Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@06:19:37 GMT

فال حافظ / بهترین روش گرفتن فال حافظ

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۴۴۹۸

فال حافظ / بهترین روش گرفتن فال حافظ

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،انسان‌ها از بدو آفرینش تا به امروز معمای بزرگی را در ذهن خود داشته‌اند و آن اتفاقاتی است که در آینده برایشان رقم خواهد خورد.

آینده همواره یکی از معما‌های بشر بوده است بنابراین تلاش شده که راه‌های مختلفی برای پاسخگویی به این سؤال کشف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفأل به دیوان حافظ یکی از راه‌های نمادین پاسخگویی به سوالات مرتبط به آینده است.

بهتر این است که نیت تفأل بر دیوان حافظ برای اموری باشد که واضح نیستند یعنی موضوعی نباشد که تصمیم‌گیری آن برعهده ما باشد.

در اینجا شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که آیا کاری هست که مرتبط با آینده ما باشد، اما تصمیم‌گیری برای آن برعهده ما نباشد؟ برای پاسخگویی به این سؤال، بهتر است که مروری بر تعریف تقدیر داشته باشیم.

همه ما می‌دانیم که جهان برپایه یک نظم طبیعی شکل گرفته است پس زندگی انسان‌ها نیز نظم خاصی دارد و اتفاقات زندگی نیز این نظم را دنبال می‌کنند و این اتفاقات، تقدیر انسان به حساب می‌آیند و سرنوشت او را رقم می‌زنند البته در این میان تک تک ما می‌توانیم در برخی از مراحل زندگی تصمیماتی بگیریم و تقدیر کیفی‌تری را برای خودمان تعریف کنیم.

 در این گزارش بهترین روش گرفتن فال حافظ را برای شما گردآوری کرده ایم.

گرفتن فال حافظ نیز همچون هر کار دیگری آداب خودش را دارد. اگر می‌خواهید به بهترین روش فال حافظ بگیرید، باید به آداب تفأل بر دیوان حافظ توجه کنید.

این آداب ۵ مرحله دارد:

نیت یا قصد انجام کار برای گرفتن فال حافظ مهم است.

2. بهتر است که در این مرحله فاتحه‌ای برای حافظ شیرازی خوانده شود البته برخی از افراد در مرحله دوم تفأل بر حافظ، نذر می‌کنند که اگر فال گره کارشان را باز کند، برای مزار خواجه شمع یا نبات ببرند.

3.قَسم،گام بعدی است. در این مرحله پس از آنکه دیوان حافظ را در دست گرفتید، بهتر است که لسان‌الغیب را قسم بدهیم که فال خوبی برایمان بگیرد البته برخی از افراد در این مرحله حافظ را به شاخه نبات (معشوقه فرضی‌اش) قسم می‌دهند، زیرا خواجه شیراز در غزلی می‌گوید:
این همه شهد و شکر کز سخنم می‌ریزد اجر صبریست کز آن شاخ نباتم دادند.

برخی از افراد با توجه به آنچه از اشعار حافظ نتیجه گرفته شده اعتقاد دارند شاخه نبات، قلم یا کلک حافظ است. اما براساس یک داستان عامیانه سال‌ها پیش خواجه شمس‌الدین محمد شاگرد نانوایی بود و عاشق دختر یکی از اربابان شهر شد که دختری زیبا رو به نام شاخ نبات بود.

افرادی هم هستند که پای شاه شجاع را در موضوع قسم دادن حافظ باز می‌کنند. شاه شجاع از سلاطین آل مظفر و مشهورترین فرد از این خاندان بود.
4. در این مرحله از تفأل بر دیوان حافظ، صفحه‌ای از صفحات دیوان حافظ را می‌گشاییم فقط بهتر است که طبق سنت عمل کرده و با دیوان پاره یا ناقص فال نگیریم.

5. از میان دو صفحه‌ای که باز شده است، صفحه سمت راست را انتخاب می‌کنیم، زیرا غزل بالای این صفحه جواب ما است.

فال آنلاین حافظ 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فال حافظ تفال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم اوسمار بهتر از یحیی گل محمدی بازی می‌کند!

به مرور نیم صفحه نخست روزنامه های ورزشی امروز می پردازیم.

طرفداری | روزنامه های امروز موضوعات مختلفی را روی جلد بردند.

گیشه مطبوعات داخلی | 1403/02/03

 

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • امروز با حافظ: کس نیست که افتادهٔ آن زلفِ دوتا نیست
  • تفال به حافظ سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ انت روائح رند الحمی و زاد غرامی....
  • تیم اوسمار بهتر از یحیی گل محمدی بازی می‌کند!
  • ژاپن حریفی برای فوتسال ایران نیست/ از حریفان آسیایی ترس نداریم
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (3 اردیبهشت)
  • اعلام روز جهانی یادبود کشتار مسلمانان در سربرنیتسا
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (2 اردیبهشت)
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • هیچکس بهتر از مورینیو برای بارسلونا نیست!
  • هیچکس بهتر از مورینیو برای هدایت بارسا نیست!