Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@09:41:50 GMT

حمایت نهادهای اجرایی از شوراها ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۵۱۶۴

حمایت نهادهای اجرایی از شوراها ضروری است

به گزارش ایرنا، سید تقی معین الدینی روز یکشنبه در گردهمایی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهای فریدن در سالن 17 شهریور این شهرستان، افزود: شوراها، مصداق بارز سیره نبوی، آموزه های اسلامی و جمهوریت هستند که با تکیه بر همین اصول روز به روز موثر تر واقع شده اند.
به گفته وی شوراها منشا خدمات ارزنده در راستای مطالبات عمومی و درخواست های مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معین الدینی به جایگاه شورا در اندیشه امام راحل(ره) و نظام اجرایی و سیاسی کشور اشاره و بیان کرد: برغم این جایگاه ارزشمند و فاخر، همچنان اجرای این قانون مترقی در برخی بخش ها با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است که باید برطرف گردد.
معین الدینی با قدردانی از تلاش های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای فریدن، افزود: تکاپو، پیگیری و وجود روحیه خدمت در شوراها اثر مستقیمی بر سایر بخش های اجرایی کشور گذاشته است ، به طوری که حمایت این بخش ها را بر انگیخته است.
به گفته وی از زمان دایر شدن دهیاری ها در کشور تا اکنون نزدیک به 20 هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار دهیاری های کل کشور قرار گرفته است که از این میزان افزون بر 15 میلیارد تومان در دولت یازدهم اتفاق افتاده است که نشان از توجه دولت به دهیاری ها و شوراها به عنوان نهاد مردمی دارد.
فرماندار فریدن خاطرنشان کرد: شوراها در مسیر خدمت رسانی و پیگیری مطالبات مردم، سختی های بسیاری را متحمل می شوند که در بیشتر موارد به چشم نمی آید.
امام جمعه داران(بخش مرکزی فریدن) برخورداری ازخلق نبوی را مهم ترین شاخصه شوراها دانست و افزود: شوراها به دلیل آنکه به طور مستقیم با مشکلات و نارضایتی های مردم سر و کار دارند باید به رافت اسلامی و پرهیز از دخالت دادن دیدگاه های شخصی در شورا توجه کنند.
حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی اضافه کرد: مسوولان منطقه ای و استانی باید با حمایت ویژه از شوراها زمینه خدمت گسترده به مردم را فراهم کنند.
وی شوراها را ظرفیتی ارزشمند برای حرکت در مسیر توسعه و آبادانی دانست و افزود: سوره ای به همین نام در قرآن نشان دهنده جایگاه فاخر این نهاد مردمی در جامعه است.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی که با اجرای برنامه های دیگری مانند موسیقی سنتی، شاهنامه خوانی و سرود همراه بود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از اعضای شوراهای شهر و روستاهای فریدن قدردانی شد.
فریدن با 2 شهر و 28 روستا و جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 جامعه خدمت رسانی شوراهای اسلامی شهر شورای اسلامی شهر قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۵۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماندگاری آرمان فلسطین با نامگذاری روز جهانی قدس

«باقر درویش» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایران‌پرس در بیروت درباره اهمیت روز جهانی قدس تصریح کرد: امام خمینی (ره) با ابتکار روز جهانی قدس، اهمیت مساله فلسطین را ماندگار کردند و نتیجه آن نمایش تعهد و حمایت‌های مردمی از فلسطین و قدس است.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین افزود: تداوم مسیر امام خمینی (ره) توسط آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اعتقاد و تعهد عمیق ایشان به آرمان فلسطین را در گفتار و عمل به‌خوبی نشان می‌دهد.   

باقر درویش با بیان اینکه عادی‌سازی روابط برخی اعراب با رژیم صهیونیستی چالش جدی برای مسئله فلسطین است گفت: تعهد ایران به مساله فلسطین مانع انحراف نگاه مردم و دولت‌های اسلامی‌به آرمان فلسطین می‌شود.

وی همچنین افزود: روز جهانی قدس به زنده نگه‌داشتن موضوع فلسطین و گسترش آگاهی مردم منطقه عربی و اسلامی‌برای حمایت از فلسطینیان کمک کرده است.

این فعال حقوق بشر بحرینی با بیان اینکه روز جهانی قدس باید فراتر از یک روز باشد و به رویه‌ای مستمر و پایدار در تعهد به آرمان فلسطین تبدیل شود گفت: دفاع و حمایت از فلسطین و مخالفت با عادی‌سازی روابط، مسئولیت همه امت عربی و اسلامی است.  

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است
  • ماندگاری آرمان فلسطین با نامگذاری روز جهانی قدس
  • فرشاد مومنی: به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود! / اوضاع به نام تولید اما کاملا به کام رباخواران است / نهادهای نظارتی کجا هستند؟
  • درخواست علمای یمن از امت اسلامی درباره غزه
  • رئیس‌جمهور: رفع موانع مردمی‌سازی و مشارکت عمومی در امور خیر ضروری است
  • چکش‌کاری قوانین انتخاباتی/ اصلاح قانون انتخابات شوراها چه شد؟
  • نیوزیلند، چین را به هک پارلمان متهم کرد
  • ادعای انگلیس درباره حمله سایبری نهادهای وابسته به پکن
  • هنجارشکنی در جامعه قابل تحمل نیست/ حمایت از آمران به معروف
  • طغیان رودخانه‌ها در روستا‌های فریدن