Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:03:12 GMT

سال ۹۷ سالی پر از مشقت برای خانواده شهرداری آبادان بود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۶۱۵۴

سال ۹۷ سالی پر از مشقت برای خانواده شهرداری آبادان بود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حمیدپور عصر امروز در آئین تجلیل از کارگران شهرداری آبادان که در محل حسینیه ثارالله برگزار شد، خطاب به کارگران افزود: عملکرد تک تک شما سبب اجرا و پیشبرد برنامه‌هایی است که ما در شهرداری تعریف می‌کنیم و به طور حتم اگر زحمات شما نباشد هیچ برنامه‌ای اجرا نمی‌شود؛ به همین سبب است که در تقویم روزی به نام روز کارگر ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال ۹۷، به دلیل تغییر در قوانین بودجه‌ای کشور، وضعیت اقتصادی خوبی در شهرداری نداشتیم که امید می‌رود امسال شرایط بهتری رقم بخورد چرا که شما جز قشر زحمتکش شهرداری هستید.

شهردار آبادان یادآور شد: وقتی در کنار شما آمده و شروع به کار کردم وضعیت حقوق و مزایای کارگران و کارکنان شهرداری به هیچ وجه مناسب نبود و نیروهای شهرداری ۲ تا ۶ ماه مطالبات معوق داشتند و لذا تلاشمان را در جهت رفع این مشکل به کار بردیم که البته انجام این کار نیز قدری زمان بر بود.

حمید پور گفت: به مدیران مناطق ابلاغ کردیم که ابتدا باید حقوق و مزایای کارگران پرداخت شود و سپس حقوق کارمندان، به طور حتم امسال در بحث پرداخت معوقات بهتر از سال گذشته عمل می‌کنیم، در حال حاضر موضوع پرداخت معوقات در وضعیت خوبی قرار دارد ضمن آنکه امسال نیز با حمایت شورا وضعیت بهتر از قبل خواهد شد.

شهردار آبادان افزود: بالغ بر ۴۰۰ نفر از همکارانمان مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور (مربوط به سالهای ۸۹ تا ۹۱) همچنان در شهرداری داشتیم که مانده بودند و حق بیمه شأن پرداخت نشده بود و بلاتکلیف بودند، خوشبختانه با صبر و حوصله‌ای که تمام آنها در این باره به خرج دادند، توانستیم ۱۵۰ نفر از این افراد را با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان بازنشسته کنیم ضمن آنکه پیگیر کار مابقی افراد در جهت تعیین تکلیف شأن هستیم.

حمیدپور اظهار کرد: معتقدم کارگری که ۲۵ سال کار کرده باید برود و به زندگی اش برسد، من به نوبه خودم از بابت پرداخت نشدن حق بیمه که این بازنشستگان را با مشکل مواجه کرد، عذرخواهی می‌کنم،

این مشکل بایستی خیلی پیشتر از این رفع می‌شد.

کد خبر 4609258

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری آبادان ابادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

معاون وزیرکار در واکنش به نامه خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰درصدی حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵شنبه‌ها گفت: کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است. درصورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

به گزارش تسنیم، کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

گفتنی است، محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

دیگر خبرها

  • عملیات جمع‌آوری نخاله از سطح شهر از ابتدای سال گذشته در حال اجراست
  • سرکوب دستمزد کارگران و لطمات بزرگی که به کشور تحمیل شده
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • نشست «باید از حقوق کارگران دفاع کرد»
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روز‌های آینده در آبادان و خرمشهر
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند