Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@10:10:33 GMT

نشست شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۵۳۰۸

نشست شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها برگزار شد

تهران-ایرنا- شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها پس از بازبینی آثار به نمایش در آمده نمایشگاه «آن دیگری» در گالری آریانا، اعلام کرد که این مجموعه از منظر هنرهای تجسمی قابل تامل نیست و صرفا جستارهای شخصی در این حیطه است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها یکشنبه شب با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی، «جمشید حقیقت شناس- نقاش»،«محسن ناصریان ـ نقاش»، «جمال عرب‌زاده ـ نقاش» «مژگان قدوسی ـ نقاش و گالری‌دار»،«الهه جواهری ـ گالری دار» و «فروغ رستم‌زاده ـ مسئول امور نگارخانه‌های اداره کل هنرهای تجسمی» در اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها با استناد به ماده 10 فصل سوم آیین نامه صدور اجازه تاسیس، انحلال و نظارت بر فعالیت نگارخانه‌ها مصوب ٢٣/١١/١٣٧٩ پس از بازبینی آثار به نمایش در آمده نمایشگاه «آن دیگری» از تاریخ 7 لغایت ٩ اردیبهشت ٩٨ در گالری آریانا، اعلام کرد که این مجموعه از منظر هنرهای تجسمی قابل تامل نیست و صرفا جستارهای شخصی در این حیطه است.
شورا درباره کپی بودن آثار نمایشگاه «آن دیگری» مستفاد از ماده ٢ قانون آیین دادرسی مدنی، در خصوص داشتن سمت برای شاکی، تصمیم‌گیری را منوط به شکایت شاکی خصوصی و صاحب اثر دانست و در مورد نحوه فعالیت گالری آریانا اعلام کرد که مدیر گالری آریانا، قواعد حرفه‌ای را در تشخیص اصالت و کیفیت آثار به درستی انجام نداده و رعایت نکرده است و به دلیل عدم دقت و سهل‌انگاری در انتخاب آثار در وهله نخست با توجه به سابقه پیشین گالری، با رعایت تخفیف، تذکر کتبی به وی داده و در پرونده گالری مذکور درج خواهد شد.
در پایان شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها از مدیران گالری‌ها درخواست کرد تا در تشخیص اصالت و کیفیت آثار، قواعد حرفه‌ای و هنری را رعایت و دقت عمل بیشتری به کار ببرند زیرا که تاثیر یک بی‌دقتی و اشتباه، بازخوردهایی را از جمله بی‌اعتمادی جامعه هنری به یک گالری خاص و حاشیه‌سازی در عرصه هنرهای تجسمی را در پی خواهد داشت.
همچنین واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی به اهالی هنر و علاقه مندان این حوزه یادآور شده است که صرفا اخباری که از سوی این مجموعه ارسال می‌شود اعتبار دارد و شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی و صفحات مجازی شخصی منتشر می‌شود از نظر اداره کل هنرهای تجسمی فاقد اصالت و اعتبار است.
فراهنگ**9031** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي گالري داران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه «بر فراز دشت» از ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

بیش از ۲۲ هزار نفر تا ۲۵ فروردین جاری از نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کرده‌اند. همچنین تعدادی از هنرمندان و مقامات فرهنگی و هنری و سیاسی نیز با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران به تماشای آثار حاضر در این نمایشگاه نشسته‌اند.

در نمایشگاه «بر فراز دشت» ۶۲ اثر از ۱۸ هنرمند ایرانی و ۱۰ اثر از ۶ هنرمند خارجی از مجموعه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درآمده است که از جمله آنها می‌توان به ابوالقاسم سعیدی، پرویز کلانتری، حسین محجوبی، سهراب سپهری، علی گلستانه، فریده لاشایی، محمود جوادی‌پور، میرعبدالرضا دریابیگی، جلال شباهنگی، ناصر عصار، علی آذرگین، محمد رادوند، داوود امدادیان، محسن سهیلی، منوچهر نیازی، علی‌محمد حیدریان، رضا شهابی، علی اکبر یاسمی، کلود مونه، کامی پیسارو، لودویک پیت، دیوید هاکنی، کارل اشلامینگر و ژان دافی اشاره کرد.

همچنین در این نمایشگاه، فیلمی از هنرمندان خارجی با رویکرد اقلیم و فصول چهارگانه پخش می‌شود که در آن تصاویری از آثار ون‌گوگ، فردریش، مونه و کانستبل متحرک‌سازی شده است و با ایده آلبوم چهارفصل ویوالدی روی دیوار گالری ۹ موزه هنرهای معاصر تهران پخش می‌شود.

کد خبر 6080170

دیگر خبرها

  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، «روایت باران» برگزار می شود
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • اعلام آمار بازدید از نمایشگاه نوروزی موزه هنرهای معاصر تهران
  • افزایش دبی آب با حفر گالری چاه در روستای دیزران
  • برگزاری نشست کاگروه برگزاری بازی های آسیایی ۲۰۲۴ ناشنوایان
  • نشست داوری نهایی سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر برگزار شد