Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاران شیمی را می توان جزء کارخانه های فعال تولید مواد مؤثره دارو و محصول نهایی دارویی دانست، این کارخانه به عنوان تنها تولید کننده محصول بوپرنورفین در کشور، این روزها به فکر طرح توسعه خود افتاده تا بتواند با ارتقاء کیفی و کمی تولید دارو، زمینه مناسبی برای صادرات داروهای مختلف به روسیه، کانادا و هند و در نهایت ارز آوری را فراهم سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، شهرستان تویسرکان تنها کمی بیش از 103 هزار نفر جمعیت دارد، اما همین شهرستان کوچک با تمام امکانات کم و اندکش توانسته عنوان قطب داروی غرب کشور را به خود اختصاص دهد.

در این شهرستان سه شرکت داروسازی فعال وجود دارد یکی از این شرکت ها، فاران شیمی است، این شرکت دانش بنیان داروسازی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دارویی در سال 1381 در شهرک صنعتی آریکان آغاز به کار کرد.

فاران شیمی تعاونی برتر استان همدان است که توانسته  با جدیدترین علوم روز دست به تولید دارو بزند و نقش مؤثری در کاهش خروج ارز از کشور و ارزآوری داشته باشد.

در این باره «حبیب مومیوند» فرماندار تویسرکان با بیان اینکه، این کارخانه برای 260 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، گفت: با بهره برداری و راه اندازی از دوخط جدید تولید با رویکرد طرح توسعه در فاران شیمی، در ماه های آینده شرایط اشتغالزایی برای 20 نفر دیگر نیز فراهم می شود.

«پارسا کیانی» مدیر کارخانه فاران شیمی نیز با اعلام اینکه این کارخانه جزء 10 تعاونی برتر کشور در تولید محصولات دانش بنیان است، گفت: طرح توسعه این کارخانه با اعتباری بیش از 11 میلیارد تومان طی دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی هدف از این طرح را تولید محصولات با کیفیت و کمیت بیشتر و در حد استانداردهای بین المللی دانست که قرار است این محصولات علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، به کشورهایی از جمله روسیه، کانادا و هند هم صادر شود.

فاران شیمی را می توان تنها تولید کننده محصول بوپرنورفین در کشور دانست، از دیگر تولیدات دارویی این شرکت می توان به  نوسکاف (شربت ضد سرفه) استامینوفن کدئین، فاروکسی به عنوان یکی از پر مصرف‏ترین داروهای ضد درد جهان، متادون به عنوان یک داروی نگهدارنده برای مهار اعتیاد و فارانتان به عنوان کاهنده فشارخون اشاره کرد.

در این شرکت، اپیوم یا شربت تریاک که برای درمان اسهال و نوعی نگهدارنده در وابستگی به مواد مخدر است نیز تولید می شود، این دارو در کاهش درد و اثرات قطع مصرف در نوزادان متولد شده از مادران وابسته به مواد مخدر بسیار مؤثر است.

همچنین بوپرنورفین و بوپرنورفین نالوکسان که کاربرد بالایی برای درمان وابستگی فیزیکی و یا اعتیاد به مواد مخدر دارند هم در کارخانه فاران شیمی تولید می شود.

از داروهای تولید شده و پر اهمیت این کارخانه می توان به محلول همودیالیز اسیدی نوع 2 اشاره کرد  که از آب، قند و املاح طبیعی بدن تشکیل شده است و این گونه که صاحبان کارخانه گفته اند غلظت املاح در محلول همودیالیز چیزی مشابه غلظت طبیعی آنها در خون است و در شرایطی که کلیه ‏ها قادر به تنظیم املاح بدن نیستند، این محلول بر اساس پدیده انتشار سبب تنظیم املاح خون می شود. محلول همودیالیز می تواند با توجه به شرایط هر بیمار تنظیم شده و املاح موردنیاز بیمار را تأمین و ترکیبات زائد را حذف کند.

به گزارش نافع؛ در حال حاضر شهرستان تویسرکان با وجود سه کارخانه تولید دارو؛ «فاران شیمی»، «تدبیر دارو و سلامت» و «هکمتان دارو» پرچم خودکفایی را در بخشی از  تولیدات دارویی بالا بگیرد و با قطع وابستگی کشورمان در تعداد قابل توجهی از داروهای حساس و خاص، حرف های بسیار برای گفتن داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، این بزرگترین سامانه تولید برق خورشیدی برای یک نیروگاه آب شیرین کن در عمان با ظرفیت سالانه بیش از ٣٢ هزار مگاواتساعت برق سبز است که ١٠٠ درصد از مصرف آب شیرین کن را در طول شبانه روز پوشش می‌دهد.

این نیروگاه که توسط Veolia با مشارکت TotalEnergies توسعه یافته است، نقطه عطف مهمی در جهت تلاش‌های کربن زدایی در منطقه است، زیرا به کاهش حدود ٢٧٢٠٠ تن انتشار CO ٢ در سال کمک می‌کند که معادل آلاینده‌های تولید شده توسط حدودا ٦٠٠٠ خودروی موتور احتراق داخلی در سراسر جهان است.

ساخت نیروگاه خورشیدی مذکور در ماه اوت ٢٠٢٣ آغازشد، بهره برداری از آن در ماه مارس ٢٠٢٤ انجام شد و قرارداد اجاره برای بهره برداری از این مزرعه خورشیدی تا ٣١ مارس ٢٠٣٦ است.

سلیم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و مواد معدنی کشور عمان در جریان بهره‌برداری از این طرح، تولید برق از منابع تجدیدپذیر را یکی از اهداف چشم انداز عمان ٢٠٤٠ اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • وزیر نفت: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • اوجی: پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است