Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-18@09:15:54 GMT

سلول‎هایی که به جنگ چاقی می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۷۰۴۸

سلول‎هایی که به جنگ چاقی می‌روند

خبرگزاری میزان- محققان سه نوع سلول جدید کشف کردند که برای مبارزه با چاقی موثر خواهند بود.

ه گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، یک تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی دانشگاه "پنسیلوانیا"(Pennsylvania)، سه نوع "نیایاخته آدیپوسیت"(adipocyte progenitor cells) جدید در انسان‌ها شناسایی کرد.

" نیایاخته" یا "سلول پروژنیتور" سلولی است که مانند سلول‌های بنیادی به اشتقاق به یاخته‌های ویژه تمایل دارد اما برخلاف سلول بنیادین، تنها به یک گونه هدف مشتق می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" آدیپوسیت" که سلول‌های چربی هم نامیده می‌شود، بافت‌های چربی را تشکیل می‌دهد که کار ذخیره انرژی از راه چربی را به عهده دارند.

"یینگ چائو"(Ying Chau) و "ویلیام کاتورن"(William Cawthorn) از دانشگاه ادینبرو که در نوشتن این مقاله همکاری کردند، اظهار کردند که ذخیره‌سازی چربی در بدن به این معنی است که یک ذخیره انرژی اضافی برای زمان‌های لاغری در بدن نگه داشته شود.

این دو محقق همچنین نوشتند، یکی از راه‌هایی که دانشمندان برای مبارزه با چاقی بررسی می‌کنند، درک بهتر راه‌های تجمع چربی در بدن است.

تحقیقات پیشین نشان می‌دهد که توسعه چربی به دو طریق اتفاق می‌افتد. یکی از طریق افزایش اندازه سلول‌های چربی و دیگری افزایش تعداد این سلول‌ها.

راه اول باعث چاقی می‌شود و دومی به جلوگیری از آن کمک می‌کند.

محققان همچنین به درک این موضوع رسیده‌اند که توسعه چربی در بدن به تولید آدیپوسیت‌های جدید بستگی دارد که در بافت چربی زندگی می‌کنند.

علاوه بر این‌ها پیش از این نیز محققان دریافته بودند که انواع مختلفی از "نیایاخته‌های آدیپوسیت" در بافت چربی وجود دارد. ولی تاکنون به درک واضحی از نقش این سلول‌ها در گسترش چربی نرسیده بودند.

در تلاش جدید محققان دانشگاه "پنسیلوانیا" سه نوع جدید از "نیایاخته‌های آدیپوسیت" شناسایی شد که در افزایش چاقی موثرند.

این محققان نشان دادند که شناسایی این سلول‌ها می‌تواند به کشف راه‌هایی جدید برای مبارزه با چاقی منجر شود تا در آن‌ها، به جای افزایش اندازه سلول‌های چربی، تعداد آنها افزایش یابد.

 

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فناوری نوین چاقی سلامتی سلول چربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۷۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند افزایش دما ادامه دار است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مریم  بهروزی گفت: جو استان تا فردا بعد از ظهر پایدار است و با توجه به این موضوع احتمال انباشت آلاینده های جوی در مناطق پرتردد استان پیش بینی می شود.

بهروزی افزود: برای فردا روند افزایش دما در پیش رو داریم.

وی ادامه داد: اما از بعد از ظهر فردا تا دوشنبه  با توجه به گذر امواج ، در پاره ای از مناطق استان بارش باران، رعد و برق، گاهی وزش بادهای لحظه ای خواهیم داشت .

دیروز در گرمترین ساعات دمای قزوین به 25 درجه رسید.

دیگر خبرها

  • روند افزایش دما ادامه دار است
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • تداوم روند افزایش دمای هوا در سمنان
  • کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود
  • طراحی اولین اطلس جامع از پیری عضلانی انسان