Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-19@03:10:27 GMT

نقد «حریم سلطان» در آی‌فیلم

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۲۶۱

نقد «حریم سلطان» در آی‌فیلم

خسرو معتضد سریال ترکیه‌ای «حریم سلطان» را در برنامه «تاریخ و سینما» نقد تاریخی می‌کند.
به‌ گزارش روابط‌عمومی شبکه آی‌فیلم، برنامه «تاریخ و سینما» شنبه شب‌ها ساعت ۲۳:۳۰ از کانال فارسی این شبکه روانه آنتن می‌شود.
 بر اساس این گزارش، این برنامه که به نقد تاریخی فیلم و سریال‌های ضدایرانی می‌پردازد، این بار به سراغ سریال «حریم سلطان» رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حریم سلطان» یک سریال تلویزیونی تاریخی ترکیه‌ای است و داستانش بر پایهٔ زندگی سلطان سلیمان قانونی، دهمین و مشهورترین سلطان امپراتوری عثمانی و همسرش خرم سلطان، کنیز و برده‌ای که سلطان شد، نوشته شده‌ است.
این سریال به‌کارگردانی یاغمور تایلان و دورول تایلان، تاکنون در کشورهای بسیاری نمایش داده شده است. مردم ترکیه در واکنش به نادرست نشان‌دادن زندگی خصوصی این شخصیت تاریخی اعتراض کردند.
«تاریخ و سینما» به‌کارگردانی ایزد مهرآفرین ‌یکشنبه‌ها ساعت ۰۷:۳۰ باز پخش خواهدشد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: حریم سلطان آی فیلم ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش سریال ترکیه‌ای از شبکه تهران

«۵۰ متر مربع» یک سریال خانوادگی در گونه اکشن، کمدی و خانوادگی است و در آن بازیگرانی چون: انگین اوزتورک، تولگا تکین، آیبوک پوسات و... نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان این سریال ترکیه‌ای آمده است: گولگه، یک قاتل حرفه‌ای جوان است که چیزی از گذشته و سرگذشت پدر و مادرش نمی‌داند. او همواره در حال جست و جو و کسب اطلاعات در مورد والدینش است. گولگه توسط مرد ثروتمندی به نام سروت بزرگ شده و اکنون به دست راست او تبدیل شده و به کار‌های غیر قانونی او رسیدگی می‌کند. او نام گولگه به معنی سایه را خودش انتخاب کرده چرا که از هویت واقعی خودش اطلاعی ندارد. گولگه در حین جست و جو در مورد خانواده‌اش و اقای سروت به حقایق عجیبی پی می‌برد و در محله‌ای در یک مغازه خیاطی متروکه که صاحب آن فوت کرده است پنهان می‌شود. او مجبور می‌شود مدتی با هویتی ساختگی در آن محله زندگی کند به طوری که افراد آن محل فکر می‌کنند او پسر خیاطی است که قبلا درگذشته است.

این سریال با ترکیب ژانر کمدی و اکشن توانسته داستان جالب و جذابی را به مخاطبان ارائه دهد و سر و شکل استاندارد و خوبی دارد. فیلمنامه تعلیق و کشمکش خوبی دارد و ذهن مخاطب را درگیر می‌کند. انتخاب موضوع خوب است، موضوعی که در آن داستان مرد جنایتکاری روایت می‌شود که پسری را دزدیده و او را مانند پسر نداشته خود بزرگ می‌کند و حالا که پسر راز او را فهمیده نمی‌تواند از او دل بکند و...

این سریال هر شب ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود و روز بعد ساعت ۱۱ و ۱۹ بازپخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • پیشگیری از تعرض به حریم بناهای تاریخی البرز با ثبت ملی
  • افخمی: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد
  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • سروش صحت سریال جدیدش را کلید می‌زند
  • شروع پخش یک سریال که داغ دو جوان سینما را به یادمان می‌آورد
  • جزئیات پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • ببینید | پخش سریال ترکیه ای از شبکه تهران
  • پخش سریال ترکیه‌ای از شبکه تهران
  • پرینچک: ترکیه حریم هوایی خود روی آمریکا و اسرائیل را ببندد