Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است و همه سیاست ها باید در این جهت سوق داده شوند؛ تفکیک وزارت خانه صمت خلاف سیاست های کلی کشور و منویات رهبری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تفکیک وزارت صمت و بیان اینکه دلایل خوبی برای ادغام و تفکیک این وزارت خانه وجود دارد، گفت: اما مسئله این است که مسئولین باید به خودشان رجوع کنند که پنج سال گذشته به چه دلیل این دو نهاد را با هم ادغام کردند که می خواهند به شرایط قبل باز گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه ادغام و تفکیک وزارت خانه ها مشکل ما نیست و به اصلاح عامیانه این کار بازی کردن با آفتابه و لنگ است، عنوان کرد: مشکل اصلی ما فقدان مدیریت جهادی و ناکارآمدی دستگاه اداری است؛ ما در دستگاه ها نیاز به مدیریت و نیروهای جهادی داریم.

کارشناس مسائل اقتصادی تأکید کرد: مشکل ما مدیریت در این دولت است که دست چپ و راستش را هم بلد نیست و تا الان هم فقط با امید به رزق بیگانه و نه امید به خدا مردم را نا امید کرده است؛ این دولت با امضاء کردن قرار دادهای ننگین عزت مملکت را بر باد داده است.

شیخی ابراز کرد: مشکل ما با نیروهای جهادی حل می شود؛ چرا که اگر مدیر جهادی باشد با تفویض وظایف و قرار دادن معاونین جهادی می تواند بر مشکلات فائق آید و نیازی به تغییرات تشکیلات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه راز تحول در کشور ما انقلاب فرهنگی در وجود انسان ها بوده است و هر جا  انقلابی عمل کرده ایم موفق بوده ایم، گفت: در این برش زمانی انگیزه ای که باعث شده که بخواهند مجددا این دو وزارت خانه را جدا کنند؛ لابی واردات و وارد کنندگان است چرا که آنان می خواهند دستشان باز باشد تا مملکت را در کالای وارداتی غرق کنند و به تولید داخلی ضربه بزنند.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده است و همه سیاست ها باید در این جهت سوق داده شوند؛ تفکیک وزارت خانه صمت خلاف سیاست های کلی کشور و منویات رهبری است.

شیخی اظهار کرد: ما نیاز به مدیریت یکپارچه داریم؛ در دستگاه های متولی اگر تقسیم کار محصولی کرده ایم؛ نباید تقسیم کار موضوعی داشته باشیم به عنوان مثال وزارت کشاورزی وظایف محصولی دارد و تولیدات کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد.

وی تصریح کرد: تفکیک وزارت صمت خلاف عقل است و این مسئله روی هم افتادگی و تداخل کاری پیش می آورد و ما باید به متولیان بخش های اقتصادی اجازه دهیم تا مدیریت بازرگانی محصولات زیر پوشش خود را به عهده بگیرند تا از منافذی به تولید ملی ضربه وارد نشود.

این کارشناس مسائل اقتصادی در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد: تا با یکپارچه سازی سیاست ها بتوانند واردات، صادرات و تولید داخلی را در یک جدول زمانی و مکانی منظمی با هدف تنظیم بازار کالاها انجام بدهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۴۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اصغر طاهری، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران گفت: همزمان با اجرای طرح سراسری ساماندهی آسیب‌های اجتماعی، با همکاری نواحی۹گانه نسبت به شناسایی و پلمپ واحد غیر مجاز تفکیک و جمع آوری پسماند اقدام شد.

وی افزود: ۴ مرکز پس از ابلاغ رأی و صدور اخطاریه‌های لازم به متصدیان مربوطه، پلمب و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شد.

طاهری گفت: فعالیت مراکز غیرمجاز جمع‌آوری، تفکیک، جداسازی و دپوی انواع پسماندهای خشک علاوه بر اینکه باعث آشفتگی و به ریختگی چهره و سیمای شهر، موجب بروز معضلات بهداشتی و مشکلات زیست‌محیطی می‌شود، از این‌رو عوامل اجرایی این معاونت و نواحی ۹ گانه با گشت‌زنی و رصد میدانی در محلات، اینگونه مراکز غیرمجاز را شناسایی، ضمن اخطار و تذکر جدی نسبت به تعطیلی و پلمب واحدهای مذکور اقدام می‌شود.

معاون شهردار منطقه ۲ در پایان تاکید کرد: که اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی تا پاکسازی کامل و جمع آوری فعالیت اینگونه صنوف در سطح محدوده با قوت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087554

دیگر خبرها

  • مناسبات دوجانبه و مهمی میان ایران و پاکستان وجود دارد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • ارتقای سیاست تجاری ایران و پاکستان چگونه ممکن است؟
  • تامین ارز کالای قاچاق در چهارراه استانبول/ بازار غیررسمی آرام می‌شود