Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@15:10:48 GMT

هشدار آتش‌نشانی در مورد کولرهای آبی

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۷۶۹۱۰

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آستانه فرارسیدن فصل گرما توصیه‌ها و هشدارهایی را در خصوص راه‌اندازی کولرهای آبی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در این باره اظهار کرد: در میانه دومین ماه بهار هستیم و دمای هوای اکثر مناطق کشور رو به افزایش است و شهروندان با سرویس و راه‌اندازی کولرهای آبی به استقبال فصل گرما می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرساله همزمان با افزایش دمای هوا گزارش‌هایی درباره برق گرفتگی حین راه‌اندازی غیر تخصصی کولرها به سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌شود گفت: شهروندان باید به این نکته توجه کنند که راه‌اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص است، این در حالی است که بسیاری از شهروندانی که تخصص و تجربه‌ای در زمینه راه‌اندازی کولر و کار با برق را ندارند اقدام به راه‌اندازی کولرها می‌کنند و همین بی‌توجهی موجب بروز حوادثی از جمله برق گرفتگی می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: شاید راه‌اندازی مجدد کولرها کار ساده‌ای به نظر برسد اما در واقع با جان افراد در ارتباط است و نباید از کنار آن ساده گذشت.

ملکی با بیان اینکه احتمال برق گرفتگی حین سرویس کردن کولرهای آبی، به علت وجود رطوبت در کولرها بسیار بالا است، گفت: حین سرویس مجدد کولرها نکاتی از جمله قطع برق باید رعایت شود، اما در بسیاری از موارد دیده شده که افراد به علت بی تجربگی قطع کردن برق را فراموش می‌کنند و دچار برق گرفتگی می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه برق گرفتگی ناشی از راه‌اندازی مجدد کولر را باید جدی گرفت، گفت: راه‌اندازی غیر حرفه‌ای کولرها می‌تواند موجب بروزخسارات جانی و مالی شود.

وی با بیان اینکه لازم است برای راه‌اندازی کولرها از افراد متخصص بهره گرفته شود، گفت: همچنین باید توجه داشت که نشت آب از کولرها نیز رخ ندهد و حتماً عایق کاری کف کولر انجام شود. همچنین اگر محل نصب کولر در ارتفاع، لبه پنجره یا بالکن قراردارند باید توجه داشت تا از راه‌های ایمن به نصب و سرویس کولر آبی اقدام کرد.

ملکی در مورد سرویس کولرهای گازی نیز اظهارکرد: در این خصوص لازم است حتماً افراد متخصص از مراکز مجاز اقدام به سرویس دستگاه کنند و به هیچ عنوان از افراد غیرمتخصص در این زمینه نباید استفاده کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین در مورد برق کاری و راه اندازی کولرها اعم از آبی و گازی نیز گفت: برق کاری و سیم کشی جزو کارهایی است که تکنیسین‌های مربوطه باید انجام دهند و بنابراین توصیه می‌شود حتماً هنگام نصب، تمامی این امور از سوی عوامل نمایندگی یا فروشگاه انجام شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هشدار کولر آبی آتش نشانی معامله قرن افزایش قیمت بنزین حملات غزه رمز یکبار مصرف کارت سوخت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۷۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مجتمع ۶ طبقه در بلوار جمهوری اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید محمدجواد سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی گفت: شامگاه دوشنبه 3 اردیبهشت‌، ساعت 23:22 آتش‌سوزی آپارتمان 6 طبقه در بلوار جمهوری اسلامی به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی قم اعلام شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله 5 دستگاه خودرو اطفای حریق و یک دستگاه خودرو ویژه نردبان به همراه 18 نفر آتش‌نشان به محل آتش‌سوزی اعزام شدند، افزود: واحدهای عملیاتی بلافاصله به محل حریق رسیدند و مشغول عملیات اطفاء و نجات شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با تأکید بر اینکه آتش‌سوزی از طبقه منفی ساختمان آغاز شده و دود غلیظ مسیرهای خروج را مسدود کرده بود، ابراز کرد: خوشبختانه با سرعت عمل بالای آتش‌نشانان، آتش‌سوزی در لحظات اولیه مهار شد و شهروندانی که در طبقات گرفتار شده بودند از طریق راه‌پله و خودرو ویژه نردبان از داخل ساختمان خارج شدند.

به گفته سجادی، در این حادثه یک نفر از آتش‌نشانان دچار دودزدگی و مصدومیت شد که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه این حادثه خسارت جانی در پی نداشته است، گفت: علت حادثه توسط تیم علت‌یابی حریق در حال بررسی است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • دستگاه کارتن سازی جان مرد همدانی را گرفت
  • آتش‌سوزی یک کارگاه آهنگری در پامنار
  • آتش‌سوزی در یک کارگاه آهنگری در پامنار تهران
  • کولر گازی برای کدام مناطق، قبوض نجومی برق را همراه دارد
  • گاز مناسب برای کولر گازی چیست؟
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • آتش‌نشانی رشت مانور عملیاتی برگزار می‌کند
  • جسد جوان غرق‌شده در رودخانۀ سزار لرستان پیدا شد
  • انجام ۶۵ مورد ماموریت آتش‌نشانی در شهرکرد