Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، هادی ابوی  با انتقاد از رها شدگی قیمت‌ها در بازار گفت: علیرغم آنکه سال گذشته هشدار دادیم که دستگاه‌های نظارتی باید قاطعانه در آشفته بازار قیمت‌ها ورود کنند و با شناسایی متخلفان جلوی افزایش غیر منطقی قیمت‌ها را بگیرند، اما می‌بینیم که این امر رها شده و دلالان به راحتی برای بازار نرخ تعیین می‌کنند و مردم را نسبت به بالا و پایین شدن قیمت‌ها سرگردان و عصبی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظارت قوی باشد ماکارونی بیشتر از ۳,۰۰۰ تومان نمی‌شود

وی اعلام نرخ قانونی قیمت اقلام مصرفی در بازار را خواستار شد و گفت: وظیفه اعلام قیمت‌ها برعهده هر دستگاه و سازمانی که هست انتظار داریم یکبار قیمت‌های جدید کالا را اعلام کنند تا هر چند روز یکبار قیمت جدیدی در بازار سر در نیاورد و شاهد آشفتگی بازار و نارضایتی مردم نباشیم. اگر نظارت قوی باشد کسی حق ندارد ماکارونی را از ۳,۰۰۰ تومان بیشتر بفروشد و یا اگر نرخ جدیدی تعیین می‌شود اجازه ندهند ۲۰ درصد هم روی کالایی که قیمت‌گذاری شده کشیده شود.

فرهنگ خرید و مصرف را تقویت کنیم

این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: علیرغم آنکه سازمان‌های نظارتی و بازرسی و تعزیرات نقش بازدارندگی داشته و در انجام وظایف خود اهتمام و تلاش شبانه روزی دارند ولی معتقدم پیش از این کار، باید فرهنگ خرید و مصرف را در مردم تقویت کنیم تا برای هر افزایش قیمتی که اعلام می‌شود، شاهد رفتارهای هیجانی نباشیم.

ابوی تاکید کرد: دولت باید به عنوان تنظیم کننده اصلی روابط کار و یکی از شرکای اجتماعی، جلوی افسارگسیختگی قیمت‌ها را بگیرد. البته این کار با بخشنامه و دستورالعمل اجرایی نمی‌شود و برخورد قاطع می‌طلبد.

افزایش ۴۰۰ هزار تومانی دستمزد، فروردین ماه بعلیده شد

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران در پایان با اشاره به افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حداقل مزد کارگران در سا ل ۱۳۹۸ گفت: از بیرون که به قضیه نگاه می‌کنیم همه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی را گل و بلبل می‌بینند و می‌گویند رقم قابل توجهی است ولی واقعیت این است که این پول همان فروردین ماه تمام شد و با خوابی که بازار از قبل برای آن دیده بود، اجاره بهای مسکن، هزینه ایاب و ذهاب، افزایش سریع نرخ بلیت اتوبوس، تاکسی و حامل‌های انرژی، ۴۰۰ هزار تومانی که بعد از سال‌ها به کارگران اضافه شده بود یکجا بلعیده شد.

به گزارش ایسنا، شورای عالی کار اسفند ماه سال گذشته افزایش حداقل حقوق و دستمزد سال ۱۳۹۸ کارگران را ۳۶.۵ درصد تعیین کرد. با این افزایش پایه حقوق کارگران ۴۰۰ هزار تومان بیشتر شد، اما این افزایش مزد لابه لای افزایش قیمت‌ها در همان روزهای نخست سال گم شد و خود را نشان نداد.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تاکسی تعزیرات حقوق کالاهای اساسی گرانی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۰۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دولت به اظهارات روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به اظهارات اخیر حسن روحانی درباره گرانی بنزین در آبان ۱۳۹۸، نوشت:

بیشتر بخوانید؛ قیمت بنزین گران نمی‌شود

«لطفا با مردم صادق باشید و تاریخ را درست روایت کنید! در ۸ سال که با مردم صداقت نداشتید و نتیجه آن سقوط محبوبیت دولت به ۷ درصد در پایان دوره ریاست‌جمهوری‌ شد اما حداقل امروز تمرین کنید که با مردم صادق باشید!

هم وزیر کشور وقت و هم معاون وی بارها گفتند که از زمان دقیق اجرای گرانی بنزین خبر داشتید و معلوم نیست چرا حتی سخنان منصوبان خود را رد می‌کنید. در جلسه مورد اشاره هم اولا گرانی بنزین قبلا در دولتتان تصویب شده بود و صرفا در یکی از جلسات هماهنگی سران قوا از جنبه اطلاع‌رسانی مطرح شد ‏و نه از جنبه تصویب.

ثانیا تنها نحوه هزینه کردِ درآمدهای ناشی از افزایش قیمت بنزین در جلسه سران تصویب می‌شود نه زمان و چگونگی اجرای آن! در همان جلسه و پس از آن به‌صورت مکتوب، آقای رئیسی پیش‌شرط افزایش قیمت بنزین را صحبت با مردم و اقناع عمومی برای پذیرش ضرورت‌های این کار مطرح کردند، نه اجرای یک‌شبه و غافلگیر کردن مردم! طوری مردم را غافلگیر کردید که خودتان هم صبح جمعه فهمیدید! همین دروغگویی‌هاست که باعث رد صلاحیت می‌شه!

‏البته آقای رییسی در هنگامه مسئولیت به توصیه خودش عمل کرد. در سال ۱۴۰۱ برای حذف رانتی ۴۲۰۰ با مردم صحبت کرد و افکار عمومی را جریان گذاشت و اقدامات جبرانی دولت را برای مردم تشریح کرد. بعد طرح بدون تنش اجرا شد.»

حسن روحانی به‌تازگی در گفت‌وگویی اظهار کرده که از تاریخ دقیق افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ اطلاع نداشته و از «زیرنویس شبکه خبر» متوجه افزایش قیمت بنزین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225523 برچسب‌ها حسن روحانی

دیگر خبرها

  • واکنش دولت به اظهارات روحانی درباره گران‌شدن بنزین در سال ۹۸
  • وزیر کار: قانون نگفته حقوق کارگران عین تورم باشد
  • حقوق کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟
  • منتظر ارزانی خودرو باشیم یا گرانی؟
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟