Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@23:25:47 GMT

شیعیان عربستان سه‌شنبه را اول رمضان اعلام کردند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۲۷۸۲

شیعیان عربستان سه‌شنبه را اول رمضان اعلام کردند

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «juhaina.in»، شیعیان منطقه قطیف عربستان اعلام کردند که به علت عدم رؤیت هلال ماه رمضان در عصر یکشنبه، امروز(دوشنبه) 30 شعبان و فردا اول ماه رمضان است.
 ستاد استهلال ماه در استان قطیف نیز اعلام کرد که رؤیت هلال ماه در عصر یکشنبه به دلیل گرد و غبار قابل رؤیت نبود و به دلیل عدم ثبوت هلال ماه، امروز آخرین روز شعبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که دادگاه عالی عربستان به‌عنوان نهاد تعیین‌کننده نخستین روز ماه رمضان در این کشور، امروز را نخستین روز این ماه مبارک اعلام کرد.
همچنین، آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق نیز روز سه‌شنبه را نخستین روز ماه رمضان اعلام کرده است.
ایران، مراکش، جزایر کومور و عمان نیز از دیگر کشورهای هستند که فردا(17 اردیبهشت‌ماه) را نخستین روز ماه رمضان اعلام کرده‌اند.
مصر، قطر، کویت، بحرین، امارات، یمن، اردن، عراق(اداره اوقاف اهل سنت)، فلسطین، لبنان، سوریه، سودان، لیبی، تونس، الجزایر، جیبوتی و سومالی، ترکیه، جمهوری آذربایجان، استرالیا و..از جمله کشورهایی هستند که امروز دوشنبه را آغاز ماه رمضان اعلام کرده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن بین الملل ایکنا رمضان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟

به گزارش همشهری آنلاین، سوم اردیبهشت‌ماه اولین گروه از زائران عمره از ۲ فرودگاه مشهد و امام خمینی (ره) به سرزمین وحی اعزام شدند. زائران از امروز سوم اردیبهشت تا ۱۳ اردیبهشت از ۱۰ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه‌جا شدند و اولین گروه از زائران عمره از دو فرودگاه مشهد و فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی رفتند.

طی این ۱۰ روز ۲ پرواز از فرودگاه امام خمینی و یکی از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام شد و در مجموع ۲۲ پرواز انجام خواهد شد که در هر پرواز حدود ۲۶۰ زائر جابه‌جا خواهند شد. در طول این ۱۰ روز ۲۸۶۰ زائر از ۱۱ فرودگاه کشور و ۲۸۶۰ زائر از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام می‌شوند که در مجموع حدود ۵۷۲۰ زائر به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند | هزینه خدمات درمانی برای حجاج چقدر است؟

آیین بدرقه زائران عمره مفرده از فرودگاه امام خمینی (ره) طی مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ساعت ۲ بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در ترمینال سلام برگزار شد.

عملیات عمره مفرده قرار بود پس‌ از گذشت ۹ سال بامداد چهارشنبه (۱۳ دی‌ماه) با اولین پرواز از فرودگاه امام (ره) و از ساعت ۵.۴۵ انجام شود که به دلیل آنکه مجوز پرواز از سوی عربستان صادر نشد در سال گذشته رسما این پروازها لغو شد.

مدت زمان حضور زائران عمره و تمتع/ تأمین ارز حجاج

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم اعزام اولین گروه زائران ایرانی به حج عمره در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴ اردیبهشت پروازهای حج تمتع آغاز می‌شود و تعداد زائرین ایرانی ۸۷ هزار و ۲۵۰ نفر است و مقدمات سفر زائران در حوزه تغذیه، حمل و نقل و موضوعات پروازی انجام شده است.

وی افزود: مدت حضور زائران عمره ۱۰ روز است که ۵ روز در شهر مدینه و ۵ روز در مکه مشرف خواهند شد. در حج تمتع نیز متوسط حضور زائران حدود ۳۳ روز است.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار کرد: دولت در زمینه تخصیص ارز همکاری خوبی با سازمان حج و زیارت داشته و ارز مورد نیاز حجاج تهیه شده است.

کد خبر 846235 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت حج - عمره

دیگر خبرها

  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره به عربستان پس از ۹ سال
  • پایان انتظار ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه زائران عمره راهی عربستان شدند
  • پایان انتظاری ۹ ساله / نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند
  • اعزام نخستین گروه از زائران عمره مفرده از بامداد روز دوشنبه
  • اعزام نخستین گروه پزشکان ایرانی داوطلب به سفر عمره