Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:32:56 GMT

بروکراسی اداری مانع راه اندازی مرکز حاد توانبخشی قزوین

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۱۳۶۰

بروکراسی اداری مانع راه اندازی مرکز حاد توانبخشی قزوین

قزوین - ایرنا - مرکز حاد توانبخشی معلولان و ایثارگران قزوین با گذشت 2 سال از تامین تجهیزات و آماده بهره برداری بودن، همچنان در گیر و دار بروکراسی اداری و معطل صدور پروانه است.

به گزارش ایرنا، هم اکنون جانبازان و معلولان زیادی در قزوین برای تامین پروتز مورد نیاز خود که نیازی مستمر است مجبورند در سال چندین بار به شهرهای نزدیک از جمله تهران و زنجان مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قزوین با وجود هزاران جانباز و معلول هنوز فاقد چنین مرکزی است و رفت و آمد افرادی با این نیازها به سایر استان ها با این وضعیت جسمی رنج معلولیت برای آنان را دو چندان کرده است.
جمعیت هلال احمر قزوین از چند سال گذشته اقدام به ایجاد مرکزی در این خصوص کرده اما ظاهرا فعالیت آن با وجود تامین تجهیزات و فضا به دلیل آنچه که مربوط به عدم صدور پروانه می باشد همچنان آغاز نشده است.

**وزارت بهداشت مسئول صدور مجوز مراکز توانبخشی
مدیرکل بهزیستی قزوین در خصوص مجوز فعالیت چنین مراکزی گفت: ارایه مجوز فعالیت برای خدمات توانبخشی به دو دسته تقسیم می شود که در دسته اول برای خدمات خاص فیزیوتراپی برای مددجویان تحت پوشش به منظور ارایه خدمات اجتماعی، سازمان بهزیستی مجوز فعالیت می دهد.
علیرضا وارثی افزود: در دسته دوم این گونه خدمات که عمدتا مربوط به مراکز جامع توانبخشی پزشکی هستند که بخش های مختلفی از خدمات را از جمله فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی،شنوایی سنجی و بینایی سنجی دربرمی گیرند، ارایه مجوز بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی است.
وی اضافه کرد: در یکی از این موارد که مرکز فیزیوتراپی کانون معلولان توانا بود دستگاه های نظارت بازرسی وزارت بهداشت به دلایل قانونی مجوز صادر نکردند و وزارت بهداشت آن را منوط به معرفی مسئول فنی کرده است.

**هلال احمر قزوین در صورت صدور پروانه برای ارایه خدمات توانبخشی آمادگی دارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین نیز گفت: پس از 1.5 سال پیگیری برای دریافت تجهیزات مرکز توانبخشی در استان در نهایت در اواخر سال 96 تجهیزات مربوط به این مکان کامل شد.
حسن آصفی افزود: این تجهیزات در آن زمان با نرخ ارز دولتی که کمتر از 40 هزار ریال بود خریداری شد و پس از آن نیز ضمن آغاز مذاکرات با دانشگاه علوم پزشکی جهت صدور پروانه، فضای لازم نیز در محل درمانگاه جمعیت هلال احمر به مساحت 300 متر مربع فراهم شد.
آصفی ادامه داد: از آن زمان تاکنون هنوز منتظر صدور پروانه فعالیت این مرکز از وزارت بهداشت هستیم اما به دلایل بوروکراسی پیچیده هنوز این اتفاق نیافتاده است، البته موافقت اصولی آن در فروردین ماه اخذ شد.
وی همچنین گفت: البته فعلا بخش کاردرمانی این مرکز ارتوپدی فنی آغاز به فعالیت کرده اما سایر بخش ها همچنان در انتظار پروانه است و به محض صدور پروانه آمادگی فعالیت آنها را نیز خواهیم داشت.
آصفی افزود: حدود پنج هزار جانباز و معلول در قزوین زندگی می کنند که برای تهیه اندام های مصنوعی و پروتز خود مجبورند مسافت سفر طولانی به تهران و زنجان را طی کنند در حالی که با راه اندازی مرکز ارتوپدی فنی قزوین، آن هم در بخش مرکزی شهر این نیاز آنها به خوبی برطرف خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین افزود: مراکز فعلی ارتوپدی فنی که در بخش خصوصی فعال هستند، خدماتی در حد کارهای تعمیر جزیی و ساخت کفش طبی انجام می دهند اما خدمات مربوط به ساخت و تعمیر دست یا پا و یا سایر اندام های مصنوعی در قزوین انجام نمی شود و با راه اندازی مرکز جامع توانبخشی این نیازها بر طرف خواهد شد.

**موافقت اصولی راه اندازی مرکز جامع توانبخشی
رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص مراحل صدور پروانه فعالیت برای چنین مراکزی گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد متقاضی مرکز در مرحله خرید و تجهیز ساختمان موفق به دریافت موافقتنانه اصولی نشود از این رو ابتدا باید موافقت اصولی دریافت و سپس مراحل صدور پروانه طی شود.
وی با بیان اینکه این مراحل در کمیسیون ماده 20 که در بالاترین سطح حوزه درمان قرار داشته و روسای علوم پزشکی و نظام پزشکی و نمایندگان وزارت بهداشت و معاون درمان در آن حضور دارند انجام می شود،گفت: در راستای کاهش تصدی گری دولت، صدور پروانه برای مراکز دولتی نسبت به بخش خصوصی قدری دشوارتر و پروسه طولانی تری را طی می کند.
مدبر ادامه داد: خوشبختانه در خصوص مرکز جامع توانبخشی هلال احمر قزوین این موافت صادر شده و با این حساب به طور قطع روند صدور پروانه آن نیز تسهیل خواهد شد.
وی، صدور پروانه را در اختیار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانست و افزود: دانشگاه علوم پزشکی تنها وظیفه بازرسی و نظارتی را بر عهده دارد.
مدبر افزود: با توجه به نبود مرکز دولتی در خصوص خدمات جامع توانبخشی در قزوین، دانشگاه تمام تلاش خود را جهت دریافت پروانه بهره برداری و فعالیت این مرکز از سوی وزارت بهداشت خواهد کرد.
7388*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی بهداشت و درمان مرکز توانبخشی بروکراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد

رئیس مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: طبق دستورالعملی که صادر‌ شده تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سیدامیر سیاح ظهر امروز در نشست اخذ شناسه یکتا برای پروانه‌های کسب و کار که در سالن جلسات اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه بیش از 2 میلیون پروانه کاغذی کسب و کار در کشور وجود دارد که همه آنها می بایست تبدیل به پروانه های الکترونیکی شوند، اظهار داشت: ‌این تعداد از پروانه‌های کاغذی کسب و کار می‌بایست تا 25 اردیبهشت ماه جاری تمام آنها الکترونیکی و دارای شناسه یکتا شود.

وی افزود: از 26 اردیبهشت ماه جاری عدم توجه به این مهم به منزله فعالیت کسب وکار بدون مجوز است که براساس قانون در تلاش هستیم تا اقدامات موثر داشته باشیم.

سیاح تصریح کرد: تاکنون تعداد مجوزهای الکترونیکی و تعداد شناسه یکتا به 400 هزار فقره رسیده و روند شناسه یکتا توسط دستگاه های مختلف  با توجه به هشدارهایی که صادر شده رو به رشد است.

وی افزود: استان‌های پیشتاز در این بخش همچنان لرستان، گیلان،  همدان و خراسان جنوبی هستند و گلستان، بوشهر و ایلام در این بخش ضعیف عمل می‌کنند.

رئیس مرکز کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی  بیان کرد: اردبیل، قم، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، زنجان و البرز در  تلاش برای  بالا بردن رتبه خود در صدور مجوز‌های الکترونیکی و شناسه یکتا  هستند.

سیاح بیان کرد: سازمان ملی استاندارد، انرژی اتمی، وزارت ورزش و جوانان، نظام پزشکی، وزارت نفت، نظام مهندسی کشاورزی و نظام دامپزشکی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این بخش همکاری خوبی داشته و اقدام به صدور مجوز الکترونیکی و شناسه یکتا کرده‌اند.

وی افزود: طبق دستورالعملی که صادر‌ه‌‌د تمامی مجوزهای کاغذی جمع‌آوری و از این پس  مجوزها به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور مجوزهای کاغذی ممنوع شد
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای شهر تهران
  • راه‌اندازی مرکز پشتیبانی زائرکارت ایران در نوش‌آباد
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • صدور پروانه ساخت برای ۴ فیلم کوتاه
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد