Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،حیدر ویسی با بیان اینکه گونه‌های مختلف زیستی موجود در این موزه در ۳۴ غرفه نگهداری می‌شود،کفت: ۲۷ نمونه تاکسیدرمی شده از پستانداران، ۲۱۲ نمونه پرندگان و ۱۰ نمونه آبزیان در موزه تاریخ طبیعی استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: از دوزیستان پنج نمونه، خزندگان ۱۴ نمونه، حشرات ۱۵۰ نمونه، بی مهرگان ۳۱ نمونه و سنگ و کانی هم ۱۸ نمونه در این موزه نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان افزود: در حال حاضر سه نمونه از اسکلت پرندگان، یک نمونه از اسکلت ماهی و یک نمونه از اسکلت لاک پشت هم در این موزه داریم.

ویسی با اشاره به اینکه بازدید از این موزه تنها در وقت اداری امکان پذیر است، یادآور شد: بازدید از موزه با هماهنگی انجام شده برای تمام اقشار رایگان است.

گفتنی است؛ فعالیت رسمی موزه تاریخ طبیعی کردستان از سال ۸۱ در فضایی به مساحت ۴۰۰ مترمربع در ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست آغاز شد.

انتهای پیام/م

بازدیدرایگان از موزه تاریخ طبیعی کردستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناظر طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۶۹۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید ۳۸۱ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از بازدید ۳۸۱ هزار و ۳۹۶ نفر از جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی این استان از نوروز امسال تاکنون خبر داد.

وی گفت: این تعداد بازدیدکننده از ۲۵ اسفند سال گذشته تا شش فروردین جاری از موزه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، دست‌ساز، طبیعی و تفریحی استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: از مجموع یاد شده ۶۹ هزار و ۵۲۳ نفر از جاذبه‌های تاریخی و ۱۸۸ هزار و ۸۳۷ نفر از جاذبه‌های طبیعی بازدید کرده‌اند.

حسن‌پور با اشاره به وجود تعداد هفت موزه در استان نیز اظهار داشت: در مدت یاد شده ۵۳ هزار و ۷۸۳ نفر نیز از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش گردشگران نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: این کاهش حضور گردشگران به دلیل وضعیت جوی استان و بارش‌های مداوم رحمت الهی در شهرهای مختلف لرستان و هم‌زمان بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان بوده است.

کد خبر 6062931

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ١۵ هزار و ۵۰۰ نفر از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی لرستان
  • نمایش تنوع اکوسیستمی لرستان در موزه تاریخ طبیعی
  • بیش از ٨۶٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند
  • بیش از ٨٦٧ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری کردستان بازدید کردند
  • نمایش تنوع اکوسیستمی لرستان در موزه تاریخ طبیعی + فیلم
  • بازدید ۳۸۱ هزار و ۳۶ نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه‌های اردبیل
  • بازدید بیش از ۱۰هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل
  • بازدید ۳۸۱ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار نفر از موزه های اردبیل