Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@06:06:24 GMT

سه مرکز آموزش عالی نیشابور در بستر رودخانه ساخته شده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۶۷۷۹۲

سه مرکز آموزش عالی نیشابور در بستر رودخانه ساخته شده‌اند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: در یکی از دانشگاه‌های واقع در بستر رودخانه رشته مهندسی رودخانه تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمد علایی در کارگاه آموزشی رودخانه ها، حقوق مدنی و قوانین کیفری در مشهد گفت:  گرچه وزارت نیرو به دلایل مختلف نتوانسته بطور قاطع حریم و بستر رودخانه ها را مشخص کند اما در پی سیلهای اخیر بیش از هر زمانی اهمیت و اولویت اقدام فوری و بهنگام برای تعیین حریم و بازگشایی تصرفات در حیطه بستر رودخانه ها در همه جای کشور مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: روان شدن سیلاب پس از بارندگی امری طبیعی و به خودی خود نعمت می باشد اما قدامات غیرکارشناسی و رفتارهای نادرست است که این پدیده طبیعی و همیشگی را تبدیل به بلا و مصیبت می کند. 

وی افزود: وقتی در بارشهای اخیر در شهری مانند بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی طی مدت شش ساعت 120 میلیمتر باران می بارد رخداد سیلاب دور از انتظار نیست و باید هشدارها و تدابیر را جدی گرفت. 

دادیار معاونت حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد نیز در کارگاه آموزشی رودخانه ها، حقوق مدنی و قوانین کیفری گفت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب تشخیص و تعیین حریم رودخانه ها توسط وزارت نیرو انجام می شود و در استان‌های مختلف نیز شرکت‌های آب منطقه ای به نمایندگی وزارت نیرو اقدام در این حیطه را بر عهده دارند. 

فرهاد بهشتی افزود: قانونگذار نسبت به رسیدگی سریع به پرونده های مربوط به تصرف حریم و بستر رودخانه ها و همچنین تجاوز به تاسیسات آب و برق تاکید ویژه دارد لذا دادسراها بطور خارج از نوبت مکلف به رسیدگی اینگونه پرونده هستند. 

وی همچنین گفت: اقدام بازگشایی و رفع تصرف از بستر کشف رود و سد کارده با همکاری دادگستری و شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از تجربه های موفق در این زمینه به شمار می رود. 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش عالی پیشگیری از وقوع جرم تجاوز خراسان رضوی قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۷۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حادثه تصادف یک دستگاه تریلر با یک دستگاه خودروی سواری پراید حدود ساعت ۱۳:۳۰ امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۴ و بالگرد اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شدند.

  محمد علیشاهی افزود: همه مصدومان این حادثه به بیمارستان طالقانی و بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.   مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌ های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

 

دیگر خبرها

  • صدور سند برای ۵۶ هزار هکتار از بستر و حریم رودخانه‌ها در خوزستان
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • خبر‌های کوتاه در خراسان رضوی؛ سه شنبه ۴ اردیبهشت
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • اجرای ۱۶ طرح برای جبران کسری آب مشهد
  • ساماندهی حریم رودخانه هروچایی خلخال
  • خط و نشان آموزش و پرورش برای معلم بلاگرها
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • قدردانی استاندار خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی