Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- عضو شوراي شهر تهران از تشکيل کارگروه ويژه در نهاد رياست‌جمهوري در ارتباط با بوي نامطبوع مسير فرودگاه امام خبر داد و گفت: روزانه 9 هزار تن زباله در مجتمع آراد‌کوه تخليه مي‌شود که همين امر بخشي از آلودگي و بوي نامطبوع مسير فرودگاه امام را باعث شده است.
به گزارش خبرگزاري آريا و به نقل از خبرگزاري تسنيم، حسن خليل‌آبادي صبح امروز در حاشيه برگزاري دومين سمينار تخصصي "نقش شوراها در توسعه شهرستان ري" با حضور اعضاي شوراي ري و جمعي از نمايندگان مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: نخستين سمينار نقش شوراها در توسعه شهرستان ري سال گذشته به همت شوراي شهر تهران ري و شميرانات برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تصريح کرد: امروز نيز اين نشست در دو بخش برگزار خواهد شد که در بخش اول کارگروه‌هايي از جمله کارگروه فرهنگي ـ اجتماعي، خدمات شهري و روستايي، عمران، محيط زيست، حقوق و نظارت و برنامه‌ريزي و اقتصاد برگزار خواهد شد که در اين کارگروه‌ها اعضاي شوراي روستا و شهرستان ري و مسئولان فرمانداري ري حضور خواهند داشت.
عضو شوراي شهر تهران خاطرنشان کرد: در اين کارگروه‌ها کارشناسان و اساتيد دانشگاه به تبادل نظر و گفت‌وگو خواهند پرداخت و در نهايت چکيده اين کارگروه‌ها در بخش دوم سمينار با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و مسئولان استانداري ارائه مي‌شود.
خليل‌آبادي تصريح کرد: در يکي از کارگروه‌هايي که مربوط به موضوع محيط زيست و خدمات شهري است؛ بحث بوي نامطبوع مسير فرودگاه حضرت امام خميني(ره) مطرح خواهد شد و اميدواريم اين موضوع نيز هر چه زودتر جمع‌بندي و به نتيجه خوبي برسد.
وي خاطرنشان کرد: البته در ارتباط با بوي نامطبوع مسير فرودگاه امام خميني(ره) بررسي‌هاي صورت گرفته است و هم اينک نيز کارگروه ويژه‌اي در نهاد رياست جمهوري تشکيل شده و به اين موضوع رسيدگي مي‌کند.
عضو شوراي شهر تهران گفت: براساس بررسي‌ها و تحقيقات صورت گرفته 28 کانون در ارتباط با بوي نامطبوع مسير فرودگاه امام خميني شناسايي شده است که از اين 28 کانون مي‌توان به مجتمع آرادکوه و همچنين فاضلاب شهر اسلامشهر و واوان اشاره کرد.
خليل‌آبادي افزود: طبق گزارش ارائه شده از سوي شهرداري تهران، روزانه 9 هزار تن زباله در مجتمع آراد‌کوه تخليه مي‌شود که همين امر بخشي از آلودگي و بوي نامطبوع مسير فرودگاه امام خميني را به وجود مي‌آورد که اميدواريم با تلاش مسئولان شهري بحث تفکيک زباله از مبدا در دستور کار مديريت شهري قرار بگيرد تا با اين اتفاق از ميزان توليد زباله در سطح شهر تهران کاسته شود.
وي تصريح کرد: مسئله پسماند يک موضوع بسيار مهم است که مربوط به مي‌شود به سازمان محيط زيست و توقع ما از شهرداري تهران اين است که در ارتباط با تردد ماشين‌هاي جابه‌جايي زباله عوارض مورد نظر را به شهرستان ري پرداخت کنند که البته اين موضوع در دستور کار قرار دارد و شورا نيز آن را پيگيري خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تشکيل نهاد رياست جمهوري بو نامطبوع فرودگاه امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد

نخستین کاروان زائران عمره گزار ایرانی با بدرقه مسئولان حوزه حج و زیارت از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم مدینه منوره شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در آیین بدرقه نخستین کاروان عمره‌‌گزار ایرانی که بامداد امروز دوشنبه، سوم اردیبهشت در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی توصیه‌هایی به عمره‌گزاران عازم سرزمین وحی برای بهره‌برداری هرچه بهتر از این سفر معنوی بیان کرد.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به زائران خانه خدا که امروز در قالب نخستین کاروان عمره‌گزار بعد از یک وقفه نه ساله عازم مدینه منوره شدند، اظهار کرد: اخلاص در کار بسیار مهم است و کاری که مبتنی بر اخلاص باشد ماندگار خواهد بود، امام راحل(ره) هر کاری که می‌کردند برای خدا بود و برای همین هیچگاه از مسیری که طی کردند، پشیمان نشدند.

وی ادامه داد: تلاش کنید شناخت و اطلاعات خود را از اهداف و برنامه‌های سفرهای حج و عمره بیشتر کنید و از فرصت‌ حضور در جلساتی که در سرزمین وحی برگزار می‌شود بیشترین استفاده را ببرید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر اینکه در این سفر معنوی باید قدر فرصت‌ها را دانست از حاضران خواست حال که عازم این سفر هستند از لحظه لحظه آن بهره برده و قدرشناس فرصت‌ها باشند.

وی گفت: شما عزیزان 9 سال انتظار کشیدید و کلی هزینه کرده‌اید تا عازم این سفر معنوی شوید، افراد بسیاری برای حضور در سفر عمره ثبت نام کردند، اما قبل از آن که عازم سرزمین وحی شوند از دنیا رفتند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه استفاده نکردن از فرصت ها در این سفر، غصه‌های فراوانی را در پی خواهد داشت، افزود: عمره نور است، در این سفر برای خودتان و نسل تان دعا کنید. وضعیت امروز فرزندان من و شما از نسل گذشته پیچیده و سخت‌تر است چرا که دین داری سخت‌تر شده است.

وی با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و بی تفاوتی حامیان این رژیم اشغالگر نسبت به نسل‌کشی در غزه گفت: در کنار کعبه برای فرزندانمان دعا کنید و به یاد تمام مسلمانان به‌ویژه مسلمانان فلسطینی باشید که هر روز بدست نظامیان دشمن اشغالگر شهید می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در امور حج با تاکید بر اینکه در روایت‌ها آمده است که نعمت سلامتی و امنیت را باید قدر دانست، اظهار داشت: برادران و خواهران مسلمان ما در غزه در وضعیت بسیار دشواری هستند و از گرسنگی رنج می‌‌برند.

وی در پایان، حضور برادران و خواهران شیعه و اهل سنت در این آیین را نشان‌دهنده گوشه‌ای از همدلی و وحدت در میان مردم ایران دانست و زائران را به افزایش شناخت از اعمال، اسرار، معارف و مناسک حج و عمره توصیه کرد.

حجت‌الاسلام نواب همچنین از تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های فعال و یاری‌گر در زمینه راه‌اندازی مجدد سفرهای عمره و برگزاری مراسم حج پیش رو تقدیر کرد.

بر پایه این گزارش، رئیس سازمان حج و زیارت دیگر سخنران این مراسم بود که اظهار کرد: از زائران خانه خدا می‌خواهم که مردم ایران را از دعای خیر خود محروم نکنند و این سفر معنوی ارزشمند را غنیمت بشمارند.

سید عباس حسینی؛ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از عمره‌گزاران ایرانی که پس از 9 سال انتظار عازم سرزمین وحی هستند، خواست که برای رهایی مردم مظلوم غزه از شرایط سخت جنگی که این روزها هدف حملات و آتش رژیم صهیونیستی قرار دارند، دعا کنند تا رهایی پیدا کنند.

وی افزود: 18 نهاد، دستگاه و وزارتخانه، سازمان حج و زیارت را در سازماندهی و اعزام زائران به سرزمین وحی یاری می‌دهند که باید از آن‌ها تشکر کرد.

رئیس سازمان حج زیارت همچنین از سفیر عربستان سعودی در تهران به خاطر مساعدت‌هایی که برای ازسرگیری سفر عمره داشت، تقدیر کرد.

در ادامه این مراسم، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بر آمادگی کامل فرودگاه امام خمینی(ره) برای ارائه خدمت به زائران تاکید کرد و گفت: ترمینال سلام فرودگاه بین‌المللی امام با 54 هزار متر مربع مساحت ویژه زائران خانه خدا و عتبات عالیات است و روزانه 15 و حداکثر 140 پرواز(در اوج ایام زیارت اربعین) از آن پرواز می‌کنند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در ترمینال سلام برای پارک 10 هزار خودرو ظرفیت لازم پیش بینی شده و ارائه خدمات در سطح استانداردهای بین‌المللی است.

وی افزود: در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در شبانه روز به جز پروازهای عتبات 160 سفر انجام می‌شود و این فرودگاه افتخار دارد که در سال 1402 میزبان یک میلیون زائر عتبات عالیات و حجاج بیت الله الحرام بوده است.

شمس‌الدین فرزادی‌پور؛ رئیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیزمشارکت درعملیات اعزام زائران عمره به سرزمین وحی را توفیق الهی دانست که باید شکرگزار بود.

وی افزود: خدا را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به زائران خانه خدا را داریم و نخستین کاروان ها از زائران دو استان کرمانشاه و کردستان هستند.

وی اضافه کرد: عملیات عمره در ماه شوال با انجام 44 پرواز رفت‌وبرگشت از 11 فرودگاه کشور انجام خواهد شد و بیش از 5هزار زائر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد و این عملیات در 23 اردیبهشت ماه پایان خواهد یافت.

فرزادی پوریادآور شد: عملیات انتقال زائران حج تمتع 1403 هم از 24 اردیبهشت‌ ماه آغاز خواهد شد و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران همچون سال‌های گذشته با همه توان در خدمت زائران سرزمین وحی خواهد بود.

چه تعداد زائر تهرانی برای عمره مفرده عازم عربستان می‌شود؟

به گزارش تسنیم، نخستین کاروان های زائران عمره گزار ایرانی پس از 9 سال انتظار، ساعت هفت و دوازده دقیقه صبح امروز دوشنبه (سوم اردیبهشت) طی مراسمی با بدرقه حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی؛ معاون وزیر فرهنگ و رئیس سازمان حج و وزیارت، مولوی اسحاق مدنی؛ رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، عبدالله بن سعود العنزی؛ سفیر عربستان در ایران، سعید چلندری؛ مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، شمس‌الدین فرزادی‌پور؛ مدیرعامل ایران ایر و جمعی از معاونان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در ترمینال «سلام» فرودگاه امام(ره) برگزار شد و عمره‌گزاران ایرانی برای زیارت مسجدالنبی و قبرستان بقیع و انجام مناسک عمره با یک فروند هواپیمای شرکت ایران ایر، فرودگاه بین‎المللی امام خمینی(ره) را به مقصد فرودگاه مدینه ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • نخستین کاروان عمره مفرده پس از ۹ سال انتظار عازم مدینه شد
  • چرا شهر آفتاب محل برگزاری سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب نشد؟
  • نخستین کاروان عمره گزاران ایرانی عازم سرزمین وحی شد 
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)
  • اگر سپاه نبود
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره اعلام شد
  • سپاه پاسداران، حافظ حریم نظام و انقلاب اسلامی
  • زائران عمره از فرودگاه‌های مشهد و امام (ره) اعزام می‌شوند