Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -متوسط هزینه هر سفر خارجی برای یک نفر در بهار ١٣٩٧، حدود ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بوده است که نسبت به بهار ١٣٩۶، معادل ۱۰.۷ درصد افزایش داشته است.

 نتایج طرح آمارگیری از گردشگران ملی در فصل بهار سال ١٣٩٧، از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

نتایج این طرح حاکی است در فصل بهار ١٣٩٧، بیش از ١٧ میلیون خانوار کشور حداقل یک سفر داشته‌اند که نسبت به خانوارهای سفر رفته در زمان مشابه سال قبل (بهار ١٣٩۶)، ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد افزایش یافته است.

نتایج طرح نشان‌دهنده آن است که خانوارها به طور متوسط برای هر سفر ٧٧۵ هزار تومان هزینه کرده اند که نسبت به هزینه‌های سفر هر خانوار در بهار١٣٩٦، حدود ۶.۷ درصد افزایش داشته است.

تعداد کل سفرها در بهار ١٣٩٧، حدود ١١٣ میلیون سفر بوده است که نسبت به بهار ١٣٩۶، حدود ۹.۳ درصد افزایش یافته است. تعداد سفرهای داخلی حدود ١١٢ میلیون و٣٠٠ هزار سفر بوده که نسبت به سال قبل از آن، ۹.۴ درصد افزایش داشته است. تعداد سفرهای خارجی بیش از ۶۶۵ هزار سفر بوده که نسبت به فصل بهار سال قبل از آن ١٢.٧ درصد کاهش داشته است.

متوسط هزینه هر سفر داخلی برای یک نفر، بیش از ١٠٠ هزار تومان بوده است که نسبت به بهار ١٣٩٦، معادل ۰.۶ درصد افزایش داشته است؛ ضمن اینکه به طور متوسط سفرهای داخلی با اقامت شبانه برای یک نفر حدود ١٧٠ هزار تومان و سفرهای داخلی بدون اقامت شبانه برای یک نفر، حدود ۵۰ هزار تومان هزینه داشته است.

علی‌رغم کاهش تعداد سفرهای خارجی، متوسط هزینه هر سفر خارجی برای یک نفر در بهار ١٣٩٧، حدود ٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان بوده است که نسبت به بهار ١٣٩۶، معادل ۱۰.۷ درصد افزایش داشته است.

در مجموع متوسط هزینه هر سفر (متوسط هزینه‌های سفرهای داخلی (با اقامت و بدون اقامت) و خارجی) در بهار ١٣٩٧، بیش از ١١٧ هزار تومان بود که کاهش ۱.۳ درصدی نسبت به بهار سال ١٣٩۶ داشته است.

منبع: مهر

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه طی ۱۲ روز گذشته حدود یک میلیون خودرو به استان وارد شده است، گفت: شاهد خروج حدود ۸۰۰ هزار خودرو از گیلان بودیم.

غلامعلی نیک فهم امروز ۷ فروردین در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان در طرح نوروزی، اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد ۹۸۳ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه وارد استان گیلان شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش در ورود را نشان می دهد.

وی همچنین از خروج تعداد ۷۵۴ هزار و ۸۸۱ وسیله نقلیه از استان در بازه مذکور خبر داد و تصریح کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۲ درصد کاهش در خروج از استان داشته‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه از ابتدای طرح نوروزی، بیشترین میزان ورودی از طریق آزادراه قزوین - رشت با ۴۸۹ هزار و ۷۷۰ وسیله نقلیه بوده است، تصریح کرد: محور رامسر - چابکسر نیز با ۳۰۱ هزار و ۵۳ وسیله نقلیه، دومین محور ورودی پرتردد استان بوده است.

نیک فهم، بیشترین میزان خروجی استان را نیز محور چابکسر - رامسر با تردد ۲۸۴ هزار و ۳۶۱ وسیله نقلیه دانست و بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی، متوسط تردد در محورهای مواصلاتی استان ۷۰۱ وسیله نقلیه در ساعت بوده؛ اوج تردد در محورهای استان نیز در روز یکشنبه، ۵ فروردین ماه با متوسط تردد ۸۴۷ وسیله نقلیه در ساعت به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: همچنین بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی داخلی استان، مربوط به محور امامزاده هاشم - تقاطع سراوان با متوسط تردد روزانه ۵۲ هزار و ۳۰۸ وسیله نقلیه در روز و پس از آن محور آزادراه - قزوین رشت(امامزاده هاشم) با متوسط تردد روزانه ۵۰ هزار و ۳۱۲ وسیله نقلیه در روز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به آماده باش نیروهای داهدار در سطح محورهای مواصلاتی ۱۷ شهرستان، یادآور شد: در محورهای هر شهرستان دو اکیپ عملیاتی راهداری مستقر است.

وی از فعال سازی ۵۳ راهدارخانه ثابت و سیار استان تا پایان تعطیلات نوروزی خبر داد و متذکر شد: راهداران این اداره کل با انجام عملیات راهداری از جمله روکش و لگه گیری آسفالت و نصب روشنایی و خط کشی، سفر ایمن را برای هموطنان رقم می زنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۹۰ میلیونی شد
  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • حجم ذخیره آب سدهای کردستان ۶۵ درصد است/ سرریز شدن چهار سد
  • گرد و غبار امروز از کرمانشاه خارج می‌شود/ افزایش ۵۵ درصدی بارش‌ها
  • فوت ۵۱۱ نفر در تصادفات جاده‌ای تا هفتم فروردین
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • ورود حدود ۱ میلیون خودروی نوروزی به گیلان/ آماده باش ۳۴ اکیپ راهداری در محورها
  • قیمت مسکن در اقتصادهای پیشرفته مقرون به صرفه است؟