Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین جلسه شورای اداری شهرستان بیجار با حضور 26 مدیر کل شامگاه گذشته با دستور کار بررسی مشکلات شهرستان بیجار در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه بیجار برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  علی اکبر ورمقانی در ابتدای جلسه ضمن خوش آمد گویی به مسئولان و بیان اینکه امیدواریم برگزاری این جلسه موجب باز گشایی گره ای از مشکلات بیجار شود اظهار داشت: قبل از اینکه فرماندار شوم، باور نمیکردم بیجار محروم ترین شهرستان کردستان باشد اما الان به این واقعیت پی برده ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ما در بیجار ۳۰۰ هزار هتکار زمین کشاورزی داریم اما فقط ۸۰۰۰ هکتار آن آبی است و از مدیرکل محترم امور آب خواهشمندیم که برای شهرستان بیجار به عنوان قطب اول تولید گندم و کشاورزی به صورت ویژه اقدام کنند.

 

راه اندازی موزه فرش در دستور کار اداره میراث فرهنگی قرار بگیرد

فرماندار بیجار با اشاره به موقعیت گردشگری بیجار ، اعلام کرد: ما غارها و منطقه گردشگری و روستاهای بکر و کمیابی در بیجار داریم و انتظار داریم میراث فرهنگی در این راستا اقدام کند.

 

ورمقانی با تاکید بر اینکه فرش بیجار به فرش آهنین شهرت دارد ، موزه فرش از دیگر مطالبات ما و مردم این دیار است که باید در بیجار اجرا شود.

 

کم کاری ادارات برای ارائه برنامه های سال رونق تولید ملی پذیرفتنی نیست

فرماندار بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: راه و شهرسازی طبق قولی که داده است، باید پل چنگیز قلعه تا شهریور ماه اجرا شود و کنارگذر جنوب غربی بیجار افتتاح شود.

 

وی بیان داشت: متاسفانه تعدادی از همشهریان استاندار، با کمال بی انصافی در صدد تخریب استاندار هستند و اقدامات وی را زیر سوال میبرند.

 

ورمقانی با اشاره به وضعیت نامناسب جاده های بخش کرانی اعلام کرد: مدیر کل اداره راه و شهرسازی باید برای جاده های نامناسب و فرسوده بخش کرانی و شهر یاسوکند اقدام عاجل انجام شود، چون واقعا خطرات زیادی برای مردم دارد.

 

وی تصریح کرد: یک نامه برای ادارات فرستادیم که برنامه های خود را برای سال رونق تولید و عملی کردن این شعار ارائه دهند که متاسفانه فقط اداره جهادکشاورزی برنامه مناسبی ارائه کرده است.

 

برخی پروژه های عمرانی بیجار سریعا تعیین تکلیف شوند

فرماندار بیجار خطاب به مسئولان شهرستان بیجار گفت: ما دل یک روستایی رو بابت ساخت خانه در روستا و ماندن در آنجا نباید بیازاریم و باید برای دریافت وام هایشان و خسارت های ایجاد شده با بهترین وجه به آنها کمک کنیم

 

وی از مدیر کل های حاضر در سالن خواست شهرک صنعتی حسن آباد یاسوکند، دامداری توپ آغاج، گاوداری مغولی و جاده های پیرتاج و همدان باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف و بهسازی و ساخته شود.

 

 

 

چرا تعدادی به خاطر ایجاد کارخانه فولاد در بیجار باید به زندان بروند

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی سخنران دوم اولین جلسه شورای اداری شهرستان بیجار در سال 98 بود .

 

وی افزود: برای بیجار حدود ۳۱۰ هزار سند ولادت صادر شده که فقط ۸۹ هزار نفر آن باقی مانده و این نشان از محرومیت این شهرستان و مهاجرت مردم به خاطر این محرومیت است.

 

کریمی گفت: امیدواریم سفر رئیس جمهور به کردستان انجام شود و پروژه های بزرگی مانند پتروشیمی هم کلنگ زنی شود.

 

کریمی با بیان اینکه پروژه فولاد کردستان هم مانند پروژه جاده همدان تبدیل به یک جوک شده است ، اظهار داشت:  کاملا مشخص است که کدام شهرستان استحقاق وجود کارخانه فولاد را دارد و چرا نباید این قضیه مدیریت شود که تعدادی به خاطر این موضوع به زندان بروند.

 

وی با تاکید بر اینکه چرا باید به خاطر سیاسی بازی و بی تدبیری بعضی افراد، یک برادر شهید به زندان برود، از مسئولان اجرایی استان کردستان خواست بهتر است هرچه سریعتر قضیه فولاد تعیین تکلیف شود.

 

برای پروژه ماسی تن بیجار اینقدر به بانک سپه مراجعه کرده ام خودم خجالتی میکشم

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه سال قبل ۱۸ روستا گازرسانی شد و امسال هم ان شاالله ۲۸ روستا گازرسانی خواهد شد، اعلام کرد: از مخابرات می خواهیم نسبت به رفع پوشش نامناسب آنتن دهی در برخی روستاها سریعا اقدام نماید.

 

وی با اشاره به پروژه ماسی تن که یکی از پروژه های طولانی مدت بیجار گفت: اینقدر به خاطر پروژه ماسی تن به بانک سپه مراجعه کردم و پیگیری کردم که هم خودم خجالت میکشم و هم بانک به ما مشکوک شده در همین جلسه از مدیریت این بانک خواهشمندیم مشکل این پروژه و تولیدی را یک بار برای همیشه حل کند.

 

چرا بودجه ای که ما برای بیجار گرفتیم را به شهر دیگری دادید

نماینده بیجار با اظهار گلایه از مدیر کل های حاضر در جلسه گفت: بعضا کارشناس های استانی اجازه نمی دهند کار انجام شود و همین مجتمع گاو شیری یکی از آن کارها و پروژه هاست.

 

کریمی گفت: چرا وقتی بودجه کوهستان پارک مصوب شده، میراث فرهنگی و گردشگری اقدامی نمیکند، چرا اماکن گردشگری و باستانی شهرستان مورد توجه قرار نمی گیرد که یکی از راه های درآمد پایدار در این شهرستان است.

 

وی تصریح کرد: چرا ارشاد اسلامی برای بیجار یک برنامه شاخص فرهنگی تعیین و اجرا نمیکند،چرا بودجه ای که ما برای بیجار گرفتیم را به شهر دیگری دادید؟؟

 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  چرا مدیران کارهای خود را انجام نمی دهند ، اعلام کرد: باید برای پیگیری یک موضوع، شخصا صد بار به ادارات زنگ بزنم یا مراجعه کنم.

 

علت پرداخت مالیات معادن بیجار در شهرهای دیگر چیست

کریمی در قسمت دیگری از سخنان خود گفت: مدیرکل محیط زیست، خانم رضایی باید در خصوص نظارت بر واحدهای آلاینده بیشتر دقت کنند چون بعضی واحدهای آلاینده، پول سازند و متاسفانه ساخت و پاخت صورت میگیرد.

 

به گفته این مسئول460  میلیون تومان تا کنون برای هیئت ها و برنامه های ورزشی از وزارت پول گرفته ایم و اقدامات خوبی هم در این راستا انجام انجام گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه وجود معادن بیجار بهترین فرصت برای رفع مشکلات اقتصادی شهرستان است ، گفت: چرا کیمیا معادن و صبانور، مالیات هایشان را در شهرستان دیگری پرداخت میکنند و ورونده های مالیاتیشان در بیجار نیست؟

 

چرا باید مدیریت سد تالوار به عهده زنجان باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با تاکید بر اینکه ما از وزیر قول گرفته ایم که مدیدیت سئ تالوار به کردستان واگذار شود ، بیان داشت: این مافیا نیست که سد تالوار در خاک این شهرستان باشد و مردم برای رفع مشکلاتشان در حوزه این سد، به مدیریت این سد در زنجان مراجعه کنند؟

 

اگر مدعی انقلابی هستی به فکر اتمام پروژه های سفر مقام معظم رهبری باشید

کریمی با اظهار گلایه از عدم حضور رئیس دانشگاه پیام نور کردستان در این جلسه ، اعلام کرد: احمدی رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفته که با آقای شاهرودی جلسه دارم و به بیجار نیامده است، به او بگویید جنابعالی اگر مدعی انقلابی هستی ، از نماینده رهبر هزینه نکن و به جای آن پروژه آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور که جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ هست را به اتمام برسان.

 

شهر یاسوکند با وجود معادن عظیم آهن از داشتن یک سالن اجتماعات محروم است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: یاسوکند واقعا مظلوم است، چون آنجا معادن و سرمایه زیاد اما مردمش محرومند و نمونه آن عدم وجود یک سالن آمفی تئاتر مناسب برای این شهر است.

 

وی از اختصاص 300 میلیون تومان برای بازسازی سالن شهید فهمیده حسن آباد یاسوکند خبر داد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت

ضرغام مردانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با تبریک این موفقیت به جامعه تعلیم و تربیت شهرستان، اظهار داشت: پس از اجرای هشتمین جشنواره سفیران سلامت در سطح مدرسه، منطقه و استان در سال تحصیلی جاری، معلم و دانش آموزان گناوه ای در این جشنواره موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی شدند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه افزود: از آثار راه یافته به مرحله کشوری در این جشنواره، عاطفه عرب زاده به عنوان مدرس سلامت، رتبه دوم کشوری را کسب کرد.

وی بیان کرد: در بخش دانش آموزی «نیروانا محمدپور» و «فاطمه دهقانی» در رشته مدرس کوچک و «آینا اسفندیاری» در رشته قصه گویی به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول و دوم کشوری شدند.

مدیر آموزش و پرورش گناوه بیان کرد: «روژان تاجدینی»، «دینا رئوفی»، «فاطمه رستمی» و «عاطفه ابراهیمی» رتبه اول استانی و «مهدیه راستی»، «آرمینا قلی زاده» و «احمد رضا قربانی» رتبه دوم استانی در رشته‌های مختلف این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6087098

دیگر خبرها

  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل
  • تغییرات فرمانداران و مدیران کل در استان اصفهان
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • خانه‌دار شدن کابوس جوانان بیجار/نفس مستاجران به شماره افتاد
  • بخش ترکمانچای آذربایجان شرقی شهرستان شد
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود