Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از اسلامشهر، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در همایش نقش سرمایه انسانی در رونق تولید که در مجموعه علمی تحقیقاتی عصر انقلاب شهرستان اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که با مسئولین تأمین اجتماعی و بانک‌ها داشتیم، مقرر شد مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به همراه حقوق اردیبهشت‌ماه پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر توجه دولت به معیشت کارگران افزود: برای اولین بار در تاریخ کشور با جلساتی که با نمایندگان کارگران و کارآفرینان داشتیم، افزایش ۳۶ درصدی حداقل حقوق و دستمزد کارگران به تصویب رسید که این افزایش حقوق شامل بازنشستگان نیز می‌شود، هرچند که حداقل معیشت۳/۳ درصدی بازنشستگان با حقوق دریافتی آن‌ها فاصله و تفاوت بسیار زیادی دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به اینکه افزایش حقوق بازنشستگان هم به تصویب دولت رسیده و به سازمان تأمین اجتماعی هم ابلاغ‌شده، به‌زودی در حقوق آن‌ها اعمال و پرداخت خواهد شد.

شریعتمداری ادامه داد: به‌منظور تأمین مسکن کارگران با وزارت مسکن و شهرسازی و بانک مرکزی مذاکراتی انجام و به توافقاتی رسیدیم که با اعطای تسهیلات بانکی با سود کم بتوانیم برای جامعه کارگری و بازنشستگان کشوری گام برداریم.

وی ابراز کرد: امسال که به نام سال رونق تولید است تلاش کرده‌ایم به معیشت کارگران که به‌عنوان ستون فقرات تولید هستند، بیشتر توجه کنیم و در بحث تأمین مسکن و معیشت آن‌ها بتوانیم اقداماتی انجام دهیم و برای حل مشکل جامعه بازنشستگان هم تلاش مشابهی را آغاز کرده‌ایم، البته هیچ منتی بر سر بازنشستگان و کارگران نداریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر نقش انسان به‌عنوان اصلی‌ترین محور تولید و اهمیت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان تأکید کرد: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری و با تصویب مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی در اختیار گرفتیم که نیمی از این مبلغ را با تبدیل کردن به ریال از طریق ۴ بانک عامل با سود ۴ تا ۶ درصد در اختیار صنعتگران و تولیدکنندگان قرار داده‌ایم که بالابر ۷۰ درصد این تسهیلات صرف رونق و اشتغال در بخش کشاورزی قرارگرفته است.

شریعتمداری بابیان اینکه  ۳/۲درصد از زنان کشور نیازمند اشتغال هستند، تصریح کرد: اگر ما بتوانیم تسهیلات ارزان‌قیمت برای مشاغل خانگی در اختیار زنان سرپرست خانواده قرار دهیم، در جهت ایجاد اشتغال مولد خانگی، قدم‌های جدی‌تری برداریم، درعین‌حال باید به صنایع بزرگ هم توجه بیشتری شود تا موانع تولید برطرف شود.

وی اضافه کرد: با عقد تفاهم‌نامه با خانم ابتکار معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری مقرر شد تسهیلات ارزان‌قیمت برای اشتغال خانگی در سال رونق اقتصادی به زنان سرپرست خانوار ارائه شود تا با ایجاد اشتغال خانگی ضمن تأمین درآمد خود مانع ورود آسیب‌های اجتماعی در جامعه شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با توجه به درخواست رئیس کانون بازنشستگان کشور، به‌منظور ارائه خدمات بیشتر و پیگیری مطالبات بازنشستگان، به‌زودی خانه امید برای بازنشستگان در شهرستان اسلامشهر راه‌اندازی می‌شود.

شریعتمداری با بیان اینکه تأمین منابع ۷۷۰ هزار میلیارد تومان برای رشد ۸ درصدی اشتغال در کشور محقق شدنی نیست خاطرنشان کرد: اگر کشور بخواهد سمت‌وسوی موفقیت را بپیماید، باید ضمن صیانت از اشتغال موجود به بازوان و اندیشه جوانان و استفاده از فکر مجربین هم اهمیت دهد و توجه داشته باشد که راه برون‌رفت از وضعیت فعلی کشور گرایش به منابع اقتصادی دانش‌بنیان و وجود جوانان خلاق و مغزهای متفکر است.

به گزارش فارس، در پایان این همایش کارآفرینان، کارگران و کارفرمایان عوامل رونق کسب‌وکار در شهرستان اسلامشهر با اهدای لوح و تندیس مورد تجلیل قرار گرفتند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۵۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها

به گزارش «تابناک» به نقل از تجارت نیوز، صولت مرتضوی در مورد زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: طبق آنچه قانون تصویب کرده است باید در فروردین ماه افزایش حقوق بازنشستگان اعمال شود و کام بازنشستگان عزیزمان هم ان‌شا‌الله شیرین شود.

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه با بازنشستگان کشوری و لشکری وضعیت پرداخت‌ها چگونه است، گفت: در مورد بازنشستگان کشوری هم به همین شکل است و افزایش حقوق‌ها در فروردین اعمال می شود اما در مورد بازنشستگان لشکری موضوع دست ما نیست و قطعا هر چه قانون باشد اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در ۱۴۰۳؛ چقدر اضافه شد؟
  • خبر خوش وزرات کار به بازنشستگان تامین اجتماعی
  • زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در پرداخت‌ها
  • افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اعمال می‌شود
  • زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص شد
  • زمان افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی پرداخت می‌شود؟
  • حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چه زمانی افزایش پیدا می‌کند؟