Web Analytics Made Easy - Statcounter

 کریمی اصل گفت:مهم‌ترین رسالت معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان قم، ارائه خدمات روانشناسی و مشاروه است

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از قم؛دکتر هادی کریمی اصل معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قممعاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم گفت:پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مدیریت بحران دارای اهمیت زیادی است و با تبیین ضرورت مشاوره و روانشناسی می‌توان، مردم را به سمت مشاوره‌های تخصصی، کاربردی و راهبردی در حل مسائل و بحران‌ها سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایای طبیعی و بحران‌هایی از قبیل سیل، زلزله و حوادث، امری مهم و ضروری برای جامعه است.

کریمی اصل تصریح کرد:در حال حاضر ۱۸ مرکز،دفتر مشاوره و سلامت روان از طرف بهزیستی در سطح استان قم دارای مجوز هستند که به علاوه کلینیک‌هایی که دارای مجوز از سازمان نظام روانشناسی هستند در ارتقای سلامت روان جامعه و مردم قدم برمی دارند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم بیان کرد: مهم‌ترین رسالت معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی استان قم، ارائه خدمات روانشناسی و مشاروه است. در واقع مهم‌ترین بخش خدمات روانشناسی در جامعه خدمات مشاوره است که از طریق دفاتر و کلینیک‌ها و مراکز مجاز مشاوره و خدمات روانشناسی در سطح قم انجام می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم با اشاره به اهمیت ارتقای سلامت روان در پیشگیری از بحران‌ها،اشاره کرد: بدون آگاه سازی، حساس سازی و مشارکت عمومی، جامعه نسبت به اهمیت مشاوره‌های تخصصی احساس نیاز نمی‌کند و نسبت به آن غفلت دارند.

وی با بیان اینکه لازم است افراد در بحران‌ها و آسیب‌ها برای پیشگیری و غربال گری به دفاتر مشاوره مراجعه کنند، گفت: می‌توان بحران‌ها را پشت سر گذاشت، به همین منظور شماره تماس ۳۷۷۸۹۷۵۰ به طور مستقیم برای مشاوره در اختیار علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۱۸ مرکز مشاوره و سلامت روان با مجوز بهزیستی در قم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا

به گزارش فارس؛ سیدامیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا 25 اردیبهشت یک میلیون و 600 هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار درباره صدور مجوز به واسطه نبودن امکان صدور آن از طریق درگاه ملی مجوزها گفت: تعداد مجوزهای کاغذی که هنوز به صورت کاغذی صادر می شود و در درگاه نیست بسیار کم است.برای آنها تسهیلاتی قائل می شویم اما لازم است صادرکنندگان چنین مجوزهایی زودتر به درگاه متصل شوند.

اما تا آن زمان این امکان مهیا می شود که صاحبان چنین مجوزهایی بتوانند به فعالیت خود ادامه ادامه دهند.

وی بیان کرد: اگرچه برای صدور تبدیل مجوزها براساس قانون از 26 اردیبهشت ماه 1403، فردی که شناسه یکتا ندارد به منزله بدون مجوز است اما با تندی برخورد نمی‌کنیم بلکه کاری می کنیم تا در فرصت باقی مانده همه وارد درگاه شوند و درصد کمی را که باقی مانده اند با آرامش و ارسال پیامک به تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا دعوت می‌کنیم.

فردی که بخواهد خارج از کنترل و نظارت حکومتی و به صورت زیرزمینی کار کند، به تدریج خدمات دولتی وی قطع می شود.

وی افزود: مهمترین مزیت این طرح برای فعال اقتصادی این است که می تواند بدون حضور و 24ساعته از خدمات دولتی بهره مند شود.

دیگر خبرها

  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد