Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی فرشادان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر، گفت: مسائل و ابهامات زیادی در این واگذاری وجود دارد و در حال تحقیق و بررسی هستیم تا در صورتی که حیف و میلی از بیت‌المال صورت گرفته باشد، این اموال پس گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در این واگذاری تخلفات کلانی رخ داده است که به دنبال جمع‌آوری مدارک و مستندات برای ارائه در صحن علنی مجلس هستیم، افزود: در حال حاضر اعضای این هیئت تحقیق و تفحص به همراه کارشناسان و افرادی از دستگاه‌های مربوطه در حال بررسی این تحقیق و تفحص هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر، درباره هزینه‌های این تحقیق و تفحص، تصریح کرد: ما هنوز مبلغی برای انجام این تحقیق و تفحص دریافت نکرده‌ایم اما هیئت رئیسه مجلس برای همه تحقیق و تفحص‌ها معمولاً مبلغ مشخصی و در حدود ۳۰ میلیون تومان به اعضای هیئت تحقیق و تفحص پرداخت می‌کند.

فرشادان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با وجود آنکه مجلس ابزارهای نظارتی دیگری چون سوال، استیضاح و تذکر دارد، برخی از نمایندگان صرفاً به دنبال تحقیق و تفحص هستند که اقدامی هزینه‌بر است، گفت: نمایندگان از همه ابزارهای نظارتی خود استفاده می‌کنند اما گاهی اوقات شرایط به گونه‌ای است که صرفاً با ابزار تحقیق و تفحص می‌توان نتایج کافی را به دست آورد.

وی با اشاره به اینکه این تحقیق و تفحص نزدیک به یک سال و نیم در کمیسیون‌های مختلف مجلس مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، متذکر شد: ما چندین بار سوالات خود درباره عدم رعایت منافع بیت المال و ابهام در این واگذاری را در جلساتی با حضور وزرایی چون نفت و رئیس سازمان خصوصی‌سازی مطرح کردیم اما پاسخ آنان قانع کننده نبود و تصمیم به تحقیق و تفحص گرفتیم.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اغلب تحقیق و تفحص‌ها نیمه‌کاره می‌مانند و نتایجشان هم اعلام نمی‌شود؟، تصریح کرد: گاهی اوقات نمایندگان به دلیل عدم همکاری نهادها و سازمان‌های ذیربط نمی‌توانند مستندات کافی را به دست آوردند اما با وجود همه این موانع ما قطعاً گزارش تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر را با مستندات کافی آماده و به هیئت رئیسه جهت قرائت در صحن علنی مجلس ارائه می‌دهیم.
 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی

به گزارش "ورزش سه"، شروین اسبقیان پیرامون واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌گوید: واگذاری این دو باشگاه مردمی که جزو مفاخر ورزش هستند و افتخاراتی برای کشور کسب کرده‌اند، در دست سازمان خصوصی‌سازی است و آنها کار را به صورت جدی دنبال می‌کنند، اما سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز واگذاری تعیین شده است.

وی افزود: همانطور که استحضار دارید یکی از آرزوهای دیرینه هواداران بود که تکلیف این دو باشگاه مشخص شود. در دولت‌های قبل اتفاق خاصی نیفتاد، اما در دوره‌ای که آقای هاشمی حضور دارند، بسیار جدی پیگیری کردند و شخص آقای رئیس جمهور هم ورود کردند. روزش مشخص شده و قطعا پیگیری و دنبال می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی هم پیگیر است. مشکل خاصی وجود ندارد.

او در مورد احتمال واگذاری به کنسرسیوم بانکی و همچنین پتروشیمی پاسخ داد: اینها صحبت‌هایی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود، اما روز واگذاری که سوم اردیبهشت ماه است، مشخص خواهد شد که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی
  • انجام طرح تحقیق و تفحص از بلوار مرحوم ابوترابی
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!
  • واگذاری پرسپولیس به 4 بانک، استقلال به یک هلدینگ
  • مالکان جدید استقلال و پرسپولیس مشخص شدند