Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت با اشاره به اینکه دو هزار و ۸۰۰ هکتار زمین برای کشاورزی از منابع طبیعی آزاد شده است، گفت: گاهی یک روستای کوچک نقش یک پادگان هزار نفری را بازی می کند و امنیت کشور را تثبیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فریدونشهر، «اکبر ترکی» در شورای اداری فریدونشهر با بیان اینکه در سال رونق تولید کشور های استکبار جهانی می خواهند با فشار اقتصادی مردم را در مقابل دولت، نظام و حاکمیت قرار دهند، گفت: دشمن با ایجاد مشکلات اقتصادی و تحریم های جدید فاصله را میان مردم و مسئولان بیشتر کند و هر روز مسایلی را به پیش برند اما حرکت باید رو به جلو صورت گیرد و در تنگناها تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تفویض اختیادات  از استان به شهرستان سبب می شود که ادارات با اختیارات بیشتری با مردم مواجه شوند و در موارد مختلف مانند کشاورزی، صنعت و غیره مشکلات آنها  را حل کنند، بیان کرد:  اعتبارات ملی و استانی  در شهرستان، آن اندازه که عدالت باید به شهرستان تخصیص می یابد و مسئولان موظف هستند مقدار بودجه تخصیص یافته را افزایش دهند و یا در مصرف آن صرفه جوبی کنند و اگر بودجه ای ابلاغ می شود مسئول با در نظر گرفتن تمام بودجه و با اجرای پروژه ها و رشد فیزیکی آن، تخصیص بودجه را  افزایش خواهد داد.

 

تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای قیر رایگان

وی به اختصاص شش هزار میلیارد تومان قیر رایگان با وجود کمبود بودجه اشاره کرد و با بیان اینکه  مقداری از سهم قیر فریدونشهر در سال گذشته اختصاص بافته و درصدی ازآن باقی مانده است، ادامه داد: یک و نیم میلیارد تومان در اختیار بنیاد مسکن کشور قرار دادیم و بنیاد مسکن نیز 3 میلیارد تومان اختصاص  خواهد داد که اضافه بر بودجه اختصاص یافته به آن  است.

 

ترکی با یادآوری اینکه آرزوی مردم پیشکوه وپشتکوه گاز رسانی  بوده از کلنگ زده شدن طرح با تلاش های صورت گرفته  در آینده نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد:  100 میلیون تومان در سال گذشته برای ساختمان بیمه سلامت اختصاص یافته که  امید است در سال 98 نهایی و به اتمام برسد و درمانگاه تامین اجتماعی نیز تکمیل شود.

 

اعتقادی به گران فروشی پیاز و سیب زمینی  نداریم

 این نماینده مجلس  با اشاره به اینکه فاضلاب فریدونشهر به دلیل سرچشمه زاینده رود بودن حساس است  و با وجود تنگناها به ردیف اعتبار شهر داران اضافه شد، از ارائه گزارش کار آن وادامه  پیگیر های خود را در این مورد خبر داد و عنوان کرد: نباید فقط به مناسبت شعار سال، شعار دهیم و کارها را براساس اصول اقتصاد مقاومتی که دانش بنیان بودن، مردمی بودن و عدالت محور بودن است در شهرستان انجام گیرد.

 

وی با تاکید بر این موضوع که  نباید به میزان زیادی به  دنبال سر مایه گذار ازخارج شهرستان بود، تبیین کرد:سرمایه گذار از خارج شهرستان برای کارهای عمرانی و پروژه های اقتصادی در زمینه های مختلف و در چهار شهرستان،  حداکثر می توان 20 درصد سرمایه گذار آورد و یک نکته دقت شود اگر امروز مشکل آب در منطقه وجود دارد فردا مشکل خاک خواهیم داشت و منابع طبیعی بسیاری را برای پروژه های بزرگ چند صد میلیاردی بدهیم تا 10 نفر را استخدام کنند! و مردم مشارکت کنند با ایجاد صنایع تبدیلی و تعاونی ها اشتغالزایی خوبی در منطقه شکل گیرد،  راه را باید باز کرد  و تمهیدات مناسب در مدیریت صورت بگیرد.

 

 ترکی  با یادآوری اینکه محصول اصلی منطقه سیب زمینی و پیاز  است و با تاکید بر اینکه از هم اکنون باید به فکر بود و تنظیم قیمت کرد به گونه ای که برای کشاورز نیز صرفه اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: اعتقادی به قیمت های بالای 5 هزار و 10 هزار تومان  نداریم، بعضی درحال سو استفاده هستند که این محصولات با این قیمت ها که به دست مردم می رسد و مردم منطقه  محصول خود را 400 یا  تومان 500 فروختند و لذا باید یک تعادل بخشی بین صادرات و واردات صورت بگیرد.

 

تقویت روستا ضامن امنیت کشور

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت   با یاد آوری اینکه دشمن برای بردن دام و گندم و محصولات وارد شده است و روستا بدون دامداری سنتی بی معنا خواهد بود و لذا دامداری سنتی باید تقویت شود تا نتایجی بعدی از آن حاصل نشود، اظهار کرد: گاهی شنیده می شود که می گویند اگر یک هتل پنج ستاره نیز در منطقه پشتکوه ساخته شود برای مردم فایده ندارد، این خلط مبحث است زیرا اگر در روستایی فقط پنج نفر زندگی کنند گاهی نقش یک پادگان هزار نفری را بازی می کنند و امنیت کشور را تثبیت می کنند و حق با مردم است.

 

وی  با  اشاره به اینکه دو هزار و 800 هکتار از زمین های منابع طبیعی برای کشاورزی آزاد شده و تنها 130 هکتار آن برای روستای معروف آباد است و با اشاره به تکلیف رهبرمعظم انقلاب به دولت برای تامین خسارت سیل خارج از صندوق ملی، افزود: رهبری سه بار در سال جاری دستور برداشت از صندوق توسعه ملی را مانند برداشت 200 میلیون یورو برای آب روستایی و آبیاری قطره ای  و یا 200 میلیون یورو برای آبخیزداری داده است.

 

ترکی با اشاره به اینکه پیگیر طرح های آبخیزداری در سطح منطقه است و با تاکید براینکه  اگر مدیریت خوب و اتحاد و همدلی وحود داشته باشد راه پیشرفت باز خواهد بود، از برگزاری مجمع نمایندگان استان و حضور و همراهی استاندار در روز چهارشنبه و پنج شنبه  در شهرستان های فریدونشهر و بویین میاندشت خبر داد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان ماه رمضان مرحله کشوری خبرگزاری شبستان مشهد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مراسم افتتاحیه ماه مبارک رمضان روز معلم قیمت پیاز آبخیزداری فریدونشهر صندوق توسعه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۸۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر جهاد کشاورزی آبادان افزود: برداشت خوشه‌های گندم از سطح یک هزار و ۱۲۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان توسط کمباین‌های مهاجر در نهرعلیشیر اروندکنار آغاز شده است.
حسن دشتی نژاد با بیان اینکه کشت گندم در ۲ رقم مهرگان و چمران ۲ در مناطق تحت پوشش سه مرکز جهاد کشاورزی اروندکنار، ابوشانک و منیوحی آغاز شده گفت: برداشت گندم تا اواخر اردیبهشت ماه در دهستان‌های نوآباد، نصار، روستای مدن و روستای صیداویه ادامه دارد.
او ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۲ هزار و ۲۵۰ تن گندم از این سطح برداشت شود و تاکنون برداشت توسط چهار کمباین جان دیر آغاز شده که در روز‌های آینده به ۶ دستگاه افزایش خواهد یافت. 
با پایان برداشت گندم کشت محصولات تابستانه از جمله کنجد، ذرت علوفه‌ای و سُرگوم آغاز خواهد شد.
آبادان ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و بیش از ۲ میلیون نفر نخل خرما دارد.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • ۷۰ درصد از مردم از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کنند
  • وقتی که همت به پشتوانه اراده به ثمر می‌نشیند
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آزاد سازی ۲۱۱ هکتار زمین ملی و دولتی در استان اصفهان
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از یک هزار و ۱۲۵ هکتار گندم زارهای آبادان
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار