Web Analytics Made Easy - Statcounter

چکش کاری طرح استانی شدن انتخابات در برنامه تیتر امشب، اصلاح طرح حمایت از کالای ایرانی، ارایه خدمات هزار تیم پزشکی در مناطق محروم کشور، همه چیز درباره ائتلاف ایران، قطر، ترکیه، عراق و سوریه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه ۱۵ اردیبهشت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، چکش کاری طرح استانی شدن انتخابات در برنامه تیتر امشب، اصلاح طرح حمایت از کالای ایرانی، ارایه خدمات هزار تیم پزشکی در مناطق محروم کشور، همه چیز درباره ائتلاف ایران، قطر، ترکیه، عراق و سوریه از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موافقان و مخالفان طرح استانی شدن انتخابات مجلس چه می گویند

«سید حسین نقوی حسینی» شب گذشته (شنبه 14 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه یک سیما درباره استانی شدن انتخابات مجلس با اشاره به اینکه انتخابات یکی از مصداق‌های مردم سالاری دینی در کشور ماستف گفت: «انتخابات حضور باشکوه مردم را به نمایش می‌گذارد. یکی از پرشورترین، آزادترین و سالم‌ترین انتخابات‌های دنیا در ایران برگزار می‌شود که با حضور اکثریت ۷۰ درصدی مردم همراه است.»

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که مخالف طرح استانی شدن انتخابات مجلس است در مقایسه انتخابات ایران با کشورها غربی گفت: «در نظام‌های غربی، نخبه‌ها توسط نخبه‌ها و احزاب توسط احزاب انتخاب می‌شوند و مردم هم مشارکتی چندانی ندارند.»

 

وی ادامه داد: «من در اروپا که بودم زمان برگزاری انتخابات تبلیغات زیادی شد که همه مردم از احزاب آگاه بودند، ولی در برای حضور در انتخابات فقط ۳۲ درصد از مردم پای صندوق‌ها حاضر شدند که از این لحاظ، موضوع مشارکت در کشورمان نقطه قوت نظام است

 

وی با اشاره به نظرات موافقی که درباره استانی شدن انتخابات مجلس وجود دارد درباره این نظرات اینگونه توضیح داد: «به اعتقاد موافقان طرح استانی شدن باعث ارتقا سطح نمایندگان و نگاه ملی آنها می‌شود که من این طرح را اصلا قبول ندارم و به نظرم این یک طرح شهرستانی است. ما باید انتخابات را استانی کنیم یعنی بگوییم شهر تهران ۳۵ نماینده دارد و مردم تهران باید به ۳۵ نفر رای بدهند.»

 

ائتلاف ایران، قطر، ترکیه، عراق و سوریه امکان دارد، محتمل نیست

«مهدی مطهرنیا» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص تشکیل ائتلاف میان ایران، قطر، عراق، سوریه و ترکیه گفت: سخن از ائتلاف های منطقه ای بر روی کاغذ در بیان آن ها برای تاثیرگذاری بر روندهای موجود همواره مطرح بوده است.

 

کارشناس سیاست خارجی با بیان این که این آرزوی دیرینه وجود داشته که کشورهای منطقه به جای تنش با یکیدیگر به همگرایی روی آورند، افزود: آن ها آرزو داشته اند که در پرتو این همگرایی به هم افزایی قدرت در داخل منطقه دست یابند.

 

وی یادآور شد: آرزوی ایجاد ائتلاف نه تنها در بین کشورها که در ودحدت میان فرقه های گوناگون دینی به ویژهه شیعه و اهل سنت هم مطرح بوده و سازمان های عریض و طویل در ایران و کشورهای متفاوت برای ایجاد این وحدت و همگرایی با هزینه های بسیار زیاد شکل گرفته است.

 

مطهرنیا اکو را نمونه ایی از آن پیوندهای همگرایانه در حوزه اقتصاد دانست که میل دارد به همگرایی در ابعاد گوناگون دست یابد و اظهارداشت: اما تجربه چندین دهه گذشته نشان داده است که پیوند بین این کشورها چندان از جهت گیری های عمل گرایانه برخوردار نیست.

 

مشکل امروز مجلس عدم کارایی است/افزایش کیفیت و تجمع آرا با طرح استانی شدن انتخابات

«حمیدرضا حاجی‌بابایی» شب گذشته (شنبه 14 اردیبهشت) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به موضوع طرح استانی شدن انتخابات می پرداخت به عنوان یکی از مخالفین این طرح به بیان اشکالات موجود در آن پرداخت و گفت: «یکی از اشکالاتی که بر مصوبه مجلس وارد است و آن را مغایر قانون اساسی می کند این است که دولت برای اصلاح قانون انتخابات، لایحه به مجلس فرستاده اما در مجلس طرح مصوب شده که مخالف اصل 175 قانون اساسی است و تذکرات نیز فایده نداشته است

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه جدید مجلس نه استانی است نه شهرستانی بلکه هم اکثریتی است هم تناسبی که به شدت پیچیده است و حقوق مردم شهرها و روستاهای کوچک در آن دیده نمی شود، افزود: «در این روش انتخابات، مردم روستا نماینده ای در مجلس نمی شوند چون این طرح آرای عمومی را کاهش می دهد، مغایر با اصل سوم و ششم قانون اساسی است و پایه های مردمی نظام را نیز کاهش می دهد.»

 

حاج بابایی با اشاره به اینکه مشکل امروز مجلس عدم کارایی است، گفت: «مجلس 5 دوره است که انتخابات را بررسی می کند و به جای پرداختن به مسائل اصلی کشور و گرانی ها و سوال از رئیس جمهوری به انتخابات پرداخته است. اصل نمایندگی این است که نماینده باید از بین مردم باشد. با این طرح اصلا مردم دیده نمی شوند و با این طرح انتخابات بر اساس قدرت و ثروت است و نماینده را از مردم می گیریم

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این طرح با سیاست های کلی نظام مغایر استف گفت: «اکنون استاندار به دلیل کار زیاد وقت ندارد با مردم ارتباط داشته باشد نماینده نیز در استانی شدن انتخابات دیگر هیچ وقت نخواهند توانست با مردم باشد.»

 

ارایه خدمات هزار تیم پزشکی در مناطق محروم کشور

«رضا عالی زاده» در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری شبستان در مورد خدمت رسانی به مناطق محروم کشور گفت: امسال هزار تیم پزشکی از سوی بسیج جامعه پزشکی به مناطق مورد نیاز کشور  اعزام می شود. این آمار در سال گذشته 518 تیم پزشکی بود که در سال 98 به دو برابر ارتقاء یافت.

 

مدیر امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی افزود: این تیم های پزشکی 1000 منطقه کشور را تحت پوشش قرار می دهند و به صورت  ماهیانه به مناطق تعیین شده سرکشی می کنند و خدمات مورد نیاز هموطنان را ارایه می دهند.

 

مجموع تخصص‌های سپاه در فرماندهی حفاظت جمع شده است

سردار سرتیپ دوم پاسدار «فتح الله جمیری» در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) اظهار کرد: در چهل سالگی انقلاب، حضور ٤٠ ساله سپاه در عرصه های مختلف برای ما افتخار است.

 

فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بخش عمده ای از امنیت امروز کشور مرهون تلاش پاسداران و کارهای حیاتی است که بر عهده آنها است. همچنین در مشکلاتی مانند سیل نیز یکی از مجموعه های پیشتاز در بحث امدادرسانی به مردم است.

 

جمیری با بیان اینکه در بحث دفاع از حرم یکی از مجموعه هایی که پاسداران آن بیشترین فشار را برای اعزام به سوریه می آوردند، مجموعه سپاه حفاظت بوده است، گفت: مجموعه سپاه حفاظت از بدو تاسیس تاکنون ٣٠٠ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

فرمانده حفاظت سپاه ادامه داد: کار مجموعه حفاظت یک کار کاملا تخصصی است و می توان گفت که مجموع تمام وظایف و تخصص‌های سپاه پاسداران در این مجموعه جمع شده است.

 

آمریکایی ها درصدد ایجاد سردرگمی های بین المللی هستند/صفر کردن صادرات نفت ایران ممکن نیست

«علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه 15 اردیبهشت گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان از خداوند متعال می خواهیم بهره وافر از رحمت خویش را بر ملت بزرگوار ایران داشته باشد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته کارگر اظهار داشت: کارگران عزیز و زحمتکش استوانه دفاع ملی اقتصادی در مقابل دشمن فریبکار هستند. آنها بار اصلی تولید و استقلال اقتصادی کشور را به دوش می کشند و باعث گسترش زمینه های تولید به ویژه در کارگاه های کوچک و متوسط می شوند.

 

وی همچنین با عرض تبریک به مناسبت هفته معلم بیان کرد: مقام معظم رهبری نکات مهمی را در جلسه با کارگران و معلمان در زمینه حفظ اشتغال در کارگاه ها و رفع مشکلات تولید و صیانت از جایگاه و منزلت معلم و اجرای همه جانبه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش فرمودند. در همین راستا از کمیته آموزش و تحقیقات مجلس می خواهیم بر روی موضوعاتی که معظم له بیان کردند، برنامه ریزی داشته باشند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مورد مهارت آموزی و توسعه آن در مدارس و بررسی جامع در رابطه با موضوع کنکور و حل این موضوع و همچنین معوقات فرهنگیان نیز مسایلی را مطرح کردند که از کمیسیون آموزش و تحقیقات می خواهیم در این رابطه بررسی هایی را داشته باشند.

 

نمایندگان طرح حمایت از کالای ایرانی را اصلاح کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(15اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی  موادی از طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی را به منظور تأمین نظر شورای نگهبان بررسی و اصلاح کردند.

 

وکلای ملت تبصره الحاقی به ماده ۲ این طرح را اینگونه اصلاح کردند که شمول احکام این قانون به دستگاه‌های زیر نظر مقام معظم رهبری منوط به اخذ استعلام رئیس هیئت نظارت موضوع ماده ۲۰ این قانون و با اذن مقام معظم رهبری می‌باشد.

 

براساس اصلاح صورت گرفته در تبصره الحاقی به بند الف ماده ۵ این طرح چنانچه دستگاه‌های موضوع ماده ۲ این قانون پس از استعلام از شورای عالی امنیت ملی و تأیید این شورا ارجاع کار به شرکتهای ثبت شده در سامانه موضوع ماده ۴ این قانون را مغایر مصالح امنیتی و دفاعی کشور بدانند ارجاع کار به شرکتهای ثبت نشده در سامانه بلامانع است./

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان مراسم افتتاحیه مجلس ماه مبارک رمضان رمضان مسجد خبرگزاری شبستان رادیو ترتیل برنامه های ماه رمضان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۳۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور

بابک شکارچی معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی  که طب ایرانی میراث کشور ما است و در صورتی که درست به دنیا معرفی شود می‌تواند در کنار درمان، ارزآوری هم در کشور ما داشته باشد. 

وی در خصوص برگزاری اولین کنگره طب ایرانی در خرداد ماه توسط انجمن علمی طب سنتی گفت: برگزاری کنگره طب ایرانی دو جنبه دارد یکی برای خود مجموعه جامعه پزشکی و خدمات دهندگان سلامت کشور که شامل پزشک و پرستار و دندانپزشک و مدیکال می‌شود و قسمت دیگر مردم هستند که این خدمات را دریافت می‌کنند.
 

شکارچی بر این باور است که از این آشفته بازاری که وجود دارد تنها سوداگرانی سود می‌برند که به اسم طب ایرانی، طب سنتی و اسامی عجیب و غریب خودشان را معرفی می‌کنند. در واقع این افراد هم نام طب سنتی را زیر سوال می‌برند و هم به شدت به سلامت مردم لطمه وارد می‌کنند. 

وی توضیح داد: ما باید برای شناساندن طب ایرانی به مردم دو کار را انجام دهیم که برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند یکی از این کار‌ها باشد چرا که خود جامعه پزشکی کشور با این طب بیشتر آشنا می‌شود این فقط نباید مختص به خود متخصصان طب ایرانی باشد بلکه باید در تمام کنگره‌هایی که در طول سال برگزار می‌شود یک پنل به طب ایرانی اختصاص پیدا کند تا این نوع طب به جامعه پزشکی بیشتر معرفی شود.

متخصص گوارش، متخصص خون و متخصص ریه و متخصص پوست و رشته‌های داخلی باید بدانند که این رشته که در حال حاضر در دانشگاه به صورت آکادمیک تدریس می‌شود و PHD تربیت می‌کند چگونه است. نکته اینجا است که خیلی از نقطه مطلوب برای معرفی طب ایرانی فاصله داریم و در واقع متخصصان این رشته این وظیفه را بر دوش دارند که این رشته را معرفی کنند. 

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه می‌دهد: ما در سازمان نظام پزشکی در تلاش هستیم که همگرایی در این خصوص ایجاد کنیم تا این موضوع را شرح دهیم که طب ایرانی چه توانمندی‌هایی دارد و تا کجا می‌تواند پیش برود کجا می‌تواند در درمان بیماری به کار گرفته شود و کجا نمیتوان از ان استفاده کرد و یک جا‌هایی هست که مردم استقبال می‌کنند که به سمت طب ایرانی بیایند وظیفه ما آگاه کردن اینها است.

وی ادامه داد: اما بعد سومی هم داریم و آن اینکه در همه دنیا گروهی از مردم تمایل به استفاده از محصولاتی به نام ارگانیک دارند و اتفاقا در بیشتر فروشگاه‌ها این محصولات قیمت بالاتری هم دارد در واقع مصرف محصولات ارگانیک مختص طب ایرانی ما است و می‌توان به این وسیله توریسم درمانی به کشورمان بیاوریم البته فاصله زیادی با این ایده داریم چرا که زیر ساخت‌های آن هنوز انطور که باید در کشور ما مهیا نیست، اما می‌تواند به این موضوع توجه داشت که این موضوع مختص ماست یعنی اگر بخواهیم روی بحث توریست کار کنیم نمی‌توانیم به پای کشور‌هایی مانند فرانسه و ترکیه که بر روی زیر ساخت‌های گردشگری کار کرده اند برسیم، اما نکته اینجا است که ما طب ایرانی را داریم که مختص خود ما است و در صورتی که درست بر روی ان کار کنیم و مدیا تهیه کنیم و آن را در اختیار مردم در همه دنیا قرار دهیم می‌توانیم در جذب توریست موفق باشیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • طب ایرانی می تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس 
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • آخرین جزئیات تعرفه‌های پرستاری در سال ۱۴۰۳
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود