Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:05:18 GMT

۳۰ درصد وسعت دریاچه ارومیه خشک شده است

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۳۸۰۱

۳۰ درصد وسعت دریاچه ارومیه خشک شده است

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: از نظر وسعت ۳۰ درصد از دریاچه ارومیه خشک شده است.

فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در ۱۵ اردیبهشت ۹۸ افزود: تراز فعلی دریاچه ارومیه ۱۲۷۱.۷۴ است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۸ سانتی متر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، وسعت فعلی دریاچه ۳۱۱۹ کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: وسعت دریاچه ارومیه در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۹۹ کیلومتر مربع بود که ۸۱۹ کیلومتر مربع افزایش وسعت را در دریاچه شاهدیم.

سرخوش با اشاره به حجم فعلی آب دریاچه تصریح کرد: حجم آب دریاچه تاکنون ۴ میلیارد و ۷۴۰ میلیون مترمکعب اندازه گیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون مترمکعب افزایش نشان می‌دهد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی ادامه داد: وسعت دریاچه در تراز اکولوژیک باید ۴ هزار و ۳۳۳ کیلومتر مربع و حجم آب ۱۳ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب باشد که حجم آبی موجود نسبت به وسعت دریاچه کم است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های آبرسانی به دریاچه ارومیه تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها، آبرسانی به دریاچه سرعت گرفته و به تراز اکولوژیک سریع‌تر خواهیم رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درياچه اروميه منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۳۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه طی سال آبی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای، مجید رستگاری در خصوص حجم رهاسازی آب از سدهای در حال بهره‌برداری آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه اظهار کرد: طی سال آبی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳، از سد بوکان-ساروق ۲۹۶.۵ میلیون‌متر مکعب، ۸۲.۷ میلیون‌متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

وی افزود: رهاسازی آب به سمت دریاچه در سال آبی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از سال آبی ۹۳_ ۹۴ تا ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴۹۳.۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 746914

دیگر خبرها

  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر
  • جزییات افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی