Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: نیازهای مددجویان بهزیستی با توجه به وضعیت بد اقتصادی افزایش داشته است و خیرین به سه روش نقدی، کالایی و خدماتی می‌توانند به بهزیستی کمک کنند.

علی اصغر شاهزیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص موضوع اشتغال افراد تحت پوشش بهزیستی، اظهار کرد: سال ۹۷ به برای سه هزار و ۲۳۴ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی سطح استان اصفهان ایجاد اشتغال شد که همه این تعداد در سامانه بهزیستی کشور ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه یک هزار و ۴۷۰ نفر وام اشتغال دریافت کردند، افزود: مبلغ کل این تسهیلات رقمی معادل ۲۵ میلیارد تومان بوده که به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت پنج ساله و سقف ۲۰ میلیون تومان برای هر مددجو بوده است که به افراد دارای مجوزهای شغلی، پروانه مشاغل خانگی یا پروانه کسب اختصاص یافته است.

معاون امور مشارکت های مردمی بهزیستی استان اصفهان در خصوص کمک‌های بلاعوض به مددجویان گفت: در سال ۹۷ تعداد ۷۹۴ نفر از مددجویان و معلولین از کمک‌های بلاعوض استفاده کرده‌اند که این خدمات شامل پرداخت حق بیمه خویش‌فرما، پرداخت حق بیمه سهم کارفرما و پرداخت یارانه ارتقای کارآیی معلولین است.

خدمات بهزیستی به کارفرمایانی که معلولین را بکار بگیرند 

وی در خصوص پرداخت حق بیمه خویش‌فرما، اظهار کرد: اگر مددجویی خود را بیمه اختیاری به صورت خویش‌فرما کند حق بیمه مددجو از جانب بهزیستی به مددجو پرداخت ممی‌شود همچنین کارفرمایانی که مددجویان بهزیستی را بکار بگیرند  ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را بهزیستی به کارفرما پرداخت می‌کند.

وی خدمات به کارفرما در صورت بکارگیری معلولین تحت پوشش بهزیستی گفت: اگر کارفرمایی معلول تحت پوشش بهزیستی را بکار بگیرد و طبق قانون کار حقوق و بیمه او را بدهد بهزیستی تا ۵۰ درصد حداقل حقوق قانون کار به کارفرما برگشت داده می‌شود که به آن یارانه ارتقای کارآیی معلولین اطلاق می‌شود.

معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه جمعا ۷۹۴ نفر از این خدمات استفاده کردند، تصریح کرد: مبلغی حدود یک میلیاردو ۹۰۰ میلیون تومان در حوزه این ۳ خدمت بهزیستی در سال ۹۷ پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه بهزیستی در موضوع کاریابی مددجویان هم فعالیت دارد، اظهار کرد: بهزیستی در سال ۹۷ برای هزار و ۷۶۴ نفر در بخش‌های مختلف خصوصی و مزدبگیری کاریابی کرده است.

شاهزیدی در خصوص دیگر خدمات حوزه اشتغال بهزیستی گفت: بهره‌مندی مددجویان از بیمه هدفمندی یارانه‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی کسب‌وکار، ایجاد بازارچه‌های اشتغال از دیگر خدمات بهزیستی برای افراد تحت پوشش بوده است.

وی در خصوص تسهیلات خرید یا ساخت مسکن به مددجویان بهزیستی فاقد مسکن، اظهار کرد: در تفاهم‌نامه چندگانه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفین و اداره راه وشهرسازی مقرر شد برای خانواده‌های دارای حداقل دو عضو معلول ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ساکنین شهرها اختصاص دهند که ۱۵ میلیون تومان از این مبلغ را بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون بهزیستی و پنج میلیون تومان آن را خیرین مسکن‌ساز تامین می‌کنند.

معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان افزود: برای خانواده‌های دارای دو معلول روستایی ۱۸ میلیون کمک بلاعوض درنظر گرفته شده که از این مبلغ ده میلیون بنیاد مسکن، شش میلیون بهزیستی و دو میلیون آن را انجمن خیرین مسکن‌ساز تقبل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه معلولین روستایی از ۲۵ میلیون تومان وام بهسازی بنیاد مسکن هم استفاده می‌کنند، تصریح کرد: برای خانواده‌های دارای دو معلول شهری ۵۰۲ سهمیه و برای خانواده‌های روستایی ۱۰۰ سهمیه کمک هزینه خرید یا ساخت مسکن است که این تفاهم نامه از ابتدای سال ۹۵ اجرایی شد و مدت اجرای آن سه سال بوده و با توجه به اینکه برای همه خانواده‌های دارای چند عضو معلول تامین مسکن نشده این رویه همچنان تداوم دارد.

اشتغال و مسکن مددجویان از مهمترین مشکلات بهزیستی است

شاهزیدی در خصوص میزان کمک بلاعوض برای تامین مسکن مددجویان گفت: برای خانواده‌های شهری دارای معلول نه میلیارد ونهصدوچهل میلیون تومان و برای خانواده‌های روستایی یک میلیاردو ۳۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه خانواده‌های نیازمند یا دارای یک عضو معلول هم می‌توانند از کمک بهزیستی بهره‌مند شوند، افزود: حداکثر سقف اعتبار برای خرید یا ساخت مسکن برای این دسته از مددجویان ده میلیون تومان است که در سال ۹۷ به ۱۸۰ خانواده تحت پوشش با اعتباری بالغ بر نهصد میلیارد تومان کمک شد.

معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان با ابراز قدردانی از خیرین در خصوص لزوم همکاری بیشتر خیرین، گفت: دو بحث اشتغال و مسکن از بزرگترین مشکلات مددجویان بهزیستی است که از خیرین درخواست داریم در این دو حوزه بهزیستی را یاری کنند اگرچه در گذشته هم خدمات و کمک‌های ارزشمندی به بهزیستی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نیازهای مددجویان با توجه به وضعیت بد اقتصادی افزایش داشته است، تصریح کرد: خیرین به سه روش می‌توانند به بهزیستی کمک کنند که در روش نقدی خیرین پول واریز می‌کنند روش دیگر کمک‌های کالایی غیرنقدی است که با کالای موردنیاز کمک‌رسانی می‌کنند و نوع دیگر کمک‌های خدماتی است که افراد خیر از تخصص خود در امور بهزیستی همکاری می‌کند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشتغال بهزیستی معلولين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۸۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟

زی‌سان: از چند روز گذشته خبری تحت عنوان «خبر خوش برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد/ واریز این مبلغ تا ساعاتی دیگر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی» در برخی رسانه‌های زرد و فیک‌نیوزها منتشر شده است. اما شواهد نشان می‌دهد دستکم تا هفته آینده خبری خوبی برای مددجویان کمیته امداد و مستمری بگیران بهزیستی مخابره نخواهد شد. 

ماجرا از این قرار است که هنوز تکلیف اضافه حقوق مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد مشخص نشده است و محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) درباره میزان افزایش حقوق مستمری بگیران توضیحاتی ارائه داد.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور) گفت: در روز‌های گذشته، نشستی با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان ایشان در مورد افزایش مستمری بازنشستگان و نرخ این افزایش داشتیم که به جمع‌بندی نرسیدیم؛ این نشست نتیجه‌ای نداشت و قرار شد هفته آینده مجدداً نشستی برگزار و در مورد میزان افزایش مستمری ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری شود.

خواسته‌ی ما، اجرای دقیق مر قانون است؛ ما به صراحت خواستار اجرای قانون هستیم؛ به طور مشخص بایستی ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی اجرایی شده و مستمری بازنشستگان به اندازه‌ی میزان افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

انتظار می‌رود نرخ افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در نشست هفته آینده با مدیرعامل و مدیران و کارشناسان سازمان تعیین تکلیف شود

tags # افزایش حقوق سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • مسکن پس از ماه سرگیجه؛ پیش‌بینی وضعیت آینده بازار
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • توزیع بیش از ۸ میلیارد ریال فطریه میان مددجویان بهزیستی البرز
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد