Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جزئيات شکايت پليس راهور از شهرداري تهران در خصوص اخذ عوارض علاوه بر جريمه به دليل تردد غيرمجاز در محدوده زوج و فرد را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، سردار سيد کمال هاديانفر  درباره سرانجام شکايت پليس راهور از شهرداري تهران در مورد اخذ عوارض زوج و فرد از خودروها در اين محدوده گفت: واقعيت ماجرا اين است که پليس راهور براي مديريت ترافيک و کمک به مردم شکايت را به ديوان فرستاده است تا در آنجا تصميم نهايي در اين خصوص اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه تصميمي که در شوراي شهر تهران و معاونت حمل و نقل در مورد اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد گرفته شده خلاف قانون است، گفت: هم فر مانداري تهران اين تصميم را نقض کرده و هم مغايرت با قانون دارد.
رييس پليس راهور ناجا با تشريح دلايل اجراي طرح زوج و فرد گفت: با افزايش آلودگي هوا بعد از اجراي طرح ترافيک مقرر شد يک طرح موقت و نه دائم در پنج درصد از شهر اجرا شود که اگر آلودگي بالاي صد پي‌پي‌ام رسيد طرح اجرا شود که با افزايش آلودگي هوا، طرح زوج و فرد هم اجرا شد.
وي با تاکيد بر اينکه گرفتن عوارض در طرح پيش‌بيني نشده است، گفت: در مصوبه اخير شوراي شهر تهران در مورد اخذ عوارض نيز محدوده به محدوده‌ها تبديل شده است.
هاديانفر ادامه داد: ما بحثمان اين است که طرح زوج و فرد براي کاهش الودگي هوا خوب است و موافق آن هستيم  چراکه دو ميليون وسيله نقليه در تهران شده چهار ميليون وسيله و معابر تهران گنجايش اين تعداد وسيله نقليه را ندارد اما زوج و فرد با هدف کسب درآمد ايجاد نشده و در اين شرايط اقتصادي مردم، ما مخالف اخذ عوارض هستيم.
رييس پليس راهور ناجا درباره طرح جديد شهرداري در مورد زوج و فرد که بناست از ابتداي تيرماه اجرا شود، گفت: معاونت حمل و نقل شهرداري تهران قرار شد طرحي را تهيه کند و ابتدا بيايند در ناجا و بررسي کنيم که آيا طرح جديد به مديريت ترافيک کمک مي‌کند و به صلاح مردم است يا خير.
هاديانفر با تاکيد براينکه شکايت ما از شهرداري تهران پابرجاست، درباره اينکه چرا همان پارسال پليس در مورد اخذ عوارض شکايت نکرد تا مردم عوارضي پرداخت نکنند، گفت: نامه وشکايت پليس راهور مربوط به سال قبل است و مربوط به الان نيست و اميدوار بوديم که قبل از رسيدگي ديوان، شهرداري آن را اصلاح کند.
رييس پليس راهور ناجا افزود: شهرداري شفاهي و رسمي گفته که تا اول تير عوارضي دريافت نمي‌کنيم اما براي يک تير طرح جديدي است اما در قانون پيش‌بيني عوارض نشده و فقط جريمه است.
به گفته هاديانفر، مسير شهرداري در اخذ عوارض زوج و فرد از مردم اشتباه است ونبايد به مردم فشار مالي بيايد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جزئيات شکايت پليس شهرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۴۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گزارش‌های خبری در خصوص شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاهِ استقلال صحت نداشته و این موضوع مرتبط با شکایت یگان مربوطه و شخصی مأمور پلیس از وی در توهین و بکاربردن الفاظ نامناسب در حین اجرای ماموریت تامین امنیت بازیکنان و هواداران در ورزشگاه امام خمینی اراک به تاریخ ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ است.

مرکز اطلاع رسانی فراجا تاکید کرد: تلاش پلیس در محیط‌های ورزشی صرفا تامین امنیت تمامی عوامل حاضر در ورزشگاه‌ها و تماشاگران است. همچنین توهین و مقاومت در برابر مامورین پلیس در حین انجام ماموریت به‌هیچ وجه پذیرفته نبوده و حتما با متخلفین برخورد و پیگیری قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک
  • شکایت فرمانده فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • فراجا شکایت از دروازه‌بان استقلال را تکذیب کرد
  • ماجرای شکایت فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • شکایت فرماندهِ فراجا از دروازبان باشگاه استقلال صحت ندارد
  • تکذیب شکایت فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال
  • فراجا تکذیب کرد/ شکایت از دروازبان استقلال چه شد؟
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز