Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@09:34:28 GMT

مبلغان دینی در آرامش بخشی و امید آفرینی نقش ویژه‌ای دارند

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۵۹۹

مبلغان دینی در آرامش بخشی و امید آفرینی نقش ویژه‌ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی شکری پیش از ظهر دوشنبه در نشستی با بانوان فرهیخته شاهرودی به میزبانی دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس ضمن بیان اینکه طی ماهه‌های اخیر مردم روستای حسین‌آباد کالپوش به دلیل رانش زمین در منطقه دچار مشکلات بسیاری شدند، ابراز داشت: در ایام عید نوروز بارش سنگین برف در منطقه باعث مسدود شدن راه‌ها و مشکلات بسیاری برای بخش کالپوش میامی شد که به دلیل همین شرایط امکان اعزام بانوان به منطقه فراهم نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه حضور بانوان در منطقه به دلیل محدودیت‌ها با مشکلاتی همراه است، اضافه کرد: با توجه به تأثیرگذاری مبلغان زن در جامعه هدف خود به خصوص اینکه این افراد با مسائل روان شناسی نیز آشنا هستند، این آمادگی در اداره کل تبلیغات اسلامی وجود دارد که تعدادی از مبلغان زن متخصص خود را به منطقه اعزام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین بابیان اینکه توزیع اعتبارات فرهنگی بر اساس جمعیت شهرستان‌ها صورت می‌گیرد، ابراز داشت: از این نظر نگاه یکسانی به همه شهرهای استان وجود دارد و تا جایی بتوانیم شهرستان‌ها را در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی کمک خواهیم کرد.

شکری بابیان اینکه برای ارتقای سطح کیفی مبلغان سنتی زن استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خواهران در دستورکار است، تصریح کرد: در حوزه علمیه به لحاظ شرایط کاری، قوانین و دستورالعمل نمی‌توان خیلی ورود داشت اما این امکان فراهم آورده شد تا از ظرفیت خالی حوزه علمیه خواهران نیز برای ایجاد ارتباط مفاهیمی بین مبلغان سنتی و حوزوی استفاده شود و آنها به سطح مبلغان حوزه برسند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست بانوان فرهیخته مواردی نظیر مشکلات زنان روستای حسین آباد کالپوش، توانمند سازی زنان، تحکیم بنیان خانواده، اختصاص بودجه برای حوزه علمیه خواهران، قوانینی برای تحکیم بنیان خانواده، توسعه سلامت زنان، حمایت از بانوان را مطرح کردند.

کد خبر 4606682

منبع: مهر

کلیدواژه: علی شکری تبلیغات اسلامی سمنان کارگروه بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به دنبال این است که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، ابوالحسن صفرپور در حاشیه بازدید از خانه سبز با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری مشهد در حوزه پیشگیری از اعتیاد، در کشور کم‌نظیر و ارزشمند است، گفت: یکی از این اقدامات، طرح شهید مهرورزی است که با مشارکت ظرفیت‌های مردمی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه استقبال عمومی از طرح «مهرورزی» بسیار خوب بوده است، افزود: این استقبال نشان می‌دهد که بدنه مردمی، تشنه کمک و نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و به دنبال این هستند که محله و شهر خود را از این آسیب‌ها پاک کنند.

دبیر کارگروه اعتیاد وزارت کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقطه قوت طرح «مهرورزی» را ساماندهی و بهره‌گیری از ظرفیت افراد آموزش‌دیده در محلات و مساجد و مدارس دانست و افزود: این نقش‌آفرینی افراد صاحب دانش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، بسیار حائز اهمیت است.

صفرپور با بیان این که شهرداری مشهد فهم مترقی و رو به جلویی در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارد، تصریح کرد: به مشارکت طلبیدن مردم و تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد، به ویژه با محوریت نوجوانان و بانوان مصادیق این فهم مترقی است.

وی گفت: البته باید توجه داشت که این موضوع، نشان از بی‌اهمیت بودن حوزه درمان و صیانت و یا بی‌توجهی شهرداری مشهد به این حوزه نیست ولی ضرورت امروز جامعه ما، موضوع «پیشگیری» است که شهرداری مشهد به خوبی آن را درک کرده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه اعلام شد
  • اعلام فراخوان بیست‌وششمین همایش کتاب سال حوزه
  • ارتش تبلور امنیت و امید آفرینی برای ملت ایران است
  • قدردانی فرماندهی انتظامی هرمزگان از همکاری خوب مردم در حوزه عفاف و حجاب
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • طلاب باید به بحث تولید علم ورود کنند
  • لزوم نقش آفرینی طلاب در تقویت قدرت اندیشه جامعه
  • طلاب به بحث تولید علم ورود کنند
  • حوزه درس امام(ره)
  • مردم خواهان نقش‌آفرینی در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند