Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@15:31:11 GMT

تکدی گری در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) زیبنده نیست

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۳۳۹۵

تکدی گری در اطراف حرم مطهر امام رضا (ع) زیبنده نیست

آستان قدس رضوی روز یکشنبه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی در دیدار با هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم مطهر رضوی افزود: آستان قدس رضوی آمادگی دارد با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساماندهی موضوع تکدی گری در اطراف حرم رضوی اقدام کند.
وی اضافه کرد: بنا داریم در حوزه رسیدگی به فقرا، به دنبال کارآفرینی و توانمند سازی باشیم و ساز و کاری فراهم شود تا آنان از فقر خارج شوند و بتوانند زندگیشان را اداره کنند و امیدواریم شاهد همکاری مناسب کمیته امداد امام خمینی(ره) در این مسیر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر افزایش همکاریهای این آستان مقدس با کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: همکاریهای گذشته با همان قوت ادامه خواهد یافت و حتی تلاش می ‌کنیم گسترش بیشتری یابد.
مروی افزود: بنا نیست در حوزه وظایف محرومیت زدایی خود، ساختاری موازی با کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد کنیم بلکه رسیدگی به محرومان و مستضعفان را از طریق کمیته امداد امام خمینی (ره) دنبال می کنیم.
1922/7489
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 حرم رضوی حرم مطهر حرم مطهر امام رضا فقر کمیته امداد امام خمینی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی ۲۴ درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

مخبر: رویه فعلی ثبت سفارش و تخصیص ارز باید تغییر کند مخبر صبح امروز (دوشنبه) در این رویداد، با تاکید بر اینکه نیروهای نخبه، خلاق و کارآفرین سرمایه اصلی کشور هستند، تصریح کرد: نقطه تحول اقتصادی کشور و تحقق شعار سال با تکیه بر کارآفرینان و نسل جوان کشور محقق می شود.

وی با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای توانمندسازی و حمایت از مددجویان و به‌ویژه با تمرکز بر دانش آموزان و نسل جوان تحت پوشش این سازمان، گفت: کشور ما از ظرفیت‌های خدادادی و منابع طبیعی بسیاری برخوردار است اما مزیت بزرگ‌تر و ارزشمندتر حضور همین نیروی جوان و تحصیل‌کرده است که به‌عنوان یک قوه پیشران ظرفیت‌های کشور را شکوفا می‌سازد.

معاون اول رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد اقتصاد جهان به سمت اقتصاد دیجیتال امروزه شاهد هستیم برخی از کارآفرینان و سرمایه‌داران بزرگ جهان از نسل نوجوان هستند و مقتضیات اقتصاد دیجیتال چنان است که سن و تحصیلات نمی‌شناسد و با بهره‌گیری از خلاقیت فردی می‌توان به نتایج بزرگ دست یافت.

مخبر با تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین، مستعد و خلاق در کشور، افزود: در جلسه‌ای با اتاق بازرگانی بر این مهم تاکید شد که باید هنرستان‌ها در کنار کارخانه‌های بزرگ کشور تأسیس شوند تا دانش‌آموزان ضمن تحصیل، در محیط واقعی و عملی هم آموزش‌های لازم را در کارخانه‌ها و صنایع فراگیرند.

وی خطاب به دانش‌آموزان هنرستانی و کارآفرینان جوان، تاکید کرد: شما می‌توانید نقطه تحول کشور باشید و قطعا جهش تولید با فعالیت بخش خصوصی و نخبگان محقق می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: تلاش‌ها و حرکت چند سال گذشته کمیته امداد با توجه به منویات مقام معظم رهبری، تمرکز بر توانمندسازی مددجویان بوده است و در این مسیر تبدیل مددگیرنده به مددکننده الگویی است که باید در سرتاسر کشور دنبال شود.

مخبر تاکید کرد: دولت سیزدهم و رئیس جمهور اعتقاد و ایمان محکمی به فعالیت‌های کمیته امداد دارند و دولت خود را موظف به پشتیبانی از این سازمان مردمی در راستای کاهش فقر و محرومیت در کشور می‌داند.

وی در ادامه چابکی،‌ انقلابی بودن و عدالت‌محوری را از ویژگی‌های کم‌نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) برشمرد و خاطر نشان کرد: اعتماد مردم به کمیته امداد بزرگترین سرمایه این سازمان است و این مجموعه با بدنه اداری و مدیریتی متعهد خود همواره در طول سالیان گذشته مشغول خدمت‌رسانی به طبقه آسیب‌پذیر جامعه بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت برای رفع مشکلات اساسی در کشور در دو سال گذشته ادامه داد: دولت توانست به دستاوردهای مهم اقتصادی از جمله نیل به رشد نقدینگی 24 درصدی، کاهش بیکاری و تورم و همچنین رشد اقتصادی مثبت پس از چندین دوره رشد منفی، دست یابد و معتقدیم کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد.

مخبر در ابتدای سخنان خود نیز با اشاره به راهبردهای منبعث از قرآن و دین مبین اسلام در اندیشه های امام راحل و بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امروز کشورهای قدرتمند و نظام سلطه در دنیا نه تنها جرئت مقابله نظامی با ایران را ندارند بلکه حتی از سخن گفتن درباره آن هم عاجز هستند و جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری امام خمینی (ره)‌ و رهبری مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی،‌ امنیتی و روابط بین الملل می‌درخشد و قدرت‌ها و کشورهای منطقه و جهان بدون گرفتن نظر جمهوری اسلامی ایران قدرت تصمیم‌گیری در منطقه ما را ندارند.

مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این مراسم با اشاره به 10800 نخبه تحت پوشش کمیته امداد، گفت: در حوزه اشتغال تحقق شعار سال را با اعتقادی راسخ جلو می بریم و زمینه های حمایت از 1 میلیون و 321 هزار مستعد اشتغال با حمایت های دولت سیزدهم فراهم است.

همچنین پیش از این مراسم مخبر از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های دانش آموزان هنرستان‌های تحت پوشش کمیته امداد بازدید کرد و در انتهای این مراسم نیز از برخی از برگزیدگان و دانش آموزان کارآفرین با حضور مخبر و اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

لازم به ذکر است خدمات توانمندسازی، مهارتی و تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در سال 1402 با تلاش های کمیته امداد امام خمینی (ره) با برگزاری 32 اردوی راهیان پیشرفت در 31 استان، 10 هزار ساعت مشاوره شغلی، تشکیل هزار پرونده شغلی و اعطای وام کارگشایی به بیش از 65 هزار مددجوی هنرستانی تحت پوشش کمیته امداد انجام شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • ایرانیان در سال گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان صدقه دادند
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد
  • نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • خودکفایی ۲ هزار خانوارتحت حمایت کمیته امداد