز ۸۶دلار رسیده است.

سایر خبرها در حوزه انرژی نیز نشان می‌دهد با وجود بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا فروش نفت ونزوئلا با کمک ارزهای دیجیتال شتاب گرفته است. به‌زعم برخی تحلیلگران ایران نیز می‌تواند با استفاده از مکانیسم ارزهای دیجیتال تجارت خارجی خود را به‌ویژه در حوزه انرژی افزایش دهد.

بیشتر بخوانید

صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟ | مذاکره وزرای نفت ایران و پاکستان راه بی بازگشت پاکستان در تکمیل خط لوله گاز | سفر رئیسی صادرات انرژی ایران را تسهیل می کند؟

آمارهای موجود از بازار فروش موبایل درجهان نیز نشان می‌دهد فروش آیفون اپل در چین طی ۳ماهه اول سال میلادی جاری، ۱۹.۱درصد کاهش یافته است؛ درحالی‌که فروش هوآوی ۶۹.۱درصد افزایش داشته است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم دیروز با بیان اینکه اقتصاد جهان در یک نقطه عطف قرار گرفته است، گفت: واقعیت‌های گذشته با عدم‌قطعیت‌های جدید جایگزین شده‌اند، اما برخی موارد به‌طور قطع ثابت باقی خواهند ماند.

دیروز در عین حال مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی ایران از عزم ایران و پاکستان برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری به‌منظور دستیابی به تجارت ۱۰میلیارد دلاری ۲ کشور خبر داد.

کد خبر 846768 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز ایران و آمریکا بایدن تحریم هسته‌ای - انرژی

دیگر خبرها

  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • افزایش ۱۲۰۰ صندلی روزانه به ناوگان هوایی کشور
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • رشته‌های هنرستانی در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • هدف‌ شرکت توسعه نیشکر : تولید ۷۰۰ هزار تُن شکر
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی