Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم جشن تئاتر اسلام آبادغرب و تجلیل از حامیان و عوامل اجرایی دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد عصر دیروز در محل مجتمع غدیر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  اسلام آباد خبر، ویژه برنامه جشن تئاتر اسلام آبادغرب و تجلیل از حامیان و عوامل دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد اسلام آباد غرب در مجتمع فرهنگی هنری غدیر برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره که با حضور مظفر تیموری معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، محمدرضا درند رئیس انجمن نمایش استان و مسئولین ادارات و نهادها و اصحاب رسانه و جمعی از هنرمندان شهرستان اسلام آباد غرب همراه بود، از ادارات و نهادها، اصحاب رسانه، عوامل دبیرخانه مرصاد و تعدادی از پیشکسوتان حوزه تئاتر تقدیر و تجلیل گردید.

 

 

در این مراسم خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب از زحمات ادارات و نهادها و اصحاب رسانه شهرستان تقدیر و تشکر کرد و افزود : بدون کمک و مشارکت این نهادها امکان برگزاری با کیفیت و مناسب جشنواره مقدور نبود.
وی گفت : این برنامه با تلاش و کوشش تمام و کمال بچه های انجمن هنرهای نمایشی شهرستان اسلام آبادغرب برگزار شده و جا دارد از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.
تمری بیان داشت : جشنواره تئاتر مرصاد امروز به یک برند ملی تبدیل شده و این جشنواره جایگاه خودش را در سطح کشور پیدا کرده و یقینا در آینده شاهد رونق این جشنواره خواهیم بود.

وی به اهمیت نقش رسانه ها پرداخت و افزود : رسانه ها مهمترین نقش را در دهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد داشتند و با پوشش گسترده این رویداد جایگاه ویژه ای به تئاتر  دادند.

 

 

  معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه: ظرفیت احداث پردیس سینمایی در اسلام آباد غرب وجود دارد.

معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم جشن تئاتر اسلام آباد غرب گفت: اسلام آباد غرب از ظرفیت فرهنگی هنری بالای برای برخوردار است و این را می توان در جشنواره ملی تئاتر مرصاد مشاهده کرد.

وی گفت : برگزاری این مراسم با شکوه  یعنی آمادگی مجدد برای شروع مجدد جشنواره ملی مرصاد و این امیدوارکننده است.

تیموری عنوان کرد: پوشش رسانه ای دهمین جشنواره ملی مرصاد در سطح گسترده ملی اتفاق افتاد و خبرنگاران و خبرگزاری ها به نحو احسنت جشنواره را به خوبی پوشش دادند.

وی افزود: دهمین جشنواره ملی مرصاد یک جشنواره دلی و قلبی بود که امروز اولویت اساسی استان است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: ظرفیت احداث پردیس سینما در اسلام آباد غرب وجود دارد و با پیگیری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مقدمات راه اندازی این پردیس سینمایی فراهم شده است.
وی ابراز امیدواری کرد : با مشارکت ادارات و نهادهای شهرستان اسلام آبادغرب جشنواره سال گذشته به نحو مطلوبی برگزار شد و امیدوارم با همکاری نهادهای سطح شهرستان اسلام آباد غرب یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد به نحو با شکوهی برگزار شود.

 

برگزاری موفق جشنواره ملی تئاتر مرصاد نتیجه همکاری ادارات و نهادها و اصحاب رسانه بود

دکتر کریمی سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری کرمانشاه  به اهمیت کارهای فرهنگی هنری اشاره و بیان داشت : روند خوبی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اتفاق افتاده و همه ادارات باید دست به دست هم بدهند و برنامه های فرهنگی را به نحو مناسبی برگزار نمایند.
وی افزود: سال گذشته جشنواره تئاتر ملی مرصاد به نحو مطلوبی برگزار شد و  در این اتفاق باید از تلاش و کوشش و بچه های نمایش تقدیر و تشکر کنم.

معاون توسعه و مدیریت استانداری استان کرمانشاه در مراسم جشن تئاتر اسلام آبادغرب افزود : در طی ۴سال خدمت در اسلام آبادغرب در جمع هنرمندان بودن بهترین خاطرات بود.

وی افزود: هنرمندان خالق روزهای خوش هستند و سال گذشته یک کار جهادی در جشنواره ملی مرصاد صورت گرفت.
وی به نقش رسانه ها اشاره و بیان داشت : امروز نقش رسانه تاثیرگذارترین کار ها در شهرستان را شکل خواهد داد. 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان، مراسم میثاق با هنرمندان که طبق روال همه ساله به دعوت انجمن فرهنگی هنری و ادبی تک چراغ و با همکاری سایر تشکل های فرهنگی در آخرین جمعه فروردین ماه با هدف دیدار سالیانه هنرمندان بایکدیگر و تجلیل و یادبود از هنرمندان درگذشته برگزار می‌شود، امسال هم برگزار نیز برگزار شد.

این مراسم که دهمین سال برگزاری را در کارنامه خود دارد ابتدا با حضور تنی چند از هنرمندان پیشکسوت در قطعه شهدا و ادای احترام به شهدای هنرمند و حضور بر مزار استاد سید محسن مصطفی زاده و ذکر فاتحه برای درگذشتگان آغاز و سپس در ساعت ۴ عصر جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با تلاوت  قرآن توسط سید مسلم موسوی شاعر هنرمند با صوتی خوش و دلنشین و پخش سرود جمهوری اسلامی رسمیت یافت.  

فرشید شاهسون پور مدیر اجرایی و هماهنگ کننده برگزاری مراسم با سخنانی هدف از اجرای این برنامه که افروختن چراغی برای گرد آوردن پروانه های هنرمند و هنردوست و دیدار نوروزی آنان با یکدیگر است از یاوران و حامیان و همراهان برگزار کننده تشکر کرد و از حضور چشمگیر هنرمندان و هنردوستان در تکریم از پیشکسوتان هنرمند و تجلیل از هنرمندان درگذشته و خانواده‌های این عزیزان که حضور داشتند قدردانی و همچنین اعلام کرد این برنامه تنها با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و همیاری سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد برگزار شده است.

بعد از آن با معرفی استاد پرویز روحبخش پیشکسوت رادیو و تلویزیون، خبرنگار، برنامه ساز، نویسنده، بازیگر، شاعر و سخنور نام آور خراسانی از ایشان دعوت کرد که هدایت، مجری گری و ادامه برنامه را به عهده داشته باشند.

فرشید شاهسون پور در پایان سخنان خود شعری از زنده یاد استاد سید محسن مصطفی زاده که دو سال است اهل هنر را تنها گذاشته قرائت کرد که وصف الحال هنرمندان بود و بسیار مورد تشویق و تحسین حاضران قرار گرفت. 

استاد پرویز روحبخش با ذکر خاطراتی از هنرمندان آرمیده در این قطعه و سخنانی در مورد ضرورت و توجه به دنیای پس از مرگ با استفاده از اشعار پیشینیان و سروده‌های خویش به کیفیت مراسم افزوده و در فواصل اجرا سخنان استاد امیر نخاولی و قرائت اشعاری توسط آقای هادی استیری و خانم حسینی شاعر مهاجر شور مجلس را فزون‌تر کرده بود. 

آقای ایرج قهرمانی مدیر موسسه تصاویر ماندگار با حضور و مصاحبه با پیشکسوتان هنرمند تصاویر و این لحظات را برای آیندگان ماندگار و ثبت می‌کرد. 

استاد حسین طالبی پیشکسوت هنرهای تجسمی هم طبق روال همه ساله تابلویی نقاشی از  هنرمندی درگذشته را قلمی کرد که امسال ثبت مزار اکبر زرین مهر بر روی بوم بود. 

در انتها صوت صلوات خاصه امام رضا در فضای قطعه هنرمندان طنین انداز شد و با دیدار و دلجویی هنرمندان از یکدیگر مراسم در غروب جمعه خاتمه یافت.

دیگر خبرها

  • برترین های«آب و رسانه » در استان سمنان تجلیل شدند
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • خسارت بارش باران درشمال اصفهان/سیلاب در روستای صالح‌آباد جاری شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • اختتامیه دوره آموزشی متنا در علی آباد کتول برگزار می شود
  • دهمین آیین تک چراغ در مراسم میثاق با هنرمندان در مشهد برگزار شد