Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@05:52:16 GMT

فراهم کردن لوزام خانگی برای 40 هزار خانواده سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۳۰۴۰

فراهم کردن لوزام خانگی برای 40 هزار خانواده سیل‌زده

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، با حضور در ساختمان صلح جمعیت هلال احمر، و دیدار با رئیس جمعیت، بر ادامه همکاری‌های این دو نهاد حمایتی و امدادرسانی به سیل‌زدگان تأکید کرد.   فتاح در این نشست با اشاره به اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر اظهار کرد: مردم به هلال احمر اعتماد دارند و این اعتماد در فضای بین‌المللی هم وجود دارد که اگر تحریم‌های بانکی اجازه دهد می‌توان از آن برای جلب کمک‌های خارجی هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به همکاری‌های میان این دو نهاد در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: در این حادثه همکاری میان کمیته امداد و جمعیت هلال احمر بسیار خوب بود و با همین روند می‌توان امیدوار بود که وضعیت آسیب‌دیدگان سریع‌تر از حوادث قبلی بهبود پیدا کند.
وی با اشاره به بازدید‌های میدانی خود از منطقه و ضرورت توجه بیشتر به مردم حادثه‌دیده افزود: در حال حاضر که رسیدگی‌های اولیه و اضطراری رو به اتمام است، نیازمندی‌های منطقه بیشتر هم شده است؛ بنابراین ضرورت دارد تلاش‌های ما نیز به‌صورت مستمر ادامه پیدا کند.
رئیس کمیته امداد گفت: با توجه به نزدیک شدن به تابستان و گرمای هوا، بحث‌های بهداشتی و تأمین لوازم سرمایشی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
فتاح با تشریح وضعیت جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد و فعالیت‌های برنامه‌‎ریزی شده برای آن‌ها اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری بتوان وضعیت آن‌ها را برای ساخت مسکن و تأمین وسایل ضروری زندگی سروسامان داد. ان‌شاالله خداوند هم کمک می‌کند و با حمایتی که مردم کردند و تصمیماتی که دولت می‌گیرد بتوانیم رسیدگی به مناطق آسیب‌دیده را سرعت بیشتری ببخشیم.   علی‌اصغر پیوندی، رئیس جمعیت هلال احمر نیز با تقدیر از خدمات رئیس کمیته امداد در حوزه‌های مختلف حمایتی گفت: حضور شما در پست‌های مختلف همواره منشأ خیر و برکت و زندگی شما همواره پر از کار نیک بوده است.   وی همچنین به همکاری‌های مناسب در حوادث اخیر بین دو نهاد اشاره و بیان کرد: خوشبختانه این همکاری بسیار خوب بود و در طول فعالیت گزارشی هم از عدم هماهنگی نداشتیم و این مسئله می‌تواند نویدبخش این موضوع باشد که ما بتوانیم این همکاری‌ها را نهادینه کنیم و با ایجاد ساختاری منسجم بتوانیم از این پتانسیل استفاده بیشتری ببریم، به گونه‌ای که تغییر و تحولات مدیریتی به آن خدشه‌ای وارد نکند.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به فصول مشترک میان این دو نهاد گفت: کمیته امداد از جنبه‌ای مرکز امدادی است و در این زمینه مسئولیت خدمت رسانی به قشر خاصی را به عهده دارد. کمیته امداد جامعه هدف مشخصی دارد و همین مساله در خدمات رسانی می‌تواند بسیار به ما کمک کند. یکی از مشکلاتی که گاهی در بعضی از حوادث با آن مواجه هستیم این است که اطلاعات دقیقی از خانوار‌های مناطق حادثه دیده نداریم. در اینگونه موارد قطعا اطلاعات افراد تحت پوشش کمیته امداد می‌تواند به کمک ما بیاید.
پیوندی به استفاده از ظرفیت جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد برای ارائه آموزش‌های همگانی اشاره کرد و گفت: ما باید ارائه آموزش‌های همگانی خود را توسعه بدهیم و در این میان جمعیت چهار میلیونی تحت پوشش کمیته امداد نیز جامعه آماری مناسبی است و می‌توان از این ظرفیت برای ارائه و گسترش آموزش‌های همگانی بهره برد.
رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: نکته بعدی این است که خیرین زیادی به کمیته امداد و جمعیت هلال احمر متصل هستند و باید با همکاری یکدیگر این ظرفیت را مدیریت کنیم تا کمک‌ها به صورت هدایت شده میان نیازمندان و حادثه دیدگان در حوادث توزیع شود. انجام چنین کاری منجر به این می‌شود که کمک‌ها عادلانه تقسیم شود و شاهد این نباشیم که فردی از چند مسیر کمک دریافت کرده و فردی یک بار هم به او خدمت داده نشده باشد.
پیوندی با اشاره به ارائه خدمات توانبخشی به افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: ما در درمان مستقیم وظیفه‌ای نداریم، اما در زمینه توانبخشی که در افزایش تاب آوری و مقاومت جامعه تاثیر دارد وظایفی به عهده داریم و در این زمینه مراکز جامع توانبخشی را نیز در سراسر کشور راه اندازی کرده‌ایم. این مراکز به افرادی که نیازمند چنین خدماتی هستند و توان مالی مناسبی هم ندارند خدمات مناسبی ارائه می‌کند. ما در این زمینه آمادگی همکاری با کمیته امداد را داریم و تا حد توانمان به مددجویان خدمت رسانی کنیم.
محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر نیز در این جلسه به برخی از فصول مشترک برای همکاری دو نهاد اشاره داشت و گفت: جمعیت هلال احمر یک سازمان اجتماعی است، اما وظیفه‌اش این است که در بحران‌ها و شرایط اضطرار وارد شود و همواره خود را برای این کار آماده نگه دارد. در فدراسیون هم همین وظیفه مشخص شده و فلسفه وجودی کار ما نیز بصورت اعم تسکین آلام بشری است. با این حال، اما داوطلبانی داریم که در زمان غیر از بحران باید از ظرفیت آن‌ها بهره بیشتری ببریم که با تعریف مأموریت‌های مشترک میان این دو نهاد می‌توان از ظرفیت آن‌ها در شرایط غیر بحران هم استفاده کرد.

وی به حضور داوطلبان در مناطق سیل زده نیز اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر مجموعا هشت هزار و ۵۰۰ پرسنل دارد، اما در این یک ماه اخیر ۴۰ هزار نفر به ما کمک کردند بدون اینکه قرار باشد حتی یک ریال به آن‌ها پرداخت شود. ما چنین ظرفیتی را داریم که در زمان بحران از آن‌ها بهره می‌بریم و در غیر از بحران جامعه هدفی که این افراد بتوانند به آن‌ها خدمات بدهند را نداریم؛ بنابراین می‌توانیم از این ظرفیت برای کمک به جوامع هدفی که با همکاری کمیته امداد مشخص می‌شود استفاده کنیم.
رئیس سازمان داوطلبان در مورد همکاری در زمینه حمایت دارویی نیز اظهار کرد: در این زمینه می‌توانیم همکاری دو جانبه داشته باشیم و هزینه دارو‌هایی که افراد نیازمند از طریق داروخانه‌های هلال احمر تأمین می‌کنند را پرداخت کنیم.   همگرایی و همکاری در زمینه اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در کشور نیز موضوع دیگری بود که رئیس سازمان داوطلبان به آن اشاره کرد و گفت: در این زمینه ما می‌توانیم مواد اولیه و نیروی انسانی مورد نیاز را تأمین کنیم تا در مناطق محروم حضور پیدا کنند. ضمن اینکه در این زمینه بهتر است کشور را به چند منطقه تقسیم‌بندی کنیم و براساس یک برنامه مشخص کار را با همکاری پیش ببریم.
نصیری همچنین در مورد کمک‌های مردمی به جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تا کنون بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان کمک نقدی انجام شده و این کمک‌های مردم به صورت امانت برای جبران خسارت سیل در اختیار ما قرار دارد و یک ریال از این مبالغ صرف تهیه اقلام ضروری که در اختیار حادثه‌دیدگان قرار گرفته نشده است.
وی ادامه داد: ما قصد داریم با کمک‌های مردمی لوازم خانگی مورد نیاز زندگی را برای ۴۰ هزار خانواده متأثر از سیل تأمین کنیم؛ بنابراین در این زمینه باید هماهنگی‌هایمان را افزایش دهیم تا توزیع این اقلام عادلانه‌تر انجام شود.   همچنین در این جلسه فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد نیز گزارشی از فعالیت‌ها و خدمات این نهاد در حوزه‌های مرتبط ارائه داد. در نهایت مقرر شد تا وی به نمایندگی از کمیته امداد و رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر پیشنویس تفاهم‌نامه جامعی را برای توسعه همکاری‌های متقابل در حوزه‌های مختلف آماده و پس از تأیید در جلسه بعدی مسئولان این دو نهاد در مقر کمیته امداد امام خمینی(ره) امضا شده و روند اجرایی خود را با سرعت آغاز کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی سلامت هلال احمر کمیته امداد سیل امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان

 تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور امضا شد.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه شاهد تغییر نگاه جامعه در موضوع زندانیان و رشد آمار کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات این اقشار هستیم.

وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی و کسب و کار، تامین اجاره و ودیعه مسکن، تامین لوازم ضروری زندگی، احداث و خرید مسکن، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تامین جهیزیه نوعروسان از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند است.

بختیاری تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۸۷۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آمار بخش بزرگی از خانواده زندانیان از جرم سرپرست خود اطلاع نداشته‌اند، گفت: خانواده زندانیان در حالی به مشکلات معیشتی گرفتار می‌شوند که تقصیری از بابت جرم سرپرست خود ندارند و این وظیفه نهاد‌های حمایتی است که از آنان پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان تا سه ماه پس از آزادی تداوم می‌یابد تا سرپرست خانواده در این مدت با آرامش به دنبال کسب و کار و تامین خانواده خود برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه پیشین این نهاد با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه پیش رو گام مهمی در ارتقای سطح همکاری‌های دو نهاد برای کمک‌رسانی به این اقشار محروم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، غلامعلی محمدی، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید جرم سرپرست خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده او شود، گفت: به دنبال توانمندسازی این خانواده از طریق معرفی آنان به کمیته امداد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد به ویژه در سال‌های اخیر منشاء خیر و برکت برای جامعه بوده است، افزود: کمیته امداد در حوزه خانواده زندانیان نیازمند خدمات بسیار خوبی از طریق سبد کالا، امور معیشتی و .. داشته که قابل تقدیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به عشایر در آباده
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • سیل اخیر در کرمان، خسارت جانی نداشته است
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان
  • هلال احمر استان بوشهر در آماده‌باش است