Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-16@07:53:05 GMT

گالری نمایش‌دهنده آثار تهمینه میلانی تذکر گرفت

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۶۱۴۰

گالری نمایش‌دهنده آثار تهمینه میلانی تذکر گرفت

جلسه شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها به منظور بررسی تخلف گالری آریانا در برگزاری نمایشگاه آثار تهمینه میلانی با عنوان «آن دیگری» برگزار شد.

به گزارش تسنیم، شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها روز یکشنبه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی، جمشید حقیقت شناس نقاش، محسن ناصریان نقاش، جمال عرب زاده نقاش، مژگان قدوسی نقاش و گالری دار، الهه جواهری گالری دار و فروغ رستم زاده مسئول امور نگارخانه‌های اداره کل هنرهای تجسمی، در اداره کل هنرهای تجسمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با استناد به ماده 10 فصل سوم آئین نامه صدور اجازه تأسیس، انحلال و نظارت بر فعالیت نگارخانه‌ها مصوب ٢٣ / ١١ / ١٣٧٩ پس از بازبینی آثار به نمایش درآمده نمایشگاه «آن دیگری» از تاریخ 7 لغایت ٩ اردیبهشت ٩٨ در گالری آریانا، اعلام کرد که این مجموعه از منظر هنرهای تجسمی قابل تأمل نیست و صرفاً جستارهای شخصی در این حیطه است.

شورا درباره کپی بودن آثار نمایشگاه «آن دیگری» مستفاد از ماده ٢ قانون آئین دادرسی مدنی، در خصوص داشتن سمت برای شاکی، تصمیم‌گیری را منوط به شکایت شاکی خصوصی و صاحب اثر دانست و در مورد نحوه فعالیت گالری آریانا اعلام کرد که مدیر گالری آریانا، قواعد حرفه‌ای را در تشخیص اصالت و کیفیت آثار به درستی انجام نداده و رعایت نکرده‌است و به دلیل عدم دقت و سهل انگاری در انتخاب آثار در وهله نخست با توجه به سابقه پیشین گالری، با رعایت تخفیف، تذکر کتبی به وی داده و در پرونده گالری مذکور درج خواهد شد.

در پایان شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها از مدیران گالری‌ها درخواست کرد تا در تشخیص اصالت و کیفیت آثار، قواعد حرفه‌ای و هنری را رعایت و دقت عمل بیشتری به کار ببرند چراکه تأثیر یک بی‌دقتی و اشتباه، بازخوردهایی را از جمله بی‌اعتمادی جامعه هنری به یک گالری خاص و حاشیه‌سازی در عرصه هنرهای تجسمی را در پی خواهد داشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تهمینه میلانی نقاش بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم

ایسنا/قم ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم فعال است که سبب کاهش تصادفات و تخلفات می‌شود.

زمانی اهمیت این موضوع جلوه می‌کند که بدانیم قبل از سال ۱۴۰۲ در کل شهر قم هفت سامانه هوشمند داشتیم اما در حال حاضر ۲۱ سامانه به این تعداد افزوده‌ شده که رشد قابل‌توجهی است و برای شهر قم یک رکورد مناسب محسوب می‌شود.

رضا خانه‌زاد یزدی - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم- با اشاره به اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در راستای هوشمندسازی هرچه بهتر حوزه حمل‌ونقل شهر قم در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: هوشمندسازی حوزه حمل‌ونقل یکی از اهداف اصلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بود.

به گفته وی، سعی ما این بود که سرعت حرکت در محورهای پرخطر که بعضاً حوادث ناگوار داشته را کنترل کنیم، که این کار انجام شده و در حال حاضر بلوار غدیر با ۵ سامانه، کاملاً هوشمند شده و در حال ثبت کنترل هوشمند سرعت است.  

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایمن‌سازی دیگر مسیرهای پرحادثه در شهر قم ادامه داد: این هوشمند سازی در بلوار شهید خداکرم نیز انجام شد و در سطح پردیسان نیز ۱۲ سامانه نصب‌ شده و آماده خدمت‌رسانی است.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به سایر بخش‌هایی که نیازمند هوشمندسازی است، گفت: در بحث هوشمندسازی به‌دنبال هوشمندسازی پارکینگ زائر بودیم، به این صورت که این مکان به‌طور کامل پلاک‌خوان باشد و در حال حاضر دستگاه‌های این کار نصب‌ شده است.

به گزارش ایسنا، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: درواقع هر خودرویی که وارد پارکینگ شود پلاکش خوانده و بر مبنای پلاک از خودرو عکس گرفته و حساب و کتاب مالی به افراد ارائه می‌شود، در نتیجه هریک از عزیزان شکایتی داشته باشد کاملاً با درج ساعت و زمان حضور در پارکینگ به آن رسیدگی می‌شود و مستند است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • نمایشگاهی بزرگ برای خالق مجسمه‌های خال‌دار
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • نمایش نقاشی‌های نجات‌یافته از آتش «نوتردام»‌
  • فعالیت ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم
  • نمایش آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر
  • آثار هنرمندان ۲۲ کشور جهان در بوشهر به نمایش درآمد
  • بدرقه مجید فروغی در میان بهت و اشک‌هایی بی‌پایان
  • نقش اقتصاد و سرمایه‌گذاری در ترویج هنرهای قرآنی
  • انتخاب آثار نمایشگاه قرآنی/ توجه به اقتصاد در ترویج هنرهای قرآنی