Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم های فوتبال استقلال ایران و الدحیل قطر از ساعت 20:30 امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می روند تا پنجمین دیدار خود را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگزار کنند. استقلال که در بازی رفت با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف قدرتمند خود شده بود به دنبال این است تا از حریف انتقام بگیرد و با حمایت هواداران پرشور خود وضعیت بهتری در جدول رده بندی گروه سوم پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال که به تازگی با برکناری وینفرد شفر، فرهاد مجیدی را در راس کادر فنی خود می بیند، جدال سختی با تیم متمول و پرستاره فوتبال قطر خواهد داشت. آبی پوشان برای اینکه هنوز امیدهای خود برای صعود را زنده نگه دارند، چاره ای جز برد در این دیدار نخواهند داشت. دیدار شاگردانِ مجیدی با تیم قطری الدحیل در ورزشگاه آزادی، در واقع 25 اُمین نبرد آسیایی استقلالی‌ها مقابل تیم های قطری به حساب خواهد آمد.

استقلال در مجموع 24 بار برابر تیم‌ های قطری به میدان رفته که حاصل این 24 بازی، 12 برد برای آبی پوشان، 4 برد برای تیم ‌های قطری و 8 مساوی بوده است. با این توضیح که یکی از بردهای نماینده کشورمان در ضیافتِ پنالتی‌ها بدست آمده است. در این تعداد بازی استقلالی ‌ها 37 گل زده‌اند و تیم‌ های قطری 25 بار دروازه آبی پوشان را باز کرده‌اند.

السد، الریان، الغرافه و ام صلال، چهار تیمِ قطری بودند که آبی پوشان تا قبل از بازی با الدحیل با آن ها دیدار کرده بودند. الدحیل پنجمین نماینده فوتبال قطر بوده که استقلالی ها به مصاف آن رفته اند. السد با 10 بازی مقابل استقلال بیشترین بازی با آبی پوشان را دارد و پس از این تیم، الریان با 9 بازی، الغرافه به همراه ام صلال با 2 بازی و الدحیل با احتساب دیدار دوشنبه شب استقلال با این تیم نیز 2 تقابل تیم ‌های قطری با استقلال را تشکیل داده اند.

تیم استقلال در طول بازی های خود با باشگاه های قطری توانسته سه بار تیم های این کشور را با نتیجه 3-0 شکست بدهد. آبی پوشان توانسته اند دو بار تیم الریان و یک بار الغرافه را با حساب 3-0 شکست دهند تا این بهترین نتیجه تقابل آن ها با تیم های قطری بوده باشد. سنگین ترین شکست آبی پوشان در مقابل تیم های قطری نیز به تقابل اخیر و بازی 24 آن ها با الدحیل برمی گردد که تیم تحت هدایت وینفرد شفر با نتیجه 3-0 برابر این تیم با شکست روبرو شده است. قبل از آن بهترین برد نمایندگان قطر برابر استقلال در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا بود که تیم السد در ورزشگاه آزادی موفق شد با نتیجه 3-1 آبی پوشان را مغلوب کند.

بهترین گلزن استقلال به تیم ‌های قطری فرهاد مجیدی با 6 گل زده بوده است. بعد از سرمربی کنونی باشگاه استقلال، آرش برهانی با 5 گل زده دومین گلزن آبی پوشان برابر قطری ها بوده است. همچنین پرگل ترین بازی استقلال مقابل نمایندگان فوتبال قطر به تاریخ 9 اسفند 1391 برمی گردد که این بازی 6 گل به همراه داشت. دو تیم الریان و استقلال در قطر در این روز به مصاف هم رفتند که دو تیم در پایان این بازی به تساوی پرگل 3-3 دست یافتند. آرش برهانی، جی لوید ساموئل و جواد نکونام گلزنان این بازی برای تیم استقلال بوده اند.

خسرو حیدری و اللهیار صیادمنش دو بازیکن مصدوم هستند و میلاد زکی‌پور و محمد دانشگر هم به دلیل محرومیت نمی‌توانند آبی پوشان را همراهی کنند. وریا غفوری، امید نورافکن، فرشید باقری، علی کریمی، گادوین منشا، داریوش شجاعیان و روزبه چشمی نفراتی هستند که یک اخطار در پرونده انضباطی‌شان ثبت شده و در صورت دریافت کارت زرد در بازی با الدحیل، دیدار بعدی برابرالعین را از دست خواهند داد.

کریم بوضیاف، کاپیتان الدحیل و سلطان البریک، دو بازیکن کلیدی تیم قطری در بازی با استقلال غایب خواهند بود اما روی فاریا سرمربی جوان الدحیل و دستیار سابق خوزه مورینیو در تیم های چلسی و منچستریونایتد به نفراتی نظیر مهدی بن عطیه، ناکاجیما، المعز علی و یوسف العربی چشم دوخته تا بتواند در تهران به خواسته اش برسد و دست پر زمین را ترک کند. در این گروه الدحیل با هفت امتیاز در رده دوم قرار دارد و استقلال هم با چهار امتیار روی پله سوم ایستاده است. استقلال در هفته چهارم با یک گل مغلوب الهلال شده بود و الدحیل هم در امارات تیم العین را با دوگل مغلوب کرده بود.

با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری از کشور اردن قضاوت دیدار دو تیم استقلال و الدحیل در هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا را برعهده خواهد داشت. ادهم محمد داور اول این مسابقه است و احمد مونس و محمود مصطفی حسن کمک داورهای اول و دوم این مسابقه خواهند بود تا احمد فیصل به عنوان داور چهارم در تهران حاضر شود. محمد سعید المصری از کشور سوریه مسئول برگزاری این مسابقه است و وون جونگ چول از کره جنوبی کار نظارت بر تیم داوری را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال ایران فوتبال لیگ قهرمانان آسیا ورزشگاه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک و خوشحالی اسطوره استقلال از شکست الهلال | انتشار عکس تاریخی

تیم فوتبال العین امارات با وجود شکست ۱-۲ برابر الهلال در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به واسطه برتری ۲-۴ در دیدار رفت، راهی فینال این مسابقات شد.

العینی‌ها که تنها قهرمانی خود در این تورنمنت را در سال ۲۰۰۳ به دست آوردند، از آن مسابقات یک فوق ستاره ایرانی را به خاطر دارند که محبوبیت بی‌نظیری در استقلال دارد؛ فرهاد مجیدی!

فرهاد که پیش از بازی هم با انتشار ویدیو گلزنی خود در نیمه‌نهایی آن مسابقات برای العین و شاگردان کرسپو آرزوی موفقیت کرده بود، حالا با انتشار تصویری از عکس تیمی العینِ قهرمان آسیا با حضور خودش، صعود به فینال را به اعضای تیم سابق خود، تبریک گفت.

کد خبر 846817 برچسب‌ها ویژه ورزشی فرهاد مجیدی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • عکس| تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی
  • پاشنه آشیل فاتح توپ طلا در پرسپولیس | جثه بزرگی که دردسرساز هم می شود
  • یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی
  • تبریک فرهاد مجیدی به العین به زبان عربی! + عکس
  • تبریک و خوشحالی اسطوره استقلال از شکست الهلال | انتشار عکس تاریخی
  • اسطوره استقلال، خوشحال‌ترین ایرانی از شکست الهلال!
  • پایان فصل برای مهدی‌پور؛ هافبک استقلال زیر تیغ جراحان رفت
  • ماجرای بازوبند کاپیتانی استقلال پس از محرومیت حسین حسینی
  • تکلیف بازوبند کاپیتانی استقلال چه می‌شود؟
  • ادامه دومینوی پیروزی سرخابی‌ها و انتقام سپاهان از انزلی‌چی‌ها